از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ بیماری هایی که با زگیل اشتباه گرفته میشوند

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم

زگیل تناسلی از شایع ترین بیماری های مقاربتی می باشد که با ظاهر شدن توده های گوشتی در اطراف ناحیه تناسلی و یا مقعد خودش را نشان می دهد. با توجه به اینکه زگیل تناسلی ناشی از ویروس اچ پی وی می باشد پس قابلیت انتقال از فرد آلوده به شخص سالم را دارد و بیشترین راه انتقال آن رابطه جنسی می باشد. 

اما آیا هر برجستگی و برآمدگی در ناحیه تناسلی نشانه زگیل تناسلی است؟ نوسانات هورمونی، مسدود شدن منافذ و دیگر علل شایع جوش می تواند باعث ایجاد جوش تناسلی شود و نباید با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود.

از آنجایی که این ویروس قابلیت پنهان بودن را دارد و ممکن است فرد مبتلا تا مدت ها نشانه ای از زگیل را مشاهده نکند پس این سوال برای بیشتر افراد به وجود می آید که “از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم“؟

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا تبخال؟ تبخال ممکن است شبیه زگیل تناسلی باشد و هر دو از بیماری های مقاربتی هستند. با این تفاوت که، تبخال باعث ایجاد زخم ها و تاول های پر از مایع در ناحیه تناسلی می شود، در حالی که زگیل تناسلی با برجستگی های کوچک و برجسته مشخص می شود که معمولاً منجر به زخم های باز نمی شود.

 یا اینکه با توجه به برجستگی های روی پوست هم در زگیل هم در مشکلات پوستی، برخی ممکن است زگیل تناسلی را با جوش اشتباه بگیرند و این سوال را بپرسند که از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟؟

در این مطلب از پرتو کلینیک با بررسی علائم زگیل تناسلی این سوال را پاسخ خواهیم داد پس با ما همراه باشید. 

زگیل تناسلی و جوش چه فرقی دارند

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک عفونت مقاربتی (STI) است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. بیش از ۱۰۰ گونه HPV وجود دارد که برخی از آنها باعث زگیل تناسلی و برخی دیگر باعث سرطان می شوند که زنان را بیشتر از مردان مبتلا می کند.

در بیشتر موارد، ضایعات بدون درد هستند، اما ممکن است خارش داشته باشند و خونریزی کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد زگیل تناسلی و انواع آن، مطلب زیر را مطالعه کنید:

انواع زگیل تناسلی در مردان و زنان تشخیص علائم و راههای انتقال

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم

زگیل تناسلی توده هایی به رنگ پوست یا گوشتی هستند که بر روی آلت تناسلی، داخل واژن، روی بیضه ها، اطراف مقعد ظاهر می شوند و اگر دقیق تر به جزئیات آن نگاه کنید ممکن است شبیه به گل کلم باشد. ممکن است فرد تنها یک زائده داشته باشد و یا اینکه چندین زگیل کنار هم رشد کرده باشند.

زگیل تناسلی روی آلت مردان

زگیل تناسلی در مردان معمولاً اطراف مقعد، روی بیضه ها و یا روی آلت تناسلی دیده می شود.در صورت داشتن رابطه اورال یا دهانی با فرد آلوده، ممکن است زگیل داخل دهان یا گلوی فرد هم رشد کنند (این مورد معمولاً نادر است)

این توده ها معمولاً دردی ندارند اما ممکن است با خارش و خونریزی همراه باشد. گاهی زگیل تناسلی با سایر مشکلات پوستی مثل جوش اشتباه گرفته می شود که برای تشخیص دقیق تر آن باید به دکتر زگیل تناسلی مراجعه نمود و یا آزمایش بیماری های مقاربتی را انجام دهید. 

⚠️ به دلیل اینکه بیشتر خانم ها در معرض ابتلا به زگیل تناسلی هستند و همچنین با توجه به ارتباطی که این ویروس با سرطان دهانه رحم در خانم ها دارد، پزشک زنان با معاینه داخلی واژن در صورت مشاهده مورد مشکوک به زگیل تناسلی در زنان آزمایش اچ پی وی و پاپ اسمیر را تجویز می کند.⚠️

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش

مشاهده برجستگی ها و زائده های پوستی در ناحیه تناسلی یک امر رایج است. ممکن است این زائده ها مثل جوش چرکی باشند و یا اینکه به شکل تبخال تناسلی بروز کنند. گاهی هم ممکن است برجستگی ها گوشتی و سفت باشند. 

بیشترین موردی که از بیماران شنیده ایم اینست که در ابتدا فکر می کردند زگیل تناسلی ندارند و برجستگی روی پوست را با جوش اشتباه می گرفتند، در مقابل بسیاری از مراجعه کنندگان هم تنها جوش پوستی داشتند و گمان می کردند که زگیل تناسلی دارند.

جوش تناسلی در دختران مجرد به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است در سن بلوغ جنسی ظاهر شود در مورد زگیل تناسلی در دختران مجرد نیز در لینک زیر کامل توضیح داده ایم:

علت زگیل تناسلی بدون رابطه در دختران مجرد

 در ادامه به مقایسه علائم زگیل تناسلی و فرق جوش با زگیل تناسلی می پردازیم تا آن ها را با یکدیگر اشتباه نگیرید. 

فرق جوش با زگیل تناسلی

همانطور که گفتیم زگیل تناسلی نوعی بیماری مقاربتی یا STI می باشد و از طریق ویروس hpv ایجاد می شود. شکل ظاهری برجستگی های زگیل تناسلی معمولاً به صورت زیر است: 

  • گوشتی رنگ و کوچک 
  • برجسته و برآمده روی پوست 
  • صاف و مسطح 
  • زائده تکی یا گروهی به شکل گل کلم 

در صورتی که جوش تناسلی مانند جوش صورت میباشد فقط در ناحیه تناسلی ظاهر می شود و علت ایجاد آن نیز گرفتگی و بسته بودن منافذ و فولیکول های مو توسط سلول های مرده پوست و چربی ها می باشد نه رابطه جنسی .

فرق جوش با زگیل تناسلی

 با رشد باکتری در این منافذ جوش های چرکی ملتهب و برجسته ایجاد می شوند که ممکن است تبدیل به کیست زیر پوستی هم شوند.  جوش پوستی خود به خود از بین می رود اما زگیل تناسلی خودش از بین نمی رود و به درمان نیاز دارد. 



جوش ملتهب شده معمولاً دردناک است اما زگیل تناسلی درد ندارد و خارش دارد. همچنین ممکن است موی برگشتی در ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد زیر پوست جمع شود و باعث تشکیل کیست مویی شود که با زگیل اشتباه گرفته می شود. 

با فشردن و دستکاری جوش ها، مایعاتی شبیه چرک و خون از جوش بیرون می آید که در مورد زگیل تناسلی اینطور نیست.

انتقال زگیل تناسلی از طریق لیزر موهای زائد ممکن است؟

فرق درمان زگیل تناسلی و درمان جوش

زگیل تناسلی به روش های زیر درمان می شود. البته درمان قطعی منوط به پاکسازی بدن و نابود شدن ویروس اچ پی وی می باشد که تقویت سیستم ایمنی یکی از کارهای موثر در جهت بهبودی سریع تر می باشد. روش های زیر زائده های زگیل را در سطح پوست از بین می برد و ممکن است ویروس همچنان در بدن باقی باشد.

در حالی که جوش هیچ نیازی به درمان پزشکی ندارد و خودش خوب می شود. از فشار دادن و دستکاری جوش ها خودداری نمایید زیرا این کتر موجب التهاب بیشتر جوش و طلانی تر شدن روند درمان می شود.

بیشتر بخوانید ⬇️

بهترین پماد برای زگیل تناسلی کشف داروی جدید

زگیل تناسلی بعد از چند وقت نمایان میشود 

مدت زمان نمایان شدن زگیل و ظاهر شدن آن ها روی پوست با توجه به سیستم ایمنی بدن هر فردی متفاوت بوده و ممکن است بعد از چند هفته، چند ماه و یا حتی چند سال ویروس پنهان شده خودش را نشان دهد.

 به همین دلیل در افراد فعال از نظر جنسی و یا کسانی که شرکای جنسی متعدد دارند تشخیص اینکه چه زمانی به این ویروس مبتلا شده و اینکه آیا خودش ناقل بوده؟ یا از یکی شرکای خود مبتلا شده است؟ کار دشواری است و نمی توان دقیق آن را حدس زد. 

بیماری هایی که با زگیل تناسلی اشتباه گرفته میشوند

مشکلات پوستی زیر معمولاً در ظاهر شبیه به زگیل تناسلی هستند و ممکن است با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شوند: 

۱- کیست های غده بارتولین  (Bartholin’s cyst): این کیست ها در غدد دهانه واژن ایجاد می شوند که روان کننده واژن برای رابطه جنسی هستند و عامل حفظ رطوبت محیط واژن هستند. در صورت عفونی شدن ممکن است به شکل کیست های کوچک در دهانه واژن ظاهر شود و با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود. 

۲- تبخال تناسلی: این مورد نیز مشکل پوستی دیگری است که از راه رابطه جنسی منتقل می شود و منشا ویروسی دارد اما ویروس عامل آن هرپس سیمپلکس (HSV) می باشد و با زگیل تناسلی متفاوت است. 

بر اساس گزارش منبع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC):

 تبخال تناسلی یک عفونت مقاربتی (STI) است که هیچ درمانی ندارد. تبخال تناسلی می تواند به صورت برجستگی های سفید یا قرمز پر از مایع شفاف یا زخم های قرمز رنگ که معمولاً دردناک هستند ظاهر شود.

تبخال تناسلی و جوش های تناسلی هر دو می توانند به صورت برجستگی های کوچک و پر از چرک روی پوست ظاهر شوند، اما بثورات تبخال اغلب باعث ایجاد زخم‌های دردناک می‌شود، در حالی که جوش‌ها تنها زمانی که فرد روی آنها فشار بیاورد و دستکاری کند، دردآور می شود.

تفاوت جوش و تبخال تناسلی

۳- اسکین تگ ها: این زائده های پوستی از پوست آویزان بوده و بی خطر هستند و غالباً با یک جراحی جزئی موضعی از بین می روند. 

اسکین تگ یا منگوله پوستی

۴- مولوسکوم Molluscum contagiosum : زگیل های آبکی که از خانواده ویروس آبله هستند و باعث رشد پاپول های کوچک و آبدار در بدن می شود. مولوسکوم نیز ممکن است در ظاهر با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود.

مولوسکوم یا زگیل ابکی

۵- جوش تناسلی که به دلیل عفونی شدن فولیکول های مو ایجاد می شوند و اصلی ترین دلیل آن اصلاح موهای زائد با تیغ می باشد. 

اگر مطمئن نیستید که آیا زگیل تناسلی یا جوش دارید، بهتر است با یک پزشک متخصص پوست یا دکتر زگیل تناسلی مشورت کنید. با ویزیت و معاینه ناحیه موردنظر هر گونه آزمایش لازم برای تعیین علت تجویز می شود و سپس پزشک مناسب ترین درمان را توصیه می کند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که اگر از نظر جنسی فعال هستید، آزمایش STI به طور منظم برای کمک به پیشگیری و تشخیص عفونت هایی مانند HPV توصیه می شود.

سوالات متداول درباره فرق جوش با زگیل تناسلی

فرق جوش با زگیل تناسلی چیست؟

زگیل ها توسط یک عفونت ویروسی (اچ پی وی) ایجاد می شوند در حالیکه جوش ها توسط باکتری ایجاد می شوند.اصلی ترین راه انتقال زگیل تناسلی رابطه جنسی می باشد در حالی که جوش ها منتقل نمی شوند.

از کجا بفهمم زگیل تناسلی دارم؟

اگر رابطه جنسی بدون محافظت و پرخطر داشته اید لازم است چکاپ های دوره ای، آزمایشات بیماری های مقاربتی، اچ پی وی و تست پاپ اسمیر را انجام دهید.

کدام مشکلات پوستی دیگر با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می شوند؟

اسکین تگ، پاپول مرواریدی، اگزما، جوش های هورمونی، مولوسکوم، کیست های زیر پوستی نیز ممکن است با زگیل اشتباه گرفته شوند.

53 دیدگاه دربارهٔ «از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ بیماری هایی که با زگیل اشتباه گرفته میشوند»

  1. سلام من یه دونه روی آلت تناسلیم زده که فشارش دادم و چرک هم اومد اما شبیه جوش نیست و میترسم زگیل باشه ایا از زگیل تناسلی چرک خارج میشود و زگیل چرک داره؟

      1. روی آلتم ی چیز جوش ماننده که خیلی کوچک نیست یکم بزرگه ن خیلی بزرگ قرمزه وقتی فشارش میدم یکم چرک با یکم خون آب میاد و تمام زیاد دردم نمیکنه

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به اینکه چرک دارد ممکن است جوش باشد. برای راهنمایی بیشتر به دایرکت پیج اینستاگرام کلینیک که بالای سایت هست عکس خود را ارسال نمایید.

    1. سلام چهارده سالمه و پسرم زیر کلاهک یعنی بین کلاهک و ساقه آلتم چندتا توده گوشتی مانند که از رنگ پوستم یکم قرمز تره که داخلش انگار یه چیز سفت است در اومده رفتم پیش دکتر یه پماد باکتروماد بهم داد با یکی دیگه چند روز اول خوب بود کوچکتر شده بودند اما بعد کمتر از یه هفته یکی دیگه که بزرگتر هم هست در اومده برا همین دیگه نزدم به نظرتون این چه بیماریه
      در ضمن احساس میکنم روی پوست کلاهکم خشک تر شده و زبر و یکمی تیره تر

      1. سلام دوست عزیز
        ممکن است زگیل تناسلی باشد اگر رابطه جنسی بدون محافظت داشته اید. برای تشخیص دقیق باید حضوری ویزیت و معاینه شوید

  2. سلام من مدتیه که پایین التم چن تا دونه شبیه به جوش زده خیلی شبیه جوشه ولی وقتی فشارش میدم دردی نداره و چرکی هم خارج نمیشه ازش یعنی ممکنه زگیل تناسلی داشته باشم و اگر زگیل تناسلی را فشار دهیم چه میشود

    1. سلام دوست عزیز
      جوش معمولاً درد دارد ووقتی فشار دهید چرک از آن خارج می شود. بهتر است دستکاری نکنید و به یک دکتر پوست مراجعه کنید اگ زگیل تناسلی باشد و فشار دهید ممکن است خونریزی کند و ویروس از طریق خون به جاهای دیگه هم انتقال داده شود.

      1. سلام خسته نباشد
        من نزدیک کلاهک آلتم چند تا زائده هست ک گوشتیه جوش نیست از پوست خوده آلته وجود داره خیلی هست ولی ریزه خیلی ریزه دورش هم به رنگ صورتی یا قرمزه
        من ۱۸ سالمه ولی حدودا ۷ سال میشه ک این زائده هست
        ولی من رابطه جنسی نداشتم چطوری این اتفاق افتاده

        1. سلام دوست عزیز
          اگر تا به حال رابطه جنسی نداشته اید احتمال خیلی کمی دارد که زگیل باشد. بهتر است به یک متخصص پوست یا اورولوژی مراجعه کنید.

        2. سلام و خسته نباشید
          من حدودا بین بیضه و پا (کشاله)یه چیزی شبیه وقتی جایی قفله میزنه شده فک کردم توش اب هست ولی وقتی با ناخون فشارش میدادم خون می‌آمد
          میشه راهنمایی کنید
          ممنون

          1. سلام دوست عزیز
            ممکن است جوش باشد و یا مولوسکوم تناسلی. بدون ویزیت و معاینه نمی توان تشخیص داد لطفا به پزشک مراجعه کنید.

  3. سلام من یه مدت روی آلتم یکی شبیه جوش بود ک دست زدم ولی یه چیزی مثل گوشت اضافه ازش زد بیرون منم کندم اونو بعد خونریزی کرد از اون موقع چن تا اضافه شدن اون چیه؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه خون آمده و تکثیر پیدا کرده احتمال دارد زگیل باشد. نباید دستکاری کنید. برای درمان با کرایو یا لیزر در یک جلسه تماس بگیرید.

      1. سلام من ۴۳ سالمه در کشاله رانم چندتا ضایعه گوشتی هست و خارش زیادی هم داره ممکنه که زگیل تناسلی باشه دو ساله درگیرم اما شوهرم مشکلی نداره

        1. سلان دوست عزیز
          بله ممکن است زگیل باشد اما ممکن است اسکین تگ یا خال های گوشتی هم باشد. بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه نمایید.

  4. سلام من لبه داخلی واژنم بعد از اتمام پریود توده های قرمز رنگ در میاد دست میزنی درد میکنه ولی بعد چندروز خودش میره محو میشه بعضی وقتا یدونه درمیاد بعضی وقتا دوتا بعضی وقتا سه تا خودش درمیاد خودش میره احتمال داره که زگیل تناسلی باشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      زگیل تناشلی معمولاً به رنگ قرمز نیست و رنگ پوست و گوشتی یا صورتی است و همچنین زگیل تناسلی خودش از بین نمی رود . ممکن است جوش باشد برای اطمینان بیشتر به دکتر زنان مراجعه کنید.

        1. سلام دوست عزیز
          ممکن است زگیل تناسلی باشد برای راهنمایی بیشتر عکس ارسال کنید اما برای تشخیص دقیق تر باید حضوری ویزیت شوید

    1. سلام دوست عزیز
      جوش گوشتی معمولاً نداریم و ممکن است زگیل باشد لطفا برای معاینه به دکتر زنان یا دکتر پوست مراجعه کنید یا عکس خود را برای ما ارسال کنید تا راهنمایی شوید.

  5. سلام من چند ماهیه روی ناحیه تناسلیم یه دونه جوش داشتم که چندبار هم فشار دادم چرک اومد بیرون.بعد چون چند وقته از بین نرفته فک کردم شاید مویی زیر پوستم باشه با نوک سوزن دستکاری کردم ولی انگار یه دونه رشته گوشتی زده بیرون که نوکشم خشک شده
    ممکنه hpv باشه؟
    دخترمو و تابحال هیچ نوع رابطه ای نداشتم

    1. سلام دوست عزیز
      بدون معاینه نمی توانیم تشخیص دهیم که چیست. اگر می توانید عکس را از طریق دایرکت صفحه اینستاگرام کلینیک که بالای سایت هست برای ما ارسال نمایید.

  6. سلام من تو دوران کودکی تو عرض دوسه روز بعداز دوش حمام گرفتن شروع شد یه سری نقطه خیلی کوچیک به تعداد زیاد به رنگ خود پوست روی آلت تناسلی محل ختنه گاه بصورت حلقه دراوردم الان بیست ساله گذشته؛رشد نکرده و و هیچ علائم مثل درد هم نداشته امکان داره زگیل تناسلی باشه ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام دوست عزیز
      بیست سال زمان زیادی است و اگر زگیل نبود تا به الان خودش از بین میرفت برای تشخیص بهتر عکس خود را به دایرکت پیج اینستاگرام کلینیک که بالای سایت هست و یا ادرس جیمیل seo244613@gmail ارسال نمایید تا راهنمایی کنیم.

      1. سلام وقتتون بخیر من یه دونه صورتی رنگ کنار مقعدم زده وقتی فشارش میدم درد میگیره اما هیچ چرکی یا خونی ازش خارج نمیشه خیلی میترسم باید چیکارکنم

        1. سلام دوست عزیز
          بدون ویزیت یا معاینه نمی توان تشخیص داد. معمولاً دونه های کنار مقعد ممکن است زگیل مقعدی باشند، آبسه مقعدی باشند، بیرون زدگی بواسیر یا هموروئید باشند. برای راهنمایی بیشتر در صورت امکان عکس خود را به دایرکت پیج اینستاگرام کلینیک ک بالای سایت هست ارسال نمایید.

    2. داش اون یه چی به اسم مروارید الت بود نمیدونم یه همچین چیزی نگران نباش خیلیا دارنش منم همینطور 😂 مشکل خاصی نیست

  7. سلام دوست عزیز
    من بعد از۲جلسه لیزر مو، بین لبه های واژنم جوش های قرمز دردناکی درآوردم که چرکی نیست زگیل هستش یا جوش ؟ترسیدم دست بزنم که تکثیر بشه
    اصلا برای لیزر هستش یا چیز دیگه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بافت زگیل گوشتی هست و با جوش متفاوته از روی تصاویر می توانید مقایسه کنید یا اینکه عکس خود را برای ما ارسال کنید تا راهنمایی کنیم. به دایرکت پیج اینستاگرام کلینیک که بالای سایت هست ارسال کنید.

  8. سلام من دوروزه یه توده تقریبا گوشتی رو التم در اومده و یه جورایی وسط یه رگ در اومده به خاطر اینکه شلوار مناسب پام نبود بعضی وقتا به التم گیر میکرد و نمیزاشت خون رد بشه و درد میگرفت مثل وقتی که رو یه قسمت از بدنت فشار ثابت باشه و قرمز بشه حالا دلیلش بسته شدن منافذ خونه یا چیز دیگس ؟

    1. سلام دوست عزیز
      توده ممکن است زگیل تناسلی باشد اگر اخیراً رابطه پر خطر و بدون محافظت داشته اید به یک پزشک پوست مراجعه کنید یا عکس خود را برای ما ارسال کنید تا راهنمایی کنیم.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر فشار می دهید داخلش چرک هست و یا قرمز می شود و دردناک است به احتمال زیاد جوش هست. در صورت امکان عکس بگیرید و برای ما در دایرکت پیج اینستاگرام که بالای سایت هست ارسال نمایید تا راهنمایی کنیم.

      1. سلام من مدتیه بدنم خارش گرفته و بیشترین جایی که حالت جوش زده آلت تناسلیه و اینکه جدیدا یه چی سفید رنگ و گوشتی اضافه شده بهش که روی خود الت تناسلی قرار گرفته در وسط در واقع ممکنه زگیل باشه؟

  9. سلام من سمت پایینی آلتم یه چیزی شبیه جوش در اومده اما درونش قرمزه یعنی شبیه به چرکه اما میترسم دست بزنم چون میگم شاید زگیل تناسلی باشه چیکار باید بکنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      زگیل تناسلی داخلش چرک ندارد اگر احساس می کنید داخلش چرک هست جوش هست. در صورت امکان عکس خود را به دایرکت پیج اینستاگرام کلینیک ارسال نمایید تا راهنمایی کنیم.

  10. سلام لبه داخلی واژنم مثل جوشه قرمز رنگه میسوزه و درد می‌کنه ولی چرک نداره زیر پوستیه اولین باره اینجوری شده موقعه رابطه میسوزه درد میگیره از نظر شما جوشه یا زگیل

    1. سلام دوست عزیز
      زگیل با جوش فرق دارد و بافت گوشتی همرنگ پوست دارد. بیشتر مواقع زگیل ها درد ندارند. بدون معاینه نمی توان تشخیص داد لطفا عکس خود را ارسال کنید تا راهنمایی کنم

  11. معمولا چند روز طول میکشه تورم ناشی از عفونتی که روی الت زو زخم کرده و قرمز کرده خوب بشه ؟ خارش گرفت الت خارش دادم یهو تورم کرد به اندازه یه نخود قرمز شد و به شکل داره مانند قرمز و متورم شد
    رفتم دکتر پوست میگه هیچی نیست زگیل نیست تبخال نیست
    انتی بیوتیک داده میگه حالا صبر کن تا خوب شه ۴ روز رفت هنوز اون تورمش کم نشده

    1. سلام دوست عزیز
      پوست آلت نازک است و با خارش شدید دچار التهاب شده است. من از کجا باید بدونم چند روز طول می کشد تا التهاب خوب شود؟!
      بستگی به ایمنی و پاسخ بدن شما دارد دوست عزیز

        1. سلام دوست عزیز
          زگیل گوشت اضافی است و اگر فشار دهید خونابه یا چرک بیرون نمی آید ممکن است جوش بوده باشد. اگر خود به خود از بین نرفت یا رشد کرد و تکثیر شد باید به پزشک مراجعه کنید.

  12. سلام من چند روزه که درون واژنم یه چیزی اندازه نخود گوشتی رنگ زده که اولش سفت بود و درد داشتم اما الان نرم شده و چرک سفید ازش بیرون آمد با توجه به گوشتی بودن آیا زگیل هست لطفاً راهنمایی می‌فرمایید

  13. سلام خسته نباشید
    ببخشید من دخترم و امشب متوجه شدم که کمی بالاتر از قسمت واژن یه چیزی شبیه به جوشه و خیلی درد میکنه اما نه خون میاد نه چرک و کاملا شبیه به جوشه و کاملا بالا قرار داره اما خیلی درد میکنه و باد کرده

    1. سلام دوست عزیز
      زگیل تناسلی معمولاً درد ندارد اگر متورم است و درد دارد احتمالاً جوش می باشد. بعد از چند روز در صورتی که بهتر نشد به متخصص زنان مراجعه کنید تا تست پاپ انجام شود.

  14. سلام وقت بخیر
    حدود یک هفته هست که کنار التم جوشهای زیر پوستی به اندازه یک نخود ایجاد شده (حدود ۳ عدد) و خیلی هم سفت هستن ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    در ضمن بعضی مواقع روی ران پاهام جوشهای سر سفید چرکی ایجاد میشود که بعد از چند روز به رنگ قرمز درامده و خوب میشوند

    1. سلام دوست عزیز
      اگر مطمئن هستید جوش هستند مشکلی نیست و برای درمان جوش بدن باید به متخصص پوست مراجعه کنید. در چه مورد راهنمایی کنم؟ اگر شک دارید که زگیل هست یا نه باید معاینه و ویزیت شوید تا تشخیص داده شود.

  15. سلام وقت بخیر
    ببخشید ، بصورت کنار هم و پراکنده روی آلت و بیضه‌ هام جوش سر سفید زده که بعد دو سه هفته امروز اندازه‌ شون کوچیک شده خواستم ببینم همینجوری بهتر میشه و از بین میرن..!؟ ولی اینکه قطعا باید به دکتر مراجعه کنم..
    آیا بخاطر عفونت رشد مو و حساسیت دلیل میشه این اتفاق بیفته.‌.؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا