درد هموروئید و 10 راه درمان فوری(مسکن قوی برای درد بواسیر)

درمان قطعی و فوری درد بواسیر

زمانی که رگ های انتهای کانال مقعد متورم و ملتهب می شوند به بواسیر شناخته می شوند. گاهی اوقات این رگ ها چنان نازک میشوند که موجب خونریزی از مقعد میشوند. خونریزی هم در بواسیر داخلی و هم در نوع خارجی اتفاق می افتد.

اما برای رفع درد بواسیر چه باید کرد؟ درمان بواسیر چگونه است؟

برای درمان هموروئید و تسکین فوری درد بواسیر به پزشک هموروئید مراجعه کنید تا او بهترین راه درمان را به شما پیشنهاد دهد. همچنین بهتر است در مورد دوران نقاهت بعد از درمان و برای کاهش درد بعد از عمل بواسیر با پزشکتان صحبت کنید تا کارهای لازم بعد از عمل جراحی هموروئید را به شما بگوید. در ادامه به شما راه های اصلی برای تسکین درد هموروئید را می گوییم:

حتماً بخوانید:دشمن بواسیر و درمان سریع بواسیر در خانه چیست

درمان با لیزر

لیزر بواسیر یک درمان قطعی و فوری درد بواسیر است. اشعه لیزر به بواسیر برخورد کرده و آن را  از بین میبرد، بدون اینکه جای هیچگونه زخمی باقی بگذارد. درمان با لیزر نیازی به بیهوشی ندارد و به بیمار آرام بخش تزریق میشود. عمل تنها در یک روز انجام شده و بیمار میتواند به کارهای روزمره ی خود ادامه دهد. پس از عمل بیمار دچار سختی نمیشود و عوارض جانبی ندارد. درمان هموروئید با لیزر قطعی است و امکان برگشت پذیری ندارد.

ترمیم شریان هموروئید و ترمیم مقعد رکتو (HAL_RAR)

ترمیم شریان هموروئید و ترمیم مقعد رکتو یکی از مراحل جدید است که در آن یک حسگر داپلر مینیاتوری در مقعد وارد می شود تا شریان های(رگ ها) خون رسان به بواسیر را تشخیص دهد.

جراح می تواند شریان های خونرسان به بواسیر را مشخص کند و جریان خون را قطع کند. بواسیر تقریباً بلافاصله و طی چند هفته کوچک شده و  از بین میرود. این روش موثر است اما امکان برگشت پذیری بیماری وجود دارد و نیازمند تکرار درمان است.

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی تزریق ماده اسکلروزان به بواسیر است که باعث می شود دیواره های رگ های بواسیر از بین برود و بسته شود. میزان موفقیت پس از درمان حدود ۷۰٪ است. این درمان با یکبار انجام نتیجه ای نخواهد داشت و باید چندین بار انجام شود تا توده کاملا از بین برود. امکان برگشت پذیری در این روش بالا است.

برای درد هموروئید چه کنیم

درمان فوری درد بواسیر

برای تسکین درد هموروئید چه باید کرد؟ درد بواسیر میتواند بسیار آزاردهنده باشد به همبن دلیل ما راه حل هایی برای کاهش درد سریع به شما پیشنهاد می دهیم.

بیشتر بخوانید: سوزش مقعد و روش های درمان آن در خانه

مسکن قوی برای درد بواسیر

برای درد شدید بواسیر چه باید کرد؟ استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن مسکن قوی برای درد بواسیر هستند. اگر درد بسیار شدیدی دارید برای کاهش درد از مسکن هایی نظیر ژلوفن و ایبو بروفن استفاده کنید. اما قبل از استفاده ی آنها اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه حساسیتی نسبت به این داروها ندارید. این مسکن ها از داروخانه قابل تهیه هستند و نیازی به نسخه ندارند. درمان دارویی بواسیر وجود ندارد و بیشتر برای تسکین درد و کاهش علائم می باشد.

💡 بیشتر بخوانید: دارو برای درمان درد مقعدی در خانه

پماد ها

پماد ها برای هموروئید درمان محسوب نمیشوند و فقط علائم را کاهش میدهند. در مصرف آنها نباید زیاده روی کرد زیرا باعث ایجاد حساسیت میشوند. اگر پمادها در طولانی مدت مصرف شوند، بدن در برابر آنها مقاومت میکند و اثری نخواهند داشت.

پماد نیتروگلیسیرین

این دارو توسط پزشک تجویز میشود. بیش از حد معمول و بیش از زمان مشخص شده از آن استفاده نکنید. این دارو برای استفاده ی مقعدی میباشد و برای نواحی دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرد. در صورت برخورد با سایر نواحی سریعا با آب شستشو دهید.

پماد لیدوکائین

لیدوکائین یک بی حسی موضعی است که برای بواسیر داخلی و خارش از آن استفاده میشود. این دارو به درمان کمکی نمیکند اما درد و خارش را کاهش میدهد. برخی از پمادها حاوی لیدوکائین مخلوط با کورتیکواستروئید مانند هیدروکورتیزون هستند.

پماد هیدروکورتیزون

این نوع دارو به درمان بواسیر کمکی نمیکند و فقط درد و خارش را کاهش میدهد. هیدروکورتیزون به صورت پماد و شیاف در دسترس است. این دارو را میتوانید از داروخانه تهیه کنید ولی ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند و حتی علائم بیماری را افزایش دهد پس در این باره با پزشک مشورت کنید.

درمان فوری درد بواسیر در خانه

• حمام آب داغ: ۱۰ -۱۵ دقیقه نشستن در وان آب گرم درد و خارش را کاهش میدهد.
  • استفاده از بهترین میوه ها برای درمان بواسیر
  • وازلین برای درمان بواسیر جهت دفع راحت تر مدفوع و نرم کردن مقعد کاربرد دارد.
  • مکمل های فیبردار: مکمل های فیبردار مانند دکسترین گندم یا متیل سلولز دفع مدفوع را راحت تر میکنند.
  • کمپرس یخ : برای سوزش هموروئید چه باید کرد ؟ کمپرس یخ را به دور حوله با پارچه بپیچید و به مدت ۱۰- ۱۵ دقیقه روی ناحیه قرار دهید.
  • آلوءورا: آلوء ورا به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد در بسیاری از کشورها برای درمان هموروئید استفاده میشود. با توجه به حساس بودن پوست اطراف مقعد از این ژل به تنهایی استفاده کنید. برای اطمینان از ایجاد هرگونه حساسیت ابتدا آن را روی مچ دست خود ۲۴ ساعت قبل از مصرف امتحان کنید.

8 دیدگاه دربارهٔ «درد هموروئید و 10 راه درمان فوری(مسکن قوی برای درد بواسیر)»

1. سلام من چندروزه متوجه شدم هموروئید دارم و از پماد آنتی هموروئید میزنم روش و برای درد هم بروفن میخورم ولی تا الان هیچ تغییری نکرده و دردم خیلی زیاد میشه گاهی اوقات . میشه بگین برای تسکین درد هموروئید چه باید کرد ؟

1. سلام دوست عزیز
      برای تسکین درد و سوزش بواسیر اینکارها را انجام دهید: :
      رعایت بهداشت ناحیه
      با مصرف ملین و نرم کننده مدفوع دفع راحتی داشته باشید.
      استفاده از دستمال مرطوب
      نشستن در وان آب گرم یا حمام سیتز پس از دفع
      اجابت مزاج را به تعویق نیاندازید و هنگام احساس نیاز برای تخلیه دفع را انجام دهید.
      استفاده از یخ، شیاف گلیسیرین، فندق افسون گر، ژل آلوئه ورا، پمادهای حاوی هیدروکورتیزون، مسکن های ضد درد مثل استامینوفن
      روی بالشت های دوناتی شکل مخصوص بنشینید.

2. سلام دوستانی که درد بواسیر دارند و نمیتونن برن دکتر اگر میخاین بدونین که برای تسکین درد و برای سوزش هموروئید چه باید کرد ؟ غذاهای تند و فلفل نخورید، نوشیدن حداقل هشت لیوان اب ولرم در روز، اگر سوزش هم دارین توی تشت آب گرم و بتادین روزی دوبار بشینید. بعد از دوش هم حتما پماد انتی هموروئید بزنین با این کارها خیلی بهتر میشه

3. سلام من از درد بواسیر دارم میمیرم لطفا بگین برای درد بواسیر چی خوبه تا برم دکتر. الان وقت گرفتم کلینیک نویتم هفته دیگست تا اون موقع چیکار کنم یکم دردش اروم بشه

1. سلام داداش راستش یه آمپول مسکن برای درد بواسیر هست اسمش آمپول کتورولاک اگه اشتباه نکنم تا چند ساعت دردت و اروم میکنه و مسکنه ولی بازم قبل تزریق از یه دکتر بپرسی بهتره که عوارض نداشته باشه