عکس زگیل تناسلی- تصویر و شکل ظاهری زگیل تناسلی

رجستگی های کوچک, خاکستری یا به رنگ پوست است که اطراف دستگاه تناسلی پدیدار میشود و یکی از رایج ترین بیماری های مقاربتی هستند. آنها در اثر انواع مختلفی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند.

زگیل تناسلی معمولا در اطراف واژن ، مجرای ادرار ، دهانه رحم ، آلت تناسلی یا مقعد ظاهر میشوند.گاهی اوقات آنها بسیار کوچک و صاف هستند و شما متوجه آنها نمی شوید.آنها ممکن است کنار هم جمع شوند یا شبیه گل کلم باشند.

احساس خارش, درد, خونریزی,سوزش و درد دارد اما علائم زگیل تناسلی معمولا بین چند ماه تا چند سال طول میکشد تا ظاهر شود. در ادامه ی مطلب عکس زگیل تناسلی(نوع حاد و خفیف) وجود دارد.

زگیل تناسلی در آقایان

این نوع زگیل در اطراف دستگاه تناسلی ظاهر میشود و میتواند به صورت پراکنده یا شبیه گل کلم باشد. معمولا درد و خارش ندارد و اگر سرطانی باشد همراه با درد، خارش و خونریزی همراه است.

زگیل تناسلی در بانوان

ویروس اچ پی وی بیشتر از آقایان به خانم ها منتقل میشود. بیشتر در اطراف دستگاه تناسلی خانم ها ظاهر میشود و به صورت تکی یا شبیه گل کلم است. ایم ویروس در خانم ها باعث سرطان دهانه ی رحم میشود و امکان سرطانی شدن در خانم ها بیشتر از آقایان است. یکی از دلایل آن این است که داخل رحم همانند آلت تناسلی قابل مشاهده نیست و تا زمان بروز سرطان سالها طول میکشد.

درمان

• لیزر: پرتو لیزر به زگیل ها برخورد میکند و آنها را خشک و  کوچک کرده و از بین میبرد. درمان زگیل تناسلی با این روش بهترین راه است.
  • جراحی: جراح زگیل ها را میبرد و جای زخم باقی میماند.
  • منجمد کردن: پزشک زگیل ها را منجمد میکند و آنها از بین میروند ولی بعد از از آن احتمال تاول زدن وجود دارد.
  • روش جریان برق: یک جریان برق ضعیف به زگیل ها برخورد کرده و آنها را از بین میبرد و احتمال تاول زدن وجود دارد. درمان با این روش بیش از یکبار تکرار میشود.