بهترین قرص و پماد برای درمان بواسیر+ قویترین داروی هموروئید💊

دارو برای درمان بواسیر

شیاف آنتی هموروئید به عنوان بهترین دارو و پماد آنتی هموروئید بعنوان بهترین پماد برای درمان بواسیر شناخته شده است. در مورد بهترین قرص برای درمان بواسیر  نیز باید بگوییم تا به الان قرصی برای این بیماری به عنوان درمان وجود نداشته و دارو یا قرص هایی که پزشکان تجویز می کنند برای تسکین درد و مسکن هستند.

درمان خانگی بواسیر چند روز طول میکشد

ایا بواسیر با دارو قابل درمان است؟ دارویی برای درمان قطعی بواسیر وجود ندارد و شما می توانید برای کاهش درد از مسکن هایی نظیر ژلوفن,استامینوفن یا ایبوبروفن استفاده کنید. البته باید دقت کنید که به این نوع داروها حساسیت خاصی ندارید.

شیاف آنتی هموروئید بهتر است یا پماد؟ هیچ تفاوتی بین عملکرد محصولات آنتی هموروئید وجود ندارد. برای مثال آنوسول پلاس یک پماد ضد هموروئید خارجی (بهترین مارک پماد آنتی هموروئید خارجی)  می باشد که هم به شکل شیاف و هم به شکل پماد مصرف می شود. در مورد بواسیر داخلی ممکن است شیاف آنتی هموروئید بهتر عمل کند و در مورد معرفی پماد برای بواسیر خارجی می توان پماد آنتی هموروئید را معرفی کرد.

بهترین قرص برای درمان بواسیر چیست؟ در میان قرص های درمان بواسیر قرص دافلون (Daflon) و قرص روهمورین می توانند اختلالات موجود در رگ های خونی بواسیر را بهبود ببخشند. اما به طور کلی نمی توان قرص خاصی را به عنوان داروی درمان این بیماری نام برد و بیشتر قرص ها آرامبخش و برای کاهش علائم هموروئید می باشند.

بواسیر رگ های خونی مقعد هستند که اگر متورم یا ملتهب شوند به بیماری تبدیل میشوند. آنها میتوانند داخلی یا خارجی باشند و علت خونریزی مقعد هستند. علائم و عوارض بواسیر بسته به اینکه بواسیر داخلی یا خارجی میباشد متفاوت است.

داروی بواسیر(هموروئید) انواع مختلفی دارد که پزشک باید آن را تجویز کند. اگر بواسیر از نوع مزمن باشد با دارو درمان نمیشود و حتما باید برای جراحی بواسیر و عمل هموروئید اقدام کرد.. درمان بواسیر با لیزر روش پیشنهادی اکثر پزشکان است چون برگشت ناپذیر بوده و عوارض جانبی ندارد.

بواسیر یا هموروئید چیست

قویترین داروی هموروئید

بهترین پماد برای درمان بواسیر

داروهای درمان بواسیر به دسته اصلی داروهای بدون نسخه، داروهای تجویز شده توسط پزشک و درمان های خانگی و طبیعی (درمان خانگی بواسیر چیست+دشمن بواسیر) مثل تغییر شیوه زندگی تقسیم بندی می شود:

قرص مترونیدازول برای بواسیر: از پماد مترونیدازول برای کاهش درد بعد از عمل بواسیر و از قرص مترونیدازول برای بواسیر که حین عمل عفونی شده باشد استفاده می شود. قرص مترونیدازول یک انتی بیوتیک است.

داروهای بدون نسخه : کرم ها، پمادها و شیاف های بدون نسخه حاوی موادی مانند هیدروکورتیزون، فندق جادوگر یا لیدوکائین می توانند به طور موقت درد و خارش مقعد را تسکین دهند. بیشتر داروهای بدون نسخه و استعمال خارجی نباید بیشتر از یک هفته مورد استفاده قرار بگیرند و اگر پس از یک هفته علائم بواسیر تغییری نکند نشان دهنده اینست که بواسیر شما با دارو درمان نمی شود و باید درمان های جدی تری را در پیش بگیرید.

داروهای تجویزی : در صورتی که هموروئید شدید باشد و بیمار از درد آن به پزشک شکایت کند ممکن است داروهای قوی‌تری مانند استروئیدهای موضعی یا مسکن‌ برای کاهش التهاب و کاهش علائم توسط دکتر تجویز شود.

تغییر شیوه زندگی : همراه با دارو، برخی تغییرات در سبک زندگی مانند : حفظ یک رژیم غذایی با فیبر بالا، هیدراته ماندن، اجتناب از زور زدن در حین اجابت مزاج و انجام فعالیت بدنی منظم می تواند در کاهش درد مقعد و بهبودی سریع تر هموروئید کمک کند.

مطلب مرتبط: آیا وازلین برای درمان بواسیر خوب است

پماد بواسیر

پمادهای مختلفی برای این بیماری وجود دارد که پماد آنتی هموروئید نامیده میشوند. برخی از آنها را میتوان با نسخه و برخی دیگر را میتوان بدون نسخه تهیه کرد (در صورت داشتن هیدروکورتیزون در فرمولاسیون پماد، نسخه نیاز است) نکته ی قابل توجه این است که باید از عوارض این پماد ها آگاهی داشت و همچنین باید از حساسیت نداشتن به آنها مطمئن شویم. در ادامه چند مورد پماد برای بواسیر را ذکر میکنیم:

پماد هیدروکورتیزون

پماد هیدروکورتیزون برای بواسیر

این نوع دارو به درمان بواسیر کمکی نمیکند و فقط درد و خارش را کاهش میدهد. هیدروکورتیزون به صورت پماد و شیاف در دسترس است. این دارو در داروخانه در دسترس است ولی ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند و حتی علائم شدیدتر شود؛ پس در این باره با پزشک مشورت کنید.

همچنین بخوانید: میوه ها و خوراکی های مفید برای بواسیر

نحوه ی استفاده

1. مقداری از پماد را روی انگشت خود بمالید
  2. پماد را بر روی ناحیه ی مورد نظر بمالید.
  3. بعد از اینکار دستان خود را بشویید.

عوارض جانبی

• هیدروکورتیزون دارای عوارض جانبی است اما همه ی افراد به آن دچار نمیشوند. اگرمدت زمان کوتاهی است که از این داروی بواسیر(هموروئید) مصرف کنید عوارض خاصی در بر نخواهد داشت. در زمان مصرف کمی سوزش ایجاد میشود که به مدت چند دقیقه طول میکشد اما پس از چند روز استفاده دیگر سوزشی احساس نخواهید کرد.
  • اگر مدت زمان زیادی است که از این دارو استفاده میکنید پوست اطراف ناحیه ی مقعد شما نازک میشود. بهترین راه این است که از این پماد بیشتر از هفت روز استفاده نکنید و یا مصرف آن را تکرار نکنید.
  • اگر مقعد شما عفونت دارد، این پماد عفونت را تشدید میکند. برای جلوگیری از عفونت ناحیه ای که خارش و سوزش دارد را با آب و صابون بشویید سپس با یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

هیدروکورتیزون به ندرت وارد جریان خون می شود که می تواند عوارض جانبی در سایر قسمت های بدن ایجاد کند. اگر به علائم زیر دچار شدید پزشک خود را مطلع سازید:

• التهاب بیش از اندازه در اطراف مقعد که میتواند منجر به عفونت شود.
  • دل درد شدید، حالت تهوع، سرگیجه، بیهوشی، ضعف عضلات، خستگی بیش از حد، کم شدن اشتها و کاهش وزن که همگی میتوانند مشکلات غده آدرنال باشند.
  • گیجی، خواب آلودگی، گشنگی و تشنگی بیش از حد، دفع بیش از حد و سریع نفس کشیدن که می تواند نشانه ی قند خون زیاد باشد.

پماد نیتروگلیسیرین برای هموروئید

پماد نیتروگلیسیرین برای بواسیر

این داروی بواسیر(هموروئید) توسط پزشک تجویز میشود. بیش از حد معمول و بیش از زمان مشخص شده از آن استفاده نکنید. این دارو برای استفاده ی مقعدی میباشد و برای نواحی دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرد. درد و سوزش را کاهش میدهد.

نحوه ی استفاده پماد نیتروگلیسیرین برای هموروئید

1. قبل از مصرف دستان خود را بشویید.
  2. دستکش بپوشید.
  3. انگشت را در کنار خط دوز در کنار جعبه دارو قرار دهید. نوک انگشت شما باید در انتهای خط دوز باشد.
  4. پماد را روی انگشت خود فشار دهید. مقدار دارو باید به طول خط دوز باشد.
  5. انگشت خود را که به پماد آغشته است به آرامی وارد کانال مقعدی خود کنید. انگشت خود را بیش از یک بند فشار ندهید.
  6. پماد را با دقت در قسمتهای داخلی کانال مقعد بمالید.
  7. اگر در کانال مقعد درد زیادی دارید ، پماد را مستقیماً روی قسمت بیرونی پوست بمالید.
  8. دستکش را دور انداخته و دستان خود را بشویید.

• لب ها ، ناخن ها ، یا کف دست های مایل به آبی
  • ادرار تیره
  • تنفس سخت
  • سختی در قورت دادن
  • تپش قلب
  • احساس گر گرفتگی
  • کهیر
  • پوست رنگ پریده
  • پف کردن یا تورم پلک ها یا اطراف چشم ، صورت ، لب و زبان
  • قرمزی صورت ، گردن ، بازوها و گاهی اوقات ، قفسه سینه
  • حساسیت پوستی
  • خونریزی یا کبودی غیرمعمول
  • خستگی یا ضعف غیرمعمول
  • خس خس
  • تاری دید
  • گیجی
  • سرگیجه ، غش یا سرسختی هنگام بلند شدن ناگهانی از موقعیت دراز کشیدن یا نشستن
  • تعریق

برای درمان عوارض جانبی نیازی به مراجعه به پزشک نیست و با قطع دارو این عوارض از بین میروند.

پماد لیدوکائین

پماد لیدوکائین برای بواسیر

لیدوکائین یک بی حسی موضعی است که برای از بین بردن خارش مقعد استفاده میشود و درمان محسوب نمی شود. برخی از داروها حاوی لیدوکائین مخلوط با کورتیکواستروئید مانند هیدروکورتیزون هستند.

نحوه ی استفاده

1. مقداری از پماد را روی انگشت خود بمالید.
  2. پماد را بر روی ناحیه ی مورد نظر بمالید.
  3. بعد از اینکار دستان خود را بشویید.

عوارض جانبی

در ابتدای مصرف این دارو احساس سوزش در ناحیه ی مقعدی دارید. اگر داروی مصرفی فقط لیدوکائین باشد، عوارضی ندارد.

شیاف آنتی هموروئید

شیاف انتی هموروئید برای چیست؟ این درمان موقتی است و برای کاهش درد، سوزش و یا خارش بعد از عمل بواسیر هم کاربرد دارد. این محصول دارای موادی مانند کره کاکائو ، نشاسته یا اکسید روی و از برخورد مدفوع با مقعد جلوگیری میکنند. این محافظ از عفونت و ایجاد خراش جلوگیری می کند همچنین دفع مدفوع دردناک نیست.

نحوه ی استفاده ی آن

•  بروشور داخل جعبه را مطالعه کنید و اگر مطلب را متوجه نشدید از دکتر یا دکتر داروساز خود سوال کنید.
  • قبل از مصرف ناحیه را با صابون ملایم و آب شستشو دهید و خشک کنید. این دارو جهت استفاده ی مقعدی می باشد.
  • از این محصول ۶ بار در طول روز، یا بعد از هربار تحرک روده استفاده کنید. میزان مصرف بستگی به دستور پزشک دارد.
  • برای استفاده از شیاف روکش آن را باز کنید. بر روی سمت چپ خود دراز بکشید در حالی که زانوی راست شما خم است. شیاف(طرفی که نشانه دارد) را با دقت با انگشت فقط داخل مقعد فرو کنید. بیشتر از یک یا دو اینچ شیاف را فشار ندهید.
  • اگر شیاف آب شده و نرم است قبل از باز کردن روکش، آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد یا یخچال قرار دهید.
  • اگر بواسیر شما خونریزی داشت و اطراف مقعد خشک و تحریک پذیر بود از این دارو استفاده نکنید.
  • اگر علائم شما ظرف مدت ۷رور بهبود پیدا نکرد یا خونریزی و درد شدیدتر شد یا احساس می کنید حساسیت دارویی دارید سریعا دکتر خود را مطلع سازید.

عوارض جانبی شیاف آنتی هموروئید

• این دارو معمولا عوارض جانبی خاصی ندارد. اگر علائمی مانند خونریزی، درد یا سوزش دوباره برگشت سریعا دکتر خود را مطلع سازید.
  • آلرژی به این دارو کم است. در هر حال اگر به این دارو آلرژی پیدا کردید مصرف آن را سریعا قطع کنید. علائم آلرژی مانند:جوش، خارش، تورم(مخصوصا در ناحیه صورت، زبان، گلو)سرگیجه شدید و مشکل تنفسی.
  • این ها لیست کاملی از عوارض جانبی نیستند اگر دارای علائمی هستید که در لیست بالا مشاهده نمی شود پزشک خود را مطلع سازید.

داروی بواسیر(هموروئید) باید زیر نظر پزشک مصرف شوند و نباید خودسرانه و بیش از حد استفاده شوند.

14 دیدگاه دربارهٔ «بهترین قرص و پماد برای درمان بواسیر+ قویترین داروی هموروئید💊»

1. سلام من بواسیر داخلی دارم و بیشتر وقت ها خونریزی میکرد رفتم دکتر گفت فعلا اونقدری حاد نیست که بخاد عمل کنم و فقط سعی کنم یبوست نگیرم تا بهتر بشم میشه یه پماد جلوگیری از خونریزی بواسیر بهم معرفی کنین که جلوی خونریزی مو بگیره

1. سلام دوست عزیز
      احتمالاً بواسیر پیشرفت کرده که به خونریزی افتاده و با پماد قابل درمان نیست باید لیزر انجام دهید. پماد انتی هموروئید می تواند در کاهش خونریزی کمی موثر باشد.

2. من فقط بیرون زدگی دارم و نه دردی دارم نه خارش و اینا نمیخام عمل کنم اصلا . به نظرتون درمان بیرون زدگی مقعدی با پماد ممکنه ایا و چه پمادی بزنم تا بیرون زدگی از بین بره؟ میشه فقط برای برداشتن بیرون زدگی با لیزر اقدام کنم؟

3. سلام من بواسیرم خونریزی کرده و الان نمیتونم برم دکتر میشه بهترین دارو برای بواسیر خونی و بهم معرفی کنید که یکم بهتر بشه . ایا پماد و لوسیون پراموکسین به نظرتون خوبه استفاده کنم بعنوان پماد جلوگیری از خونریزی بواسیر؟

1. سلام دوست عزیز
      ما اجازه نداریم بدون معاینه و ویزیت دارو تجویز کنیم.پراموکسین دارای هیدروکورتیزون موضعی هست و برای التهاب و درمان مشکلات پوستی به کار می رود.

4. سلام خسته نباشیدمن یبوست داشتم وبخاطریبوست زخم شدرفتم دکتردکتربهم ملین وشیاف انتی هموروئیدداد بعدچندماه دوباره یبوست گرفتم بادستم خارج کردم وزخم شدتواب گرم نشستم زخمش خوب شدفقط یه ذره موندبودکنده شدازاون موقع بازخون ریزی ودردداره میشه پمادمعرفی کنین برای زخم لطفا؟؟دکترگفت نبایدیبوست بگیرم راه حلش اینه امامن زخم چیکارکنم

5. سلام ایا پماد رکتول برای بیرون زدگی هم خوبه ؟ یعنی بیرون زدگی رو از بین میبره؟ اگر نه چه پمادی برای بیرون زدگی بواسیر خوبه؟

1. سلام دوست عزیز
      بیرون زدگی معمولاً با پماد و دارو از بین نمی رود و ممکن است پمادها کمی توده بیرون زده را کوچک کنند اما آن را از بین نمی برند برای درمان قطعی بیرون زدگی باید با جراحی یا لیزر توده بیرون زده را بردارید

6. سلام خسته نباشید من قبلاً اصلا بواسیر نداشتم الان یه سالی هست که دوبار گرفتم پماد ام جی زدم دفعه اول خوب شد الآنم دوباره بواسیر گرفتم ازنوع خارجی چیکار میشه کرد که دیگه مبتلا نشم واقعا اذیتم می‌کنه جز لیزر راه دیگه نیست؟

1. سلام دوست عزیز
      درمان هموروئید یا بواسیر با پماد و دارو و..و موقتی می باشد و درمان اصلی و قطعی برای همیشه همان لیزر یا عمل جراحی است که با توجه به عوارض جراحی و مزایای لیزر، لیزر توصیه می شود.