عکس آلت تناسلی مردان و بهترین اندازه نرمال آن (آلت سالم)

آلت تناسلی مردان

دستگاه تناسلی در مردان (به انگلیسی: male reproductive system) شامل اندام های داخلی و خارجی می شود. آلت تناسلی، بیضه ها و کیسه بیضه اندام های خارجی می باشد و مجاری ادراری، پروستات و مجرای خروجی بیضه اندام های داخلی دستگاه تناسلی مردانه را تشکیل می دهد که مجموع این اندام ها به شما در فرزند آوری، ادرار کردن و برقراری رابطه جنسی کمک می کند.

تصویر واضح از دستگاه تناسلی مردان و عکس آلت مردانه را با هم میبینیم. ابتدا ویدئوی زیر در مورد انواع روش های بزرگ کردن آلت تناسلی با استفاده از قرص ودارو و چگونگی افزایش سایز آلت تناسلی را مشاهده میکنید:


تصویر واضح از دستگاه تناسلی مرد


مشخصات دستگاه تناسلی سالم : آلت تناسلی سالم آلتی است که روی آن هیچ زائده یا زگیلی نیست و به رنگ پوست اطراف یا کمی تیره تر است و باعث درد هنگام ادرار یا رابطه جنسی نشود. تغییر ناگهانی ظاهر یا عملکرد آلت تناسلی نشانه به خطر افتادن سلامت آلت می باشد. همچنین بیماری های مقاربتی می تواند روی سلامت آلت تناسلی اثر بگذارد. افراد چاق و دارای اضافه وزن معمولاً مشکلات بیشتری در مورد نعوظ و یا کاهش تستوسترون دارند.

نعوظ صبحگاهی هم یکی دیگر از نشانه های آلت تناسلی سالم است.

در ادامه به بررسی هریک از آن ها و انواع بیماری های مرتبط با آلت تناسلی خواهیم پرداخت. هنگام بروز مشکلات مربوط به آلت تناسلی مردانه برای تشخیص و درمان باید به متخصص اورولوژیست مراجعه کنید.


رنگ طبیعی دستگاه تناسلی مردان چگونه است؟ رنگ طبیعی دستگاه تناسلی مردان تقریباً همرنگ بقیه نواحی بدن یا کمی تیره تر می باشد. همانطور که گفته شد، بسیاری از مردان آلت تناسلی تیره تر، با ظاهری مایل به قهوه ای تیره دارند. همچنین ممکن است آلت تناسلی روشن تر از پوست بقیه جاهای بدن باشد.

علت سیاه شدن دستگاه تناسلی مردان چیست؟ تغییر رنگ آلت در هنگام تحریک جنسی به دلیل افزایش جریان خون طبیعی است.

ممکن است به دلیل پاره شدن مویرگ های آلت و کبودی باشد.

اما تغییر رنگ ناگهانی آلت تناسلی در مردان اگر ناشی از ضربه یا گیر کردن بین زیپ نباشد خطرناک است و باید بررسی شود.

بیشتر بخوانید: ایا زگیل تناسلی از راه لیزر موهای زائد منتقل میشود؟

عملکرد دستگاه تناسلی مردان چگونه است؟

اندام هایی که دستگاه تناسلی مرد را تشکیل می دهند کارهای زیر را انجام می دهند:

  • تولید، نگهداری و انتقال سلول های اسپرم و منی. سلول های اسپرم سلول های تولید مثل مردانه هستند. منی مایع محافظ اطراف اسپرم است.
  • ترشح اسپرم
  • تولید و ترشح هورمون های جنسی مردانه.

تولید مثل اتفاقی است که میان تمامی موجودات زنده رخ می دهد و در انسان ها نیز این اتفاق به کمک دستگاه تناسلی زن و مرد باهم برای تولد فرزند رقم می خورد. اولین جایی که اسپرم مرد و تخمک زن بهم میرسند و جنین را تشکیل می دهند، در دستگاه تناسلی زن می باشد.
برای درک بهتر میزان تاثیر بهداشت جنسی مردان در باروری آن ها و پیشگیری از انواع بیماری های الت تناسلی مردانه مثل زگیل تناسلی مردان خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم:

بیشتر بخوانید: انواع بیماری های مقاربتی در زنان و مردان (با عکس)


دستگاه تولید مثل و ادراری مردان در همان دستگاه تناسلی آن ها به همراه سایر اندام ها تشکیل می شود. از وظایف این اندام ها می توان به ترشح و تولید هورمون های جنسی در مردان، تولید اسپرم و منی و خالی کردن آن در دستگاه تناسلی زن اشاره نمود.
آلت تناسلی مردان یک عضو بدون غضروف و استخوان در بدن آن ها می باشد که به هنگام تحریک جنسی به حالت نعوظ شده تبدیل می شود و اماده برقراری رابطه جنسی می شود.
پایانه های عصبی زیادی با حساسیت بالا در الت تناسلی مرد وجود دارند که به او کمک می کنند تا به اوج لذت جنسی برسد.

تعریف سایت webmd.com از نعوظ چیست؟

?What Is an Erection
An erection starts in your brain. Something you saw, felt, smelled, heard, or thought makes your nerves send chemical messages to the blood vessels in your penis. The arteries relax and open up to let more blood

نعوظ چیست و چه علائمی دارد؟
نعوظ در مغز شما شروع می شود. چیزی که دیدید، حس کردید، بو کردید، شنیدید یا فکر کردید باعث می‌شود اعصاب شما پیام‌های شیمیایی به رگ‌های خونی آلت تناسلی شما ارسال کنند. شریان‌ها شل می‌شوند و باز می‌شوند تا خون بیشتری وارد شود

https://www.webmd.com/erectile-dysfunction/how-an-erection-occurs

نعوظ صبحگاهی چیست و چه علائمی دارد؟ نعوظ صبحگاهی که بیشتر آقایان جوان در هفته چندبار آن را تجربه می کنند، نشانه سالم بودن اعصاب آلت تناسلی می باشد و کاملاً طبیعی است (به دلیل اینکه آلت پر از خون می شود).

نعوظ صبحگاهی ربطی به برانگیختگی جنسی یا دیدن رویاهای جنسی ندارد و در عوض نشانه عملکرد طبیعی دستگاه تناسلی مردانه است. علائم آن هم اینست که فرد با آلت سفت، عمود شده و در حالت نعوظ از خواب بیدار می شود.

بخش خارجی آلت تناسلی مردان چه اجزایی دارد

رشد آلت تناسلی مردان

تناسل مرد شامل چیست؟ بخش خارجی آلت تناسلی مرد (به انگلیسی Penis) شامل خود آلت، بیضه ها و کیسه بیضه می شود.آلت مردانه سه بخش ریشه، بدنه و کلاهک را شامل می شود. در حالت ارگاسم، منی که دارای اسپرم است از سر الت به داخل واژن زن ریخته می شود که به آن انزال نیز گفته می شود.
بیشتر دستگاه تناسلی مردان در قسمت خارجی حفره شکمی یا لگن شما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر زگیل تناسلی برای مردان و بهترین کلینیک کجاست؟

آلت تناسلی

  • Root : ریشه الت تناسلی مرد به دیواره شکم وصل شده است.
  • Shaft : بدنه آلت نیز به شکل لوله و استوانه می باشد که در هنگام تحریک پر از خون می شود و سفت و عمود می شود (برای وارد شدن به واژن زن آماده می شود) از آنجایی که  پوست آلت شل و انعطاف‌پذیر است در هنگام نعوظ تغییر سایز پیدا می کند.
  • کلاهک آلت تناسلی مرد: انتهای آلت می باشد که بیشترین پایانه های اعصاب آنجست و به همین دلیل جزو نقاط حساس بدن مردان شناخته می شود. کلاهک یا سر آلت یک پوست شل دارد که با ختنه کردن برداشته می شود. همچنین خروج ادرار مردان نیز از نوک کلاهک می باشد.

در بیشتر افراد، دهانه مجرای ادرار در نوک کلاهک قرار دارد. مجرای ادرار، ادرار و مایع منی را از بدن شما خارج می کند. منی حاوی اسپرم است. هنگامی که به اوج لذت جنسی (ارگاسم) می رسید، منی را از انتهای آلت تناسلی خود خارج می کنید (انزال)

بیضه ها

بیضه ها اندام های بیرونی به شکل بیضی هستند که ۲ عدد بوده و معمولاً اندازه یک زیتون بزرگ هستند. بیضه ها داخل کیسه بیضه قرار گرفته اند. تولید اسپرم و ساخت هورمون مردانه تستوسترون دو وظیفه اصلی بیضه ها می باشد. در داخل بیضه ها، میلیون ها لوله کوچک وجود دارد که به لوله های اسپرم ساز معروف هستند و طی عملیاتی به نام اسپرماتوژنز، اسپرم را تولید می کنند.

بنابراین این جملات که ایا اسپرم در کمر ذخیره میشود؟ یا کمر پر و خالی از لحاظ علمی درست نیست و اسپرم ها در بیضه ها تولید و وارد اپیدیدیم می شوند و آنجا ذخیره می گردند.

اسپرم ها و مایع منی متفاوت از هم هستند و در واقع اسپرم بخشی از آب منی هست. مایع منی که در هنگام انزال از آلت تناسلی مردان خارج می شود حاوی اسپرم است.

بیضه ها باید صاف، بدون هیچ توده یا برآمدگی، محکم (اما نه سفت) حس شوند. ممکن است یک لوله نرم در پشت هر بیضه احساس کنید که به آن اپیدیدیم می گویند. اگر متوجه هر گونه تغییر یا هر چیز غیرعادی در مورد بیضه خود شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

عکس بیضه سالم و ناسالم را در ادامه میبینیم:

عکس بیضه سالم و ناسالم

اپیدیدیم یک لوله به شکل ویرگول یا کاما مانند طناب هست که اسپرم در آنجا ذخیره و حمل و نقل می شود.

بیضه ها دو اندام بیضی شکا مردان هستند که داخل یک کیسه از جنس پوست به نام کیسه بیضه در قسمت خارجی بدن و جلوی لگن مردان (پایین آلت) آویزان هستند. اسپرم در کیسه بیضه تولید می شود و همچنین در تولید هورمونی به نام تستوسترون نقش دارند. تستوسترون یک هورمون مهم در طول بلوغ مردانه برای رشد عضلات، عمیق‌تر کردن صدا و رشد موهای بدن است.

کیسه بیضه ها

کیسه ای با پوست شل که در پشت الت به حالت آویزان بوده و وظیفه محافظت از بیضه ها و کنترل دما را بر عهده دارد.
برای رشد طبیعی اسپرم، بیضه ها باید در دمای کمی خنک تر از دمای بدن باشند (بین ۹۷ تا ۹۹ درجه فارنهایت یا ۳۶ تا ۳۷ درجه سانتیگراد). ماهیچه های مخصوص در دیواره کیسه بیضه به آن اجازه می دهند منقبض شود (سفت شود) و شل شود. کیسه بیضه شما منقبض می شود تا بیضه ها را برای گرما و محافظت به بدن نزدیکتر کند و موقعی که بیضه ها باید گرم شوند یا نیاز به محافظت دارند، عضلات موجود در کیسه با انقباض خود بیضه ها را به بدن نزدیک می کنند.

اندام های داخلی دستگاه تناسلی مردان

قسمت های داخلی دستگاه تناسلی مردان یا اندام های جانبی نیز در داخل دستگاه تناسلی بوده و با چشم دیده نمی شوند. این اندام ها که تاثیر پر رنگی در تولید مثل مردان دارند شامل مجاری انزال، لوله منی بر، کیسه منی، مجاری ادرار و غده پروستات می شود.

  • لوله اسپرم بر، اسپرمهای آماده را برای انزال به مجرای ادراری انتقال می دهد.
  • مجرای انزال که از داخل پروستات گذر کرده و داخل مجرای ادراری باز می شود. در واقع هنگام انزال، منی از پروستات رد شده و از نوک آلت خارج می شود.
  • اپیدیدیم: بلوغ و ذخیره اسپرم: هنگامی که اسپرم در بیضه ها تولید می شود، برای  بلوغ و ذخیره‌سازی به اپیدیدیم منتقل می شود. اپیدیدیم لوله ای است که در پشت هر بیضه قرار دارد. این ساختار به اسپرم اجازه می دهد تا تحرک و عملکرد مورد نیاز برای لقاح را به دست‌آورد. علاوه بر این، به عنوان یک مکان ذخیره موقت برای اسپرم های بالغ تا زمان انزال عمل می کند.
  • مجرای ادرار نیز لوله ای است که ادرار را از مثانه به خارج بدن انتقال می دهد.موقعی که آلت تناسلی در رابطه جنسی به حالت نعوظ درآمده، ادرار در مجرای ادرار مسدود شده و مرد موقع انزال مطمئن می شود که فقط منی از او خارج می شود. بنابراین مجرای ادراری در انزال نیز نقش دارد.
  • کیسه منی که ترشحات آن حدود ۶۰% از مایع منی را تشکیل می دهد و حمل و انرژی اسپرم ها را به عهده دارد. مایع کیسه های منی، سرشار از قند فروکتوز بوده که برای انرژی اسپرم ها در جهت حرکت به سمت تخمک استفاده می شود.همچنین به دلیل اینکه ترشحات این کیسه ها قلیایی هستند باعث حفاظت از اسپرم ها در محیط اسیدی واژن می شود.
  • پروستات که زیر مثانه و ابتدای رکتوم می باشد در مردان سالم و بالغ از گردو کمی بزرگ‌تر و نهایت ۱۶ گرم وزن دارد. اگر اسپرم به همراه مایع پروستات خارج شود امکان بقای بیشتری دارند. پروستات برای کارکرد بهتر به هورمونهای مردانه مثل تستوسترون نیاز دارد که این هورمون در بیضه تولید می شود.

پروستات غده ای به اندازه گردو است که در زیر مثانه، جلوی راست روده قرار دارد و مایع اضافی به انزال اضافه می کند که به تغذیه اسپرم کمک می کند. مجرای ادرار از مرکز غده پروستات می گذرد.

بیماری های آلت تناسلی مردان

بیماری های دستگاه تناسلی مردان

همانند هر اندام دیگری آلت تناسلی مردان نیز ممکن است دچار بیماری هایی مثل اختلالات کیسه بیضه، بیماری های مقاربتی مثل زگیل تناسلی و … شود.
۱- ضربه به بیضه و یا پیچ خوردن آن باعث درد شدید بیضه می شود و اگر پیچ خوردگی به حدی باشد که باعث قطع خونرسانی شود باید سریعاً و اورژانسی جراحی انجام شود.
۲- واریکوسل نیز معمولاً در سن بلوغ برای پسران اتفاق می افتد و باعث آسیب بیضه و کاهش تولید اسپرم می شود. حالتی است که سیاهرگ به صورت غیرطبیعی ورم کند.
۳- سرطان پروستات که دومین سرطان شایع میان مردان است. در مراحل اولیه معمولاً قابل درمان است اما علائم خاصی در ابتدا ندارد. نشانه های شایع آن شامل موارد زیر است:

  • توده ها یا زخم ها در قسمت های خارجی دستگاه تناسلی
  • درد یا تورم بالای دستگاه تناسلی مردان
  • درد یا ناراحتی در اطراف کشاله ران یا پایین شکم
  • خون در منی شما (هماتوسپرمی)
  • خون در ادرار شما (هماچوری)
  • درد یا سوزش هنگام ادرار کردن (دیسوریا)
  • از دست دادن کنترل مثانه (بی اختیاری ادرار)
  • ناتوانی در ایجاد و حفظ نعوظ به اندازه کافی برای مقاربت جنسی
  • تکرر ادرار مخصوصاً شب ها
  • درد موقع انزال

سایر بیماری های آلت تناسلی مردان شامل عفونت دستگاه تناسلی مردان، سرطان بیضه، فتق ران، هیدروسل، جوش روی آلت، مولوسکوم کونتاژیوزوم یا زگیل آبکی،میکروپنیس (آلت مردانه کوچک شده)، پارافیموز(کشیده شدن پوست ختنه گاه در مردان ختنه نشده) می باشد که مواردی مثل عدم رعایت بهداشت جنسی و بهداشت ناحیه تناسلی، روابط جنسی پرخطر ریسک ابتلا به آن را افزایش می دهد.

علت سوزش اندام تناسلی مردان بعد از ادرار چیست؟ سوزش ادرار معمولاً نشانه بیماری یا التهاب است. اگر هنگام شروع ادرار آلت تناسلی سوزش داشته باشد به معنی عفونت ادراری است ولی اگر بعد از ادرار کردن سوزش داشته باشید یکی از نشانه های پروستات یا مشکل مثانه است.

همچنین عفونت مجاری ادراری باعث سوزش در ابتدای ادرار می شود. به طور کلی دیسوریا (dysuria) یا همان ادرار دردناک و همراه با سوزش و درد دلایل متفاوت دیگری هم می تواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید: زگیل مقعدی در مردان همجنس گرا

کج شدن دستگاه تناسلی مردان

معمولا زمانی که آلت تناسلی در حالت نعوظ است کمی به سمت چپ یا راست خم می شود. اما اگر خمیدگی شدیدتری در آلت تناسلی خود دارید که ممکن است باعث درد یا مشکل در رابطه جنسی شما شود، باید به پزشک مراجعه کنید.

کجی آلت تناسلی ممکن است از علائم بیماری پیرونی باشد. بیماری پیرونی (pay-roe-NEE) وضعیتی است که در آن بافت اسکار فیبری در بافت‌های عمیق‌تر زیر پوست آلت تناسلی تشکیل می‌شود و باعث نعوظ منحنی و دردناک می شود.

علت کج شدن دستگاه تناسلی مردان چیست؟علت اصلی بیماری پیرونی چیست؟

بیماری پیرونی که در اثر تروما ایجاد می شود. تروما ممکن است حاد و مشخص باشد مانند شکستگی آلت تناسلی، اما بیشتر اوقات مزمن و درجه پایین است، مانند تلاش مکرر برای مقاربت جنسی با نعوظ ضعیف یا ناقص.

اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان چقدر است؟

اندازه نرمال اندام تناسلی مردانه

مطالعات نشان می دهد که آلت تناسلی به طور متوسط در حالت شل (نرم) حدود (۸٫۹ سانتی‌متر) و در حالت نعوظ کمی بیشتر از (۱۳ سانتی‌متر) است.

اندازه الت تناسلی در مردان مثل قد افراد به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال سایز آلت تناسلی در کشورهای مختلف متفاوت است. میانگین اندازه آلت مردان ایرانی نیز  ۱۱/۹۵ سانتی‌متر می باشد.
نتایج تحقیقات در مورد اندازه استاندارد آلت تناسلی مرد به شرح زیر می باشد:

  • طول شل: آلت تناسلی شل به طور متوسط حدود ۳٫۶۱ اینچ (۹٫۱۶ سانتی‌متر) است.
  • طول نعوظ: میانگین آلت تناسلی در حالت نعوظ تقریباً ۵٫۱۶ اینچ (۱۳٫۱۲ سانتی‌متر) است.
  • قطر دور: متوسط دور آلت تناسلی در حالت نعوظ تقریباً ۴٫۵۹ اینچ (۱۱٫۶۶ سانتی‌متر) است.

همچنین مطالعات نشان داده که هیچ ارتباطی بین اندازه آلت تناسلی و قد و وزن و سن وجود ندارد.

آیا اندازه آلت تناسلی مردان در روابط جنسی آنها تاثیر گذار است؟

تاثیر سایز اندام تناسلی بر رابطه جنسی

خیر. برخی کلیشه های اشتباه موجب شده که برخی مردان گمان کنند اندازه آلت شان رضایت شریک جنسی شان را جلب نمی کند در صورتی که ۷ الی ۸ سانت اول واژن بیشترین حساسیت و عصب ها را دارد به همین دلیل هر آلتی که زیر ۱۰ سانتی‌متر هم باشد برای کسب رضایت جنسی کفایت می کند و لازم نیست نگران اندازه و طول آلت تناسلی خود باشید.


برای برخی از افراد، اندازه آلت تناسلی آنها می تواند به طور قابل توجهی بر عزت نفس و تصویر بدنی آنها تاثیر بگذارد. بهتر است بدانید که اعتماد به نفس و ارتباط ۲ عامل مهم در رضایت جنسی هستند که اغلب بر نگرانی‌های مربوط به سایز غلبه دارند.

نظر خانمها در مورد دستگاه تناسلی مردان

برای بسیاری از آقایان نظر خانمها در مورد دستگاه تناسلی مردان و موضوعاتی مثل اینکه چرا زنان کلفت دوست دارند؟زنها چه نوع التی دوست دارند؟ و یا سایز مورد علاقه زنان ایرانی چیست تبدیل به نوعی دغدغه و درگیری ذهنی شده است که در این قسمت پاسخ می دهیم:

بیشتر زنان (تقریباً ۸۵درصد) از آن ها از سایز و اندازه آلت تناسلی همسر یا شریک خود راضی هستند و این خود آقایان هستند که نسبت به اندازه آلت خود مطمئن نیستند و دائماً فکر می کنند آلت شان به اندازه کافی بزرگ نیست یا سایز مورد علاقه زنان خیلی بیشتر است! اما این ها تصوراتی اشتباه است که حدود ۴۵ دردصد از مردان به آن فکر می کنند و تصور می کنند که آلت کوچکی دارند.

فقط مردانی که اندازه و طول آلت آنها کمتر از ۴ سانت و در حال نعوظ کمتر از ۷ سانت و نیم هستند باید برای عمل افزایش سایز آلت تناسلی اقدام کنند.

در واقع بین اندازه و سایز آلت و رضایت از رابطه جنسی در زنان زیاد ارتباطی وجود ندارد چرا که کانال واژن تنها ده سانت ابتدای آن حس دارد و بیشتر از این در واقع احساس نمی شود.

روش های بزرگ کردن آلت تناسلی مردانه

بزرگ کردن آلت تناسلی

در مورد آلت های خیلی کوچک، جراحی و درمان هورمونی می تواند باعث بزرگ شدن آلت شود. برخی مردان نیز سندروم PDD (کوچک بودن الت تناسلی) دارند که در واقع آلت کوچکی ندارند بلکه بیشتر نگران کوچک بودن آلت تناسلی خود هستند و در حالی که ممکن است اندازه استاندارد و طبیعی داشته باشد دائم از سایز آلت خود شرمنده و خجالت زده هستند.

درمان برای بزرگتر شدن آلت تناسلی از طرف پزشکان تنها در صورتی توصیه می شود که طول آلت در حالت خوابیده کمتر از ۴ سانتی‌متر و در حالت نعوظ نیز کمتر از ۷ سانتی‌متر باشد.

افزایش قطر دستگاه تناسلی مردان با ماساژ

ماساژ آلت تناسلی یکی از راه های تدریجی برای افزایش سایز و قطر می باشد. حرکت جلکینگ(Jelqing) یک تکنیک و تمرین باستانی است که گفته می‌شود قطر دور آلت را افزایش می‌دهد. این کار با گرفتن قاعده آلت تناسلی و سپس حرکت آهسته دست خود به سمت بالا با فشار ثابت و متوسط انجام می شود. این تمرین را برای افزایش قطر دستگاه تناسلی می توانید روزی ۲۰ دقیقه انجام دهید. می توانید با یک روغن روان کننده دست خود را قبل از ماساژ چرب کنید.

سوالات متداول درباره آلت تناسلی مردان و سایز نرمال آن

اندام تناسلی تا چه سنی رشد می کند؟

از سن بلوغ و ۱۲ سالگی رشد آلت تناسلی شروع می شود و بعد از پایان بلوغ و سن ۱۸ تا ۲۱ سالگی دیگر رشد نمی کند.

اگر از دستگاه تناسلی مرد خون بیاید خطرناک است؟

ممکن است نشانه التهاب، عفونت و یا آسیب هریک از اندام های دستگاه تناسلی مثل بیضه ها، پروستات، اپیدیدیم، وزیکول‌های منی و وازدفران باشد.

برای کوچکی آلت تناسلی مردان یا میکروپنیس درمانی وجود دارد؟

بله تستوسترون درمانی و جراحی

چگونه بفهمم التم سالم است؟

آلت تناسلی سالم بدون ضایعات، زگیل و ترشحات غیر طبیعی است. آلت تناسلی باید تقریباً به رنگ پوست اطراف باشد، اگرچه ممکن است کمی تیره تر یا روشن تر باشد. همچنین، فرد نباید هنگام ادرار کردن یا رابطه جنسی، دردی در آلت خود حس کند.

آیا تشخیص اندازه واژن از چهره ممکن است؟

خیر. اندازه واژن هیچ ارتباطی با اجزای صورت ندارد.

چگونه الت تناسلی خود را بزرگ کنیم؟

روش هایی مثل جلکینگ، قرص و ژل افزایش سایز، جراحی و تزریق چربی برای بزرگ شدن آلت تناسلی به کار گرفته می شود.

مرد دو التی یعنی چی؟ آیا مرد دو آلتی وجود دارد؟

بله. افرادی که به دیفالیا (یک بیماری نادر ژنتیکی) دچار هستند بیش از یک آلت تناسلی دارند. اما داشتن دو آلت تناسلی کامل بسیار نادر است و در دیفالیا معمولاً تکثیر ناقص آلت تناسلی رخ می دهد.

علت تورم بالای دستگاه تناسلی مردان چیست؟

آسیب، ضربه، عفونت مجاری ادراری، حساسیت پوستی، شکستگی یا کبودی آلت، خودارضایی طولانی مدت از دلایل ورم دستگاه تناسلی می باشد.

137 دیدگاه دربارهٔ «عکس آلت تناسلی مردان و بهترین اندازه نرمال آن (آلت سالم)»

  1. سلام من مشکل کوچکی الت داشتم ولی دکتر گفت طبیعی هست و جراحی انجام نمیشه لطفا یه راه حل برای بزرگ شدن آلت تناسلیم بهم بگین خودم حس میکنم خیلی کوچیکه و واقعا اذیت میشم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتیکه پزشک گفته طبیعی است و مشکلی ندارد احتمالاً شما دچار سندرومی هستید که در متن به آن اشاره کرده ایم یعنی احساس می کنید الت کوچکی دارید در حالی که اندازه آن طبیعی است.

    2. محمد رهبری راد

      نه داداش کیرت کوچیک نیست که دکتر گفته نمیخواد وگرنه یه آمپول و کلی ازت پول می‌گرفت…این مغزت هست که کوچیکه…
      من آلتی ۱۲ سانت دارم و همیشه خانمم زودتر از من ارضا میشه یا همزمان میشیم….
      واین خیلییییی لذت بخشه…
      خنده ها و گونه های سرخ شده همسرم بعد از سکس فقط نشون میده که از من و آلتم راضیه…
      داداش کیر خر لازم نیست…
      عشق بازی اول سکس و لمس و بوسیدن جاهای حساس و بشدت مورد علاقه همسرت رو بشناسی…ابنا خیلی مهمه…
      تو ۸ سال زندگیم یه بار نشدهمسرم ناراضی یا به اورگاسم نرسیده سکسشو پایان بده … چند بار جوری با سکس زبانی و خوردن پشت گوشش ..منکه نمیدونستم سریع محکم بغلم میکرد که ینی دارم میشم…
      بجای هزینه کردن و گشتن دکتر رو عشق بازی و شناختن اندام‌ها یا جاهای حساس بدن زن رضایتش جلب کن…وگرنه نداریم کیری بزرگتر از کیر ” خ “

  2. سلام وقت بخیر من موقع رابطه برای چن لحظه آلتم کج شد و یه صدای تقی هم اومد ولی هیچ دردی نداشتم الان هم بعد از یک روز درد ندارم موقع ادرار هم مثل همیشه و معمولیه و دردی حس نمی کنم اما قسمت زیر کلاهک و پشت آلتم یکم سیاه شده ولی دردی نداره الان آلتم سالمه یا نه باید برم دکتر؟

    1. سلام دوست عزیز
      ممکن است دچار پیرونی یا کجی الت تناسلی هنگام نعوظ شده باشید که اگر درد ندارید مشکلی خطرسازی نیست اما برای احتیاط بیشتر به یک اورولوژیست مراجعه کنید.

    2. سلام داداش چی شد التت خوب شد شما؟ منم تو سکس همین مشکل و دارم اما دکتر نرفتم میخام ببینم اگه خودش خوب میشه نرم دکتر اخه روم نمیشه

  3. سلام من ۱۸ سالمه ولی آلتم نسبت به بقیه هم سن های خودم خیلی کوچیکه و در حالت نعوظ تازه اندازش نرمال میشه حالت عادی که خیلی خیلی کوچیکه به نظرتون باید چیکار کنم بزرگ بشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. ممکن است اندازه آلت طبیعی و نرمال باشد و نیازی نیست کاری بکنید.

    2. سلام برای افزایش قطر دستگاه تناسلی مردان با ماساژ به من پیام بدید یا حرکت جلکینگ و خودتون انجام بدید خیلی موثره . من ماساژور هستم و رزوانه خیلی ها برای افزایش قطر التشون پیش من میان

      1. یعنی واقعا ماساژ تاثیرگذاره؟ برای من خیلی کوچیکه اصلا روم نمیشه در بیارم چجوری میتونم پیام بدم بهتون لطفا یه شماره بذارید

      2. سلام من التم کوچیکه چیکار کنم بزرگ بشه؟ چطوری باید به شما پیام بدم ؟ ایا واقعا ماساژ بزرگ میکنه و تاثیر داره؟

        1. سلام دوست عزیز
          ماساژ آلت تناسلی برای بزرگ شدن آن: با انگشت اشاره و شست دور کلاهک آلت تناسلی دایره ای شکل دهید. به آرامی دایره را سفت کنید تا فشار ملایمی روی بدنه یا ساقه آلت تناسلی وارد شود. سپس دایره را به تدریج به سمت سر آلت تناسلی با فشار کم و پایین حرکت دهید. روزانه تا ۲۰ دقیقه تکرار کنید.
          اما نباید از ماساژ انتظار معجزه داشته باشید کمی کمک کننده است.

  4. سلام من ۴۵ سالمه ولی مشکل نعوظ دارم و اصلاً راست نمیشه و نمی تونم لذتی از رابطه ببرم لطفاً بگین چه داوریی مصرف کنم ؟ یکی بهم گفت روغن خراطین بزنم هم بزرگ میشه هم مشکلم حل میشه به نظرتون درسته ؟ روغن خراطین برای بزرگ شدن الت موثره؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای مشکل نعوظ باید به اورولوژ مراجعه کنید و در مورد روغن خراطین هم بله با مرور زمان با افزایش گردش خون در ناحیه می تواند موجب افزایش سایز شود.

  5. سلام من الان ۱۷ سالمه و اندازه آلتم ۱۰ یا ۱۱ سانت هست به نظرتون اندازه ش مناسبه یا کوچیکه؟ چیکار کنم تا بزرگتر بشه و اصلاً تا چه سنی امکان رشدش هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی الت تناسلی مرد بعد از تولد رشدش شروع شده و مهمترین رشد آن در بلوغ یا سن ۱۲ الی ۱۶ سالگی اتفاق می افتد. در سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی بیشترین رشد را داشته و بعد از آن دیگر رشد نمی کند.

    2. پس چند سانت کافیه؟ اصلا چرا زنان کلفت دوست دارند واقعا؟ من خوندم که واژن زنان یا همان دهانه رحم تا یه اندازه ای بیشتر و حس نمیکنه اصلا پس اینا همش حرفه یعنی سخت نگیید دوستان اینو خدا داده واقعا نمیشه کاریش کرد دیگه

  6. بک روز استمنا مبکردم‌، هنگامی که میخواست انزالم بیاد آن را حبس کردم ، و آلتم شل شد ، بعد از آن تامدتی آلتم سفت نشد وشل بود حتی موقع انزال هم سفت نمیشد ، الآن بعد از چندین سال بهتر شده ولی مثل اول سفت نمیشه ، حتی موقع نزدیکی هم بعضی وقتها شل میشود ،

    1. سلام دوست عزیز
      جلوگیری از انزال مایع منی و حبس کردن آن عوارضی مثل مشکلات روانی و یا ناباروری در دفعات زیاد خواهد داشت اما به شل بودن آلت ربطی ندارد. انزال بدون تخلیه باعث می شود اسپرم ها به عقب برگردند با ادرار دفع شوند و یا توسط بدن این اسپرم ها دوباره جذب شوند. اما علت شایع شل بودن آلت تناسلی این است که یک نشت وریدی وجود دارد و خون هنگام نعوظ که باید موجب سفتی آلت شود از وریدها نشتی پیدا می کند. همچنین مشکلات روحی و روانی یا اختلالات هورمونی هم می تواند موجب شل شدن آلت شود. هنگام رابطه اسپری لیدوکائین استفاده کنید و مکمل های روی و منیزیم ویتامین دی مصرف کنید. اگر مجرد هستید و رابطه منظم ندارید این مشکل به دلیل استرس شایع است. با مشورت پزشک می توانید از قرص تادالافیل هم دو ساعت قبل رابطه استفاده کنید.

      1. سلام شب بخیر آقای گرامی بزرگوار منم مجردم وقتی خواستم استمناء کنم میکنم ولی یه دفعه خوبه ولی دیگه برای باری بعدش هیچ میل ندارد و شل میشن عزیزم من چ کنم از این حال بد جوری گرفتارم میلی جنسیم کلن کم شده وخیلی سردی جنسی دارم در صورت سال قبلی در روز ۴ دفعه ۵ دفعه ای انجام میشدن ولی حالا نمیشه عزیزم بگو یه چیزی روم نشد به کسی بگم

        1. سلام دوست عزیز
          معمولاً خودارضایی موجب کاهش میل جنسی و نارضایتی در فرد می شود. پس از مدتی که به جای رابطه جنسی خودارضایی می کنید باعث کاهش آمادگی روحی می شود و فرد به جای رابطه جنسی به دفعات بیشتری خودارضایی می کند ولی باز هم احساس رضایت نخواهد داشت و در نتیجه بی قرارتر می شود. بهتر است به فکر جایگزین مناسب تری برای خودارضایی روزی ۴ الی ۵ دفع در روز باشید چرا که این موضوع باعث ترشح بیش از حد دوپامین در مغز می شود و اگر احساس می کنید اعتیاد به خودارضایی دارید باید با یک روانشناس صحبت کنید.

    2. لابد زیاد مصرف میکنی مواد یا فیلم سوپر میبینی ن داداش ما ایرانیم اونا انقد ک خرج الت هاشون میکنن ما فقط ی قرص سیدنافیلو میشناسیم

  7. سلام آلت من در حالت عادی ۸ سانت و در حالت نعوظ ۱۲ سانت است در رابطه جنسی هم مشکلی ندارم میخواستم بپرسم که آیا کوچک است یا نرمال

    1. سلام دوست عزیز
      میانگین حداقل طول آلت تناسلی در حالت عادی ۹ سانتی متر است و اگر مشکلی ندارد یک سانتی متر تفاوت زیادی ندارد و لازم نیست حساس شوید.

      1. میشه بگید نظر خانمها در مورد دستگاه تناسلی مردان چه اندازه ای هست و سایز مورد علاقه زنان چند سانتی متر هست؟ من التم ۱۱ سانت هست ولی چندبار توی رابطه تمسخر شدم و دیگه اعتماد بنفس رابطه رو ندارم واقعا چرا اینطوری برخورد میکنن خانمها

        1. سلام داداش نظر خانمها در مورد دستگاه تناسلی مردان اصلا مهم نیست مهم اینکه چطوری بلد باشی خانم را به تحریک برسونی و اون به اندازه و سایز التت ربطی نداره بلکه هوش و ذکاوت میخاد

  8. بنده چند روزی بود در کنار آلتم یه رگ کوچک سفت شده احساس میکردم ، بعد از مدتی در دو سمت پوست ختنه گاه در سمت چپ و راستش احساس ورم و کمی درد دارم .

    1. سلام دوست عزیز
      این مورد معمولاً به دلیل جریان خون است و مشکل خطرسازی نیست اگر درد در هنگام نعوظ و انزال هم دارید یا ترشحات غیرطبیعی از آلت می بینید باید به دکتر مراجعه کنید.

  9. با سلام من التم کلفتی و اندازش طبیعیه اندازش حدودی ۱۸سانته
    ولی بعد مدتی خود ارضایی بصورت دو انگشت انجام میدم از جایی ک دو بند انگشتم میزاشتم حالت منحنی مانند شده حالت کجی بصورت انحنا پیدا کرده نه بصورت شکستگی جوری شبیهه به یک موز تقریبا
    بنظرتون چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      اگر میزان انحنا خیلی کم باشد مورد خاصی نیست و نیازی به درمان ندارد اما در برخی موارد خودارضایی موجب آسیب و ضعف عملکردی بافت اسفنجی آلت تناسلی شده که در این صورت باید به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

    2. روغن خراطین درمان سنتی کجی آلات تناسلی و افزایش سایز آلت و کاهش خمیدگی اون میشه حتماً امتحان کنید بهتره از عطاری های قدیمی اصلشو تهیه کنید تا بهتر نتیجه بده

      1. ممنونم داداش میشه طریقه استفاده از روغن خراطین برای الات تناسلی هم بگید چجوری بزنم زمانش فرقی نداره روز باشه یا شب؟

    1. سلام دوست عزیز
      راه هایی مثل حرکت جلکینگ یا داروهای ویاگرا یا سیالیس – کاهش وزن-استفاده از ژل های موضعی- استفاده از پمپ خلا و یا دستگاه های کششی از جمله راه های افزایش سایز آلت تناسلی به طور کلی می باشد. تزریق ژل و چربی و یا جراحی نیز از سایر روش های تهاجمی تر برای افزایش قطر الت تناسلی می باشد.

    1. سلام دوست عزیز
      علت این مشکل هم مشکلات روحی و کاهش سروتونین در مغز می باشد یا مشکلاتی مثل عدم اعتمادبنفس یا اینکه مواردی مثل اختلالات هورمون ها، التهاب و عفونت پروستات، سیگار کشیدن باعث شل شدن آلت می شود. مصرف مکمل های روی و منیزیم، انجام ورزش کگل، چای جینسینگ می تواند برای شما کمک کننده باشد.

      1. سلام ببخشید من۱۶ سالمه و آلتم تو حالته خوابیده خیلی کوچیکه ولی وقتی به حالت نعوظ یا همون بزرگ میشه ۱۲ سانت آیا مشکلی داره؟

    2. سلام دوست گرامی من از یه پروفسور خیلی معروفی پرسیدم علت شل شدن دستگاه تناسلی مردان چیست و این دلایلش و به من گفت:
      چاقی، مشکل قلبی، قند بالا یا دیابت، فشار و چربی خون بالا، الکل، سیگار و مواد مخدر

    1. سلام دوست عزیز
      خیر. هنوز دلیل علمی برای این مورد پیدا نشده و خود ارضایی باعث عقیم شدن یا ناباروری مردان در آینده نمی شود در واقع تعداد اسپرم های مرد اگر نرمال باشد با خودارضایی کم نمی شود و ربطی ندارد.

  10. سلام ایا میشه مثلا عکس کیر مونو بفرستیم تا ببینید اندازش خوبه یا نه ؟ اخه روم نمیشه حضوری برم دکتر برای این موضوع ولی باز عکس میشه فرستاد

  11. سلام اگه امکان داره شکل تناسلی افراد دو جنسیتی رو هم بزارید من حس میکنم دو جنسه هستم ولی نمیتونم به کسی بگم اما الت م کلا فرق میکنه و اصلا شکلش عادی نیست

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه امکان قرار دادن عکس آلت تناسلی را نداریم اما به این صورت هست که مثلا بالاتنه مونث هست و سینه و برامدگی دارد اما پایین تنه الت تناسلی دارد. بهتر است برای اینکه مطمئن شوید به یک متخصص ارولوژیست مراجعه نمایید.

    1. منم شنیدم مثلا میگن لب های اونجا خیلی شبیه به لب های صورت هست ولی نمیدونم حقیقت داره یا نه لطفا یه خانمی بیاد حقیقت و معلوم کنه 😂

  12. سلام من روی رگ آلتم بعضی وقتا از اول تا وسط رگ یهو باد میکنه و برامده میشه ولی موقعی که آلتم نعوظ میکنه و بزرگ میشه این رگ درست میشه دلیلش چیه میخاستم بدونم علت تورم رگ بالای دستگاه تناسلی مردان چی هست و ایا طبیعیه یا اینکه مشکلی هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      این رگ سطحی روی آلت هست که وقتی بزرگ می شود صاف شده و وقتی آلت جمع شده و کوتاه می شود رگ برای تطابق با شرایط موجود خود را پیچ می دهد و به همین دلیل ورم می کند. مشکلی نیست و طبیعی می باشد. علت ایجاد آن رابطه جنسی و نعوظ هست و حالت شایعی است.

  13. سلام
    من روی تنه التم جوش های ریز هست،تعداشون هم زیاده،میشه بگین مشکلم چی هست.
    چطور میشه از بین ببرمشون

  14. سلام واسه کوچکی التم ازقرص و ژل وکیوم استفاده کردم تاثیرنداشت روم نمیشه دکتربرم ایا راهی هست بهم بگین

    1. سلام دوست عزیز
      درمان برای کوچک بودن آلت تناسلی فقط در مواردی انجام می شود که طول آلت در حالت نعوظ از ۷ سانتی متر هم کمتر باشد یا در حالت عادی از ۴ سانتی متر کمتر. ایا اندازه آلت شما بیشتر از این است؟ پس به درمان نیازی ندارید و فقط احساس می کنید که آلت کوچکی دارید.
      دستگاه های وکیوم و هر تبلیغی مربوط به افزایش سایز و اندازه آلت تناسلی نیز دروغ و فریب است.

  15. عزیزان بفکربزرگ کردنش نباشین اگه واقعا بالای ۱۰ سانته مشکلی نخواهیدداشت..سعی کنیدمهارت هاتون روبالا ببرید

  16. سلام من از نوجوانی مشکل بلندی آلت داشتم و در حال حاضر ۳۴سانت هست و بارها برای رابطه دچار مشکل شدم و این اشکال برام معزلی شده چون برای طرف مقابل مشکل ایجاد کرده میتونید کمکم کنید متشکرم

    1. سلام دوست عزیز
      ممکن است به دلیل مشکلات هورمونی باشد. به یک پزشک جراح زیبایی تناسلی مردان مراجعه کنید با جراحی کوچک می شود.

  17. سلام.عزیز من طول التم جدود ۲۴ سانت هستش و قطر حدود ۱۵ تا ۱۶.کاملا سفته.اما یه مقدار کم انحنا داره. هنگامه رابطه.شریک جنسیم چندیدن باره. وسطای رابطه متوجه خون میشه و تا چند دیقه خونریزی میکنه.و بخاطر سوزش تا چند روزی امتنا میکنه از رابطه. خواستم بدونم مشکل از سایز منه یا خانوم به احتمالی مشکلی دارن؟

    1. سلام دوست عزیز
      فکر میکنم اشتباه اندازه گرفته اید یا در حالت نعوظ شده با دارو یا قرص بوده؟ بیشترین اندازه الت ۱۶.۵ سانت می باشد و بهتر است به یک پزشک اورولوژی مراجعه کنید. خونریزی حین رابطه هم دلایل مختلفی می تونه داشته باشه مثل عفونت، خشکی واژن، زگیل تناسلی، زخم دهانه رحم، اماده نبودن واژن برای دخول، یا اصطکاک و ساییدگی به دلیل بزرگی الت باعث خراش بافت های واژن شده باشد. برای تشخیص علت دقیق خونریزی باید به یک متخصص زنان مراجعه کنند.

  18. سلام من ۱۴ سالمه و التم از بقیه ی همکلاسی هام کوچکترها من لاغرم هستم و چربی ندارم التم حدود ۷سانتی متر هستش یا عادیه

    1. سلام دوست عزیز
      حداقل طول آلت در حالت عادی ۹ سانت می باشد اما شما الان در سن بلوغ و رشد هستی و بیشترین رشد آلت در سن ۱۲ تا ۱۶ و نهایتاً ۱۸ الی ۱۹ سالگی می باشد. در مورد این که التت کوچک است یا نه بعد از این سن باید صحبت کرد.

  19. سلام دوست عزیز من۳۵ساله آلت من بیست سانتی وخیلی دور میاد میگن کمرت سفته وقتی نزدیکی تموم میشه تا ی ربع شل نمی شه ودست که میزنم درد میاد چرا جوان که بودم اینطور نبود

    1. سلام دوست عزیز
      درد آلت تناسلی بعد از رابطه ممکن است به دلیل انسداد مجرای انزالی باشد. برای تشخیص دقیق تر به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

  20. سلام من خیلی ناراحتم از این مسئله التم واقعا کوچیکه چیکار کنم آلتم بلند بشه درمان خانگی هم داره؟ نمی تونم برم دکتر فعلا هزینشو ندارم

  21. سلام من رنگ اسپرمم یکم تیره ست نمیدونم طبیعیه یا نه میشه عکس رنگ اسپرم سالم هم بزارید من خیالم راحت بشه یا بگید اسپرم سالم چه رنگیه؟ ممنون

  22. سلام وقت بخیر من به صورت مادر زاد آلتم کج هست و متمایل به سمت چپ هست و اندازه … در حالت نعوظ برابر است با ۱۳ سانتی متر آیا من دارای مشکل هستم و باید به دکتر مراجعه کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      مشکل کجی آلت تناسلی یا پیرونی در مردان لزوماً به معنی بیماری نیست و اگر در هنگام رابطه جنسی و نعوظ مشکل و دردی ندارید خیر نیازی به مراجعه به پزشک نیست اما اگر رابطه جنسی را برای شما یا همسرتان مشکل ساز کرده بهتر است به یک اورولوژیست مراجعه کنید.

  23. هیروبریان فروت

    سلام من ۱۱ سالمه التم ۱۰ یا ۱۱ سانته و موقع نعوظ ۱۶ میشه خوبه؟؟ و چیکار باید بکنم؟ چطور کوچیکش کنم؟؟؟؟؟ لطفا بگید چطور کوچیک کنمش😭

    1. سلام دوست عزیز
      اندازه نرمال آلت تناسلی هنگام نعوظ معمولاً ۱۲ الی ۱۳ سانت هست و احتمال دارد اشتباه اندازه گیری کرده باشید. اگر هم ۱۶ سانت هست باید تا سن ۱۸ الی ۱۹ سالگی صبر کنید تا رشد آن تکمیل شود چون بیشترین رشد آلت معمولاً در سن ۱۲ الی ۱۶ سالگی می باشد.

    1. سلام دوست عزیز
      مجرای ادرار در زنان زیر کلیتوریس، بالای مهبل می باشد. می توانید تصویر آن را در گوگل سرچ کنید و ببینید.

  24. سلام میخاستم بدونم آیا اونجای زنا هم رشد میکنه مثل الت اقایون؟ میشه بگین اندام تناسلی زنان تا چه سنی رشد می کند؟

  25. سلام پدر من بعد از ادرار همیشه سوزش داره و خیلی اذیت میشه نمک زیاد میخوره آیا به این دلیله؟میشه راهنمایی کنید علت سوزش اندام تناسلی مردان بعد از ادرار چیست؟

  26. سلام به نظرتون روغن خراطین درمان سنتی کجی آلت تناسلی هست و ایا موثره این روغن؟ یعنی کجی الت رو هم درمان میکنه؟

  27. سلام من خود التم اندازش خوبه ولی بیضه هام کوچیکه میشه بگین برای بزرگ شدن بیضه چکار باید کرد؟ بیضه تا چند سالگی رشد می کند؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای تقویت بیضه ها آووکادو، هویج، گوجه فرنگی، شکلات تلخ مصرف کنید. معمولاً با افزایش سن در آقایان بیضه ها کوچکتر می شوند. مشروبات الکلی هم با کاهش میزان تستوسترون باعث کوچکی بیضه ها می شود.
      به طور کلی آلت تناسلی تا ۱۸ الی ۱۹ سالگی رشد می کند.

  28. سلام پسر من نزدیک ۵ سالشه و خیلی التش کوچیکه نمیدونم طبیعیه یا بعدا مشکل ساز میشه کمی هم تپل هست و وزنش زیاده میشه بگید اندازه طبیعی اندام تناسلی کودکان چقدره و باید چند سانت باشه؟

  29. سلام من یه سوالی برام پیش اومده شکل تناسلی افراد دو جنسیتی چطوریه و هم کیر دارن هم مثل زنا واژن دارن؟ لطفا یکی راهنمایی کنه

    1. سلام دوست عزیز
      کسانی که هرمافرودیت یا دو جنسیتی هستند هم تخمدان دارند و هم کیسه بیضه ولی شکل دستگاه تناسلی آن ها مبهم است.

      1. آقا ما بیست سالمونه اندازه التمم ۱۹سانته اومدم دنبال راهکارم برای برزگ کردنش کامنت ها رو که می‌خونم تازه الان خدا رو شکر میکنم به من اضافه هم داده هنوز😂

  30. ببخشید من شنیدم کمر باید سفت باشه برای اینکه رابطه بهتری داشته باشن میخاستم بدونم ایا اسپرم در کمر ذخیره میشود

  31. سلام من ۱۹ سالمه و طول آلت تناسلی من در حالت نعوظ ۱۰ سانتیمتر میشه و حالت شل هم ۶ سانتیمتر آیا این نرماله؟؟ اگه نه چیکار کنم؟؟؟
    و اینکه آیا روغن خراطین تاثیری روی طول آلت هم داره یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      معمولاً در حالت عادی اندازه آلت ۹ الی ۱۰ سانتی متر می باشد و اگر به دلیل کوچکی الت اذیت می شوید به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      زود انزالی ممکن است دلایلی مثل ترشح کم سروتونین داشته باشد اما دلایل زیاد دیگری هم مثل دیابت، افزایش سن، افسردگی، استرس و … داشته باشد. برای درمان می توانید از قرص هایی مثل ویاگرا یا تاخیری های دیگر مثل اسپری های تاخیری و بی حس کننده استفاده کنید. اما پیش از هر چیزی بهتر است به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید و سرخود دارو درمانی نکنید.

  32. باسلام
    من طول التم ۱۷ سانته و دورش ۱۴.۵ سانت مشکلم اینه که از عقب نمیتونم با زنم رابطه داشته باشم خیلی کلفته و بیشتر از سرش داخل نمیره.

    1. سلام دوست عزیز
      خیر هیچ ارتباطی بین خودارضایی و اندازه الت تناسلی وجود ندارد و خودارضایی باعث بزرگ یا کوچک شدن آلت تناسلی نخواهد شد.

  33. سلام؛دکتر ۱۷ سال سن دارم آلت تناسلی من در حالت شل ۳ سانته یا در سرما و در حالت نعوظ ۱۶ سانته خیلی بنظرم عجیبه گفتم شاید با افزایش سن خوب بشه گفتم شما نظری بدین

  34. من یه سوالی داشتم آلتم سرش به سمت جلو این خطرناک نیست روی بغل دستگاه تناسلی و روش مو های زائد زده چیکار کنم
    دست زدن خانم ها یا دختر ها به دستگاه تناسلی مرد ها یا پسرها خوبه یا نه برعکسش چطور؟

    1. سلام دوست عزیز
      کجی آلت یا انحراف آن به سمت جلو و یا چپ و راست اگر خیلی زیاد نیست و مشکلی در عملکرد جنسی یا درد ندارید طبیعی است.
      دست زدن به آلت مشکلی پیش نمی آورد.

  35. من حس میکنم درون کیسه بیضه ماده چسبنده ای موجود دارد ولی فکر نمیکنم به بیضه ها جسبیده باشد
    و اینکه بیضه راست از بیضه چپ کوچکتره
    ممکنه در ۱۶ سالگی سرطان داشته باشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      تفاوت در اندازه بیضه ها تا حدی طبیعی است و معمولاً بیضه سمت راست کمی بزرگتر از چپ می باشد. اما اگر درد ناک است یا تغییر شکل داد باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.
      در مورد سرطان اگر توده یا برامدگی در بیضه حس شود باید به دنبال این موضوع بود نه اینکه صرفا کمی تفاوت اندازه در بیضه ها نشانه سرطان باشد!

  36. سلام درمان خونمردگی در بیضه ها رو میدونید
    بسیار ناخوشاینده
    کوچک هم شده . از نظر جنسی اصلا مشکل ندارم
    قبلاً از قرصهای نعوظ استفاده میکردم آیا عوارض قرص هست؟
    اگر روش درمانی هست راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز
      اگر کبودی یا خونمردگی در اثر ضربه یا اصطکاک با زیپ شلوار نیست باید به پزشک مراجعه کنید. خودارضایی یا رابطه خشن جنسی هم می تواند باعث این موضوع شود. برای بهتر شدن می توانید دراز بکشید و یک کمپرس یخ را داخل حوله پیچیده و روی بیضه ها قرار دهید. اگر درد هم دارید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا