عکس زگیل تناسلی، تصویر و شکل ظاهری زگیل تناسلی

برجستگی های کوچک، خاکستری یا به رنگ پوست که اطراف دستگاه تناسلی پدیدار میشوند و یکی از رایج ترین بیماری های مقاربتی هستند. آنها در اثر انواع مختلفی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. در ادامه با دیدن عکس زگیل تناسلی میتوان فهمید که آیا به آن مبتلا هستید یا خیر.

زگیل تناسلی معمولا در اطراف نواحی زیر ظاهر می شود:

• واژن
  • مجرای ادرار
  • دهانه رحم
  • آلت تناسلی
  • مقعد ظاهر

و اشکال آنها:

• کوچک
  • بزرگ
  • صاف
  • گل کلم مانند

دارای علائم زیر است:

• خارش
  • سوزش

اما علائم زگیل تناسلی معمولا بین چند ماه تا چند سال طول میکشد تا ظاهر شود. در ادامه ی مطلب عکس زگیل تناسلی(نوع حاد و خفیف) وجود دارد.

عکس زگیل تناسلی در آقایان

این نوع زگیل در اطراف دستگاه تناسلی ظاهر میشود و میتواند به صورت پراکنده یا شبیه گل کلم باشد. معمولا درد و خارش ندارد و اگر سرطانی باشد همراه با درد، خارش و خونریزی همراه است.

عکس زگیل تناسلی در بانوان

ویروس اچ پی وی بیشتر از آقایان به خانم ها منتقل میشود. بیشتر در اطراف دستگاه تناسلی خانم ها ظاهر میشود و به صورت تکی یا شبیه گل کلم است. این ویروس در خانم ها باعث سرطان دهانه ی رحم میشود و امکان سرطانی شدن در خانم ها بیشتر از آقایان است. یکی از دلایل آن این است که داخل رحم همانند آلت تناسلی قابل مشاهده نیست و تا زمان بروز سرطان سالها طول میکشد.

درمان

• لیزر: پرتو لیزر به زگیل ها برخورد میکند و آنها را خشک و  کوچک کرده و از بین میبرد. درمان زگیل تناسلی با این روش بهترین راه است.
  • جراحی: جراح زگیل ها را میبرد و جای زخم باقی میماند.
  • منجمد کردن: پزشک زگیل ها را منجمد میکند و آنها از بین میروند ولی بعد از از آن احتمال تاول زدن وجود دارد.
  • روش جریان برق: یک جریان برق ضعیف به زگیل ها برخورد کرده و آنها را از بین میبرد و احتمال تاول زدن وجود دارد. درمان با این روش بیش از یکبار تکرار میشود.