زگیل تناسلی در دختر مجرد[علت ابتلا “بدون رابطه” در دختران باکره]

زگیل تناسلی در دختر مجرد

ایا دختر مجرد هم زگیل تناسلی میگیرد؟ زگیل تناسلی در دختر مجرد از چی میاد؟ این سوالی است که برای بسیاری از خانم های مجرد و یا دخترهایی که هیچ رابطه ای نداشته اند پیش می آید و در پی این هستند که اگر علت اصلی زگیل تناسلی رابطه جنسی باشد پس علت زگیل تناسلی بدون رابطه در زنان و دختران مجرد چیست؟

در این مطلب از پرتو کلینیک همراه ما باشید تا به بررسی علت زگیل تناسلی بدون رابطه و درمان آن بپردازیم.
آیا هر زائده ای که به شکل زگیل هست و روی اندام تناسلی مشاهده می کنیم به دنبال رابطه جنسی ایجاد شده است؟ پاسخ به این سوال در بیشتر مواقع برای افراد آزار دهنده می باشد چرا که ممکن است فرد هرگز رابطه جنسی را تجربه نکرده باشد اما ضایعات شبیه زگیل روی ناحیه تناسلی او ظاهر شود.
یکی از دلایل رایج این موضوع داشتن زگیل دست یا پا هست و فرد با یک خاراندن ساده و دست زدن به ناحیه تناسلی آن را منتقل می کند. در واقع زگیل هایی با منشا دست و صورت و پا در آن ناحیه ایجاد می شوند.
ممکن است ظاهر شدن زگیل تناسلی در زنان بدون رابطه نشانه یکی از بیماری های مقاربتی باشد که باید توسط دکتر زگیل تناسلی تشخیص داده شود.

عکس زگیل تناسلی در دختر مجرد


زگیل تناسلی در دختر مجرد چگونه است

زگیل تناسلی در دختر باکره یا مجرد همانند زگیل تناسلی زنان یک بیماری ویروسی می باشد با این تفاوت که در دختران مجرد در اثر : رابطه جنسی ناکامل، اشتراک لباس زیر، اشتراک اسباب بازیهای جنسی، منتقل می شود. البته امکان انتقال از طریق استخر، لیزر موهای زائد، توالت فرنگی و … هم وجود دارد اما درصد آن خیلی کم است.

بیشتر بخوانید: آیا لیزر موهای زائد باعث انتقال زگیل تناسلی می شود؟


طبق تحقیقاتی که روی دختران ۹ تا ۲۱ سال مجرد و مبتلا به زگیل تناسلی در بیمارستان های آمریکا انجام شد مشخص شد که حدود ۶۰ درصد این دختران مبتلا به زگیل، هیچ گونه رابطه جنسی نداشته اند.

در نتیجه مشاهده زگیل تناسلی در دختر مجرد صرفاً به دلیل داشتن رابطه جنسی نبوده و ممکن است در اثر تماس دست با دست آلوده یا حتی لباس آلوده منتقل شود.

بیشتر بخوانید: روش های بزرگ کردن آلت تناسلی مردانه+آیا اندازه آلت تناسلی مردان در روابط جنسی آنها تاثیر گذار است؟

علت زگیل تناسلی در دختر مجرد و باکره

علت زگیل تناسلی بدون رابطه در زنان
علت زگیل تناسلی در دختر باکره

بعضی از رفتارهای پرخطر جنسی که در ادامه بیان می کنیم می تواند علت زگیل تناسلی بدون رابطه در زنان باشد:

  • رابطه جنسی با زور و تهدید و تجاوز
  • رابطه جنسی زن با زن
  • رابطه جنسی مقعدی
  • به اشتراک گذاشتن اسباب بازی های جنسی
  • رابطه دهانی با فرد آلوده بدون کاندوم

از دیگر دلایل زگیل تناسلی در دختر باکره می تواند مواردی مثل شروع تماس های جنسی از سن پایین، داشتن شریک جنسی متعدد و یا داشتن شریکی که شرکای جنسی متعددی دارد، عفونت انگلی و کلامیدیا همزمان، مصرف سیگار و مشروبات الکلی، داشتن بیماری های نقص سیستم ایمنی مثل اچ آی وی.

اگرچه ویروس اچ پی وی به راحتی از طریق پوست قابل انتقال است اما علت زگیل تناسلی بدون رابطه در دختران مجرد در اکثر موارد تماس های غیر مستقیم پوستی مثل پوشیدن لباس زیر مشترک، تماس با ترشحات تناسلی و … می باشد.

دلیل مخفی دیگر برای زگیل تناسلی در دختر باکره ابتلا از طریق وسایل آلوده به این ویروس می باشد هرچند احتمال انتقال این ویروس از طریق سطوح بسیار کم است اما بیشتر دخترانی که خراش و بریدگی های سطحی و کوچک روی پوست خود دارند از طریق تیغ مشترک، لیف، حوله، وسایل حمام، دستگاه لیزر و … به این ویروس مبتلا شده اند.

علائم زگیل تناسلی در دختر مجرد

از آنجایی که زگیل تناسلی داخل خون وارد نمی شود و علائمی مثل درد و ترشح ندارد، به شکل موضعی روی بافت و یا قسمتی از پوست که خراشیده شده باشد نشسته و شروع به تکثیر رشد می کند . زگیل تناسلی در دختر باکره معمولاً پس از چند هفته تا چند ماه از تماس جنسی ظاهر می شود.
از نشانه های رایج در بسیاری از دختران مجرد مبتلا به زگیل تناسلی، مشاهده زائده ها و ضایعاتی به شکل خال گوشتی روی اندام تناسلی می باشد.
این زائده ها ناگهانی ایجاد شده و رفته رفته به تعداد و اندازه آنها اضافه می شود. از طرفی ممکن است در برخی دختران این ویروس بدون هیچ علامتی ظاهر شود و خود به خود خوب شود به همین دلیل امکان دارد دختری که از آلوده بودن خود به این ویروس اطلاعی ندارد موجب انتقال آن به شریک جنسی خودش شود.

نشانه های زگیل تناسلی در دختر مجرد


زگیل تناسلی در دختر باکره معمولاً در کشاله ران، اطراف مقعد و یا قسمت خارجی اندام تناسلی او ظاهر می شود. این زائده ها از لحاظ شکل و اندازه با هم فرق دارند و ممکن است صاف و سفید باشند مانند لکه یا برجسته و به شکل خوشه های گل کلم.

درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد

روش های “درمان زگیل تناسلی در دختران مجرد” با توجه به تعداد و اندازه و محل ضایعه ها توسط پزشک مشخص می شود. بسته به شدت علائم ممکن است درمان شامل داروهای موضعی و پماد برای زگیل تناسلی مثل پودوفیلین، لیزر زگیل تناسلی و یا کرایو زگیل تناسلی یا انجماد و فریز کردن باشد.

درمان خانگی زگیل تناسلی در دختر مجرد

درمان خانگی زگیل تناسلی در دختر مجرد

برای زائده های کوچک و با تعداد کم معمولاً پزشک محلول موضعی پودوفیلین را تجویز می کند این محلول را می توانید خودتان در خانه روی زائده ها مصرف کنید اما به دلیل اسیدی بودن آن و اینکه ناحیه تناسلی جای حساسی است و در صورت برخورد با بافت های اطراف، موجب آسیب به پوست سالم می شود بهتر است توسط پزشک برای شما انجام شود.
سایر داروهای موضعی : imiquimod (الدارا)، پودوفیلین و پودوفیلوکس (Condylox) و تری کلرواستیک اسید یا TCA
از دیگر راه های درمان خانگی زگیل تناسلی در دختر مجرد تهیه کرم الدرا می باشد که برای زگیل های خیلی ریز و یا برای بعد از درمان با لیزر کاربرد دارد. برای از بین بردن زائده ها با این کرم باید حداقل ۳۰ هفته استعمال شود.

انجماد و کرایو زگیل تناسلی

کرایوتراپی یا سرما درمانی معمولاً روشی است که در آن پزشک با یک ماده سرد مثل نیتروژن مایع به منجمد کردن زگیل ها می پردازد و ممکن است در این فرایند کمی احساس درد و سوزش داشته باشید و احتمال عود مجدد زائده ها بالاست.

لیزر زگیل تناسلی در دختر مجرد

استفاده از لیزر CO2 برای از بین بردن زگیل تناسلی در دختران باکره و مجرد بهترین روش درمان بوده و بدون درد و خونریزی و عود مجدد در زمانی اندک به صورت سرپایی قابل انجام است.

جراحی و الکتروسرجری (کوتر)

زگیل های تناسلی خیلی بزرگ و مقاوم به سایر روش های درمان با این روش جراحی می شوند. در روش جراحی با کوتر برای از بین بردن و سوزاندن زگیل تناسلی از جریان برق استفاده می شود که درد زیادی دارد و جای اسکار شدیدی باقی می گذارد لذا از این روش در حال حاضر کمتر استفاده می شود.

آیا زگیل تناسلی در دختر مجرد خطرناک است؟

در صورتی که رابطه جنسی کامل نداشته باشد خطری او را تهدید نمی کند و تنها نوع پرخطر این ویروس ممکن است به سرطان دهانه رحم تبدیل شود. اگر زائده های زگیل مقعدی باشند عوارض جدی تری خواهد داشت و اگر زگیل تناسلی مانند یک خال گوشتی روی ناحیه تناسلی او باشد در صورت تقویت سیستم ایمنی تا ۲۰ درصد موارد امکان دارد که بدون درمان نیز از بین برود.
در اکثر مواقع زگیل تناسلی در دختر مجرد یا زگیل تناسلی در مردان به قدری کوچک است که احساس نمی شود و فرد متوجه آن نمی شود اما اگر تعداد و اندازه آن زیاد شود جهت جلوگیری از پیشرفت آن و بدخیم شدن، باید نمونه برداری انجام شود .

سوالات متداول درباره زگیل تناسلی در دختر مجرد

ایا دختر مجرد هم زگیل تناسلی میگیرد؟

بله. زگیل تناسلی در دختر مجرد ممکن است از طریق تماس پوستی و بدون هیچ رابطه جنسی ایجاد شود.

چگونه از زگیل تناسلی بدون رابطه پیشگیری کنیم؟

تزریق واکسن HPV، غربالگری منظم و تست پاپ اسمیر، خودداری از رابطه جنسی دهانی حتی با کاندوم، جلوگیری از خراشیدن زگیل های دست و پا و صورت، خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی و رعایت بهداشت فردی، خودداری از تماس جنسی با افراد متعدد و دارای علائم مشکوک

جوش تناسلی در دختر مجرد خطرناک است؟

خیر. جوش تناسلی روی واژن و یا ناحیه تناسلی معمولاً بخاطر عرق کردن و لباس زیر و یا اصلاح موهای زائد با تیغ ایجاد می شود و با رعایت این موارد به راحتی درمان می شود.
مطلب مرتبط: از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟


40 دیدگاه دربارهٔ «زگیل تناسلی در دختر مجرد[علت ابتلا “بدون رابطه” در دختران باکره]»

  1. سلام من زگیل دارم وتا الان هم به هیچ دکتری مراجعه نکردم چون هزینه درمان و ندارم میشه کمکم کنید چطوری. درمانش کنم

  2. سلام دوسه روز است نزدیک مقعد متوجه یک زائده شده ام ازکجابفهمم زگیل تناسلی است یاچیزدیگر؟بنده مجردم و هیچوقت رابطه جنسی نداشته ام.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر رابطه جنسی نداشته اید تا الان به احتمال زیاد زگیل نیست و ممکن است بیرون زدگی بواسیر یا هموروئید باشد. سابقه یبوست هم داشتید؟

  3. سلام خسته نباشید
    ببخشید نزدیک دوهفته است که چند جوش در دهانه مقعدم به وجود اومده میتونه زگیل باشه؟و اینکه رابطه جنسی نداشتم
    هزینه درمان هم ندارم که بتونم به پزشک مراجعه کنم

  4. سلام من نوجوونم و باکرم یکی دو روزی میشه که یکی یه طرف واژنم خال به وجود اومده زگیل و جوش نیست یه لکه قهوه ای رنگ کوچیکه که شبیه خاله میشه راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      اگر رابطه ای نداشتید جای نگرانی نیست و برای تشخیص میتونید به دکتر پوست یا متخصص زنان مراجعه کنید.

  5. سلام وقت بخیر
    ببخشید من چندروزی هست روی واژنم یه برجستگی دراومده اول عین جوش درد داشت بعد هی فشارش میدادم ک دربیاد ولی درنمیاد مجرد هستم هیچ رابطه جنسی هم نداشتم

  6. سلام خسته نباشید من چند روزی هست متوجه دوتا برامدگی نزدیک واژنم شدم که شبیه جوش نیستن … ، احتمال میدم زگیل باشه اما مطمئن نیستم ، من مجردم و تا الان هیچ گونه رابطه یا فعالیت جنسی نداشتم ، چطور ممکنه زگیل تناسلی بگیرم ؟
    به نظر شما لازمه به دکتر مراجعه کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر تا به حال اصلاً رابطه جنسی نداشته اید احتمال زگیل تناسلی خیلی خیلی کم است. برای راهنمایی بیشتر می توانید عکس ارسال کنید اما برای تشخیص دقیق تر بهتر است به متخصص زنان مراجعه کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر رابطه نداشته اید اختمال خیلی کمی دارد که زگیل تناسلی باشد. برای راهنمایی و تشخیص دقیق تر لطفا عکس ارسال کنید.

  7. سلام ۲۴ سالمه تا حالا نه رابطه جنسی و نه تماس جنسی داشتم ولی روی لابیا از داخل دونه دارم ممکنه زگیل باشه؟؟
    ممنون میشم جواب بدین🌹

    1. سلام دوست عزیز
      اگر رابطه جنسی نداشته اید احتمال خیلی خیلی کمی دارد که زگیل تناسلی باشد. ممکن است جوش تناسلی و یا بافت طبیعی داخل واژن باشد . برای راهنمایی بیشتر عکس ارسال کنید

      1. سلام من ۲۰ سالمه و دوسال پیش بخاطر دانشگاه مجبور شدم برم شیراز من خونه دوستم بودم تو این مدت و چون شلوار راحتی نیاورده بودم یکی از شلوارای دوستمو پوشیدم دو روز بعد سوزش واژنم شروع شد یعنی واقعا خیلی بد بود طوری که گریه م در اومده بود و وقتی رفتم دستشویی لبه های واژنم دونه های قرمز پررنگ دراومده بود زیاد منم نگفتم به کسی و خارش هم داشتم اومدم شهر خودم رفتم مرکز بهداشت مامایی معاینه نکردن ولی یه پمادی دادن منم استفاده کردم بعد از یک ماه خوب شدم اما الان بعداز دوسال برگشتن و رفتم همون پماد و گرفتم سوزش و خارش واژنم رو آروم کرده ولی میترسم نکنه زگیل باشه و بخاطر اون شلواری هست که از دوستم گرفته بودم

  8. سلام خسته نباشید ، من چند باری رابطه جنسی داشتم، ولی از نامزدم مطمئنم که زگیل نداشته و رابطه ای هم قبل از من نداشته ، اما مدتی هست در ورودی واژنم قبل از هایمن، یک سری زوائد درومده که تعدادش زیاد هستش و انگار تو یه خط رشد میکنن و رنگشون اصلا مثل زگیل نیست و شفاف و ژله ای هستش و فقط هم تو همون ناحیه هستش بنظر شما مشکل جدی هستش؟

    1. سلام دوست عزیز
      ممکن است پاپیلوماتوز یا پاپول تناسلی باشند که ربطی به ویروس اچ پی وی ندارد و به آن اندازه خطرناک نیست. با لیزر برداشته می شود

  9. سلام من دور دهانه واژنم
    چند وقت خیلی سوزش و به خصوص خارش داشت و واقعاً اذیت میشم
    من نوجوونم و تاحالا رابطه جنسی نداشتم
    انگار چیزاهایی مثل گوشت اضافه هستن و وقتی دست میزارم بشون خیلی میسوزن
    زگیل هستن؟
    من خیلی خجالت میکشم برم دکتر و واقعاً هزینه درمانشو ندارم
    میتونید بهم کمک کنید که اگه زگیل نیست چی هست؟ و با چه دارویی میتونم درمان کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر تا به حال رابطه جنسی نداشته اید احتمال زگیل خیلی کم است اما بدون ویزیت و معاینه نمی توان تشخیص قطعی داد. در صورت امکان به دایرکت پیج اینستاگرام کلینیک که بالای سایت هست عکس ارسال کنید تا راهنمایی تان کنیم.

  10. سلام. بنده نزدیک دو سه سالی یه زگیل زیر انگشت پام دارم ولی اخیراً متوجه شدم چند تایی کوچک شبیه هم اطراف انگشتم تا رسیده به ناخنم در اومدن ممکنه اینها مسری باشن. باتشکر

  11. سلام.
    من یه دختر مجردم و تاحالا رابطه جنسی یا تماسی نداشتم ولی لابیام از داخل انگار یک سری جوش مانند هست و وقتی پوست رو میکشم معلوم میشن و دست که بهشون میزنم میتونم حسشون کنم نمیدونم اینا چین و اصلا شبیه زگیل تناسلی هم نیستند میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      اگر تا به حال رابطه نداشته اید احتمال اینکه زگیل تناسلی باشد خیلی کم است ولی باید معاینه شوید تا مشخص شود که چیست ممکن است بافت خود واژن باشد و یا ممکن است توده های پوستی باشد. به یک متخصص زنان مراجعه کنید.

  12. سلام
    بنده دختره مجرد هستم تا به حال هم رابطه ی جنسی نداشتم اما مادرم مبتلا به زگیل تناسلی هستش نگرانم به من منتقل بشه چه کار کنم که من مبتلا نشم؟

  13. سلام
    من باکره هستم و شریک جنسی هم ندارم ولی در خوابگاه دانشجویی زندگی میکنم چه طور میتونم از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در مرحله اول بهترین کار تزریق واکسن Gardasil 9 یا واکسن اچ پی وی می باشد.
      سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید و از مشروبات الکلی و دخانیات استفاده نکنید.
      وسایل بهداشتی مثل حوله تیغ لباس زیر شخصی داشته باشید و استفاده مشترک نباشد.
      قلیان یا سیگارهای الکترونیکی را به صورت مشترک استفاده نکنید.
      بعد از شستن لباس های زیر خود آن ها را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود.
      مکمل های تقویتی مثل قرص پاورفیت و سبزیجات حاوی انتی اکسیدان و چای سبز مصرف کنید.

  14. سلام دختر مجرد هستم
    در سنین پایین مورد رابطه قرار گرفتم چند سال بعد از اون رابطه که دیگه انجام نشد برامدگی سفتی بین مقعد و واژن به وجود اومده
    به زگیل نمیخوره چون کلمی نیست
    فقط خارش وخون ریزی گه گاهی داره
    الان بیشتر از ۴ ساله دارمش
    چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  15. سلام
    من در زمان باکرگی از طریق استفاده از وسایل بهداشتی اشتراکی دچار زگیل شدم روی نواحی ران پا و نزدیک واژن و مقعد
    درمان از طریق فریز انجام دادم و از بین رفت
    الان متاهلم و شوهرم مبتلا شده و ما بی خبر بودیم
    ممکنه داخل واژن و رحم من زگیل زده باشم و متوجه نشده باشم یکساله؟
    خیلی از دکتر رفتن بابتش میترسم
    لطفا راهنماییم کنید

  16. سلام خسته نباشید
    چند روزه در اطراف ناحیه تناسلی ام یه زائده ای مثل جوش به وجود آمده که درد‌ میکنه‌ و به حالت جوش‌ مانند داره .
    نوجوان هستم و رابطه هم تاحالا نداشتم
    علتش چیه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      ممکن است آکنه ژنیتال باشد که علت آن رابطه جنسی نیست و به خاطر عفونت و التهاب فولیکول های مو و یا استفاده از تیغ و ژیلت برای اصلاح موهای زائد ناحیه باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا