هموروئیدوپکسی با استاپلر برای درمان بواسیر+ “فیلم”

هموروئیدوپکسی چیست

عمل هموروئید با استاپلر یا جراحی بواسیر به روش هموروئیدوپکسی (PPH) روشی است که برای بواسیر داخلی درجه ۳ یا ۴ به کار گرفته می شود. از یک منگنه دایره ای برای کاهش شدت علائم پرولاپس استفاده می شود.یک منگنه جراحی، هموروئید پرولاپس شده داخل راست روده را ثابت می کند و جریان خون رسانی را قطع می کند تا بافت کوچک شده و دوباره جذب شود.این روش معمولاً برای بواسیر داخلی درجه ۳ (پرولاپس با دست به داخل باز می گردد) و درجه ۴ (بیرون زدگی حتی با فشار دست هم داخل نمی رود) بیشتر کاربرد دارد و تحت […]

هموروئیدوپکسی با استاپلر برای درمان بواسیر+ “فیلم” ادامه مطلب »

چسب فیبرین برای کیست مویی (سرپایی- کم خطر- بدون جراحی)

چسب فیبرین برای کیست مویی

چسب فیبرین را می‌توان برای اهداف مختلف در درمان کیست مویی استفاده کرد: مانند پر کردن مجاری سینوس، پوشاندن زخم باز پس از برداشتن و جراحی کیست مویی و یا از بین بردن فضای مرده زیر جلدی قبل از بسته شدن پوست. کیست مویی یک بیماری خوش خیم است که بیشتر در مردان جوان دیده می شود و شیوع آن ۲۶ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر گزارش شده است.روش اصلی درمان کیست مویی با برداشتن و جراحی مجاری سینوسی شروع می شود که به دنبال آن بسته شدن اولیه پس از برداشتن (عمل بسته کیست مویی) یا باز گذاشتن زخم

چسب فیبرین برای کیست مویی (سرپایی- کم خطر- بدون جراحی) ادامه مطلب »

نحوه تعویض پانسمان و شستشوی کیست مویی +{فیلم طریقه صحیح}

نحوه تعویض پانسمان کیست مویی

بهتر است قبل از تعویض پانسمان کیست مویی، از داروهای ضد درد و مسکن استفاده کنید.زخم را دو بار در روز دوش بگیرید و بعد از هر دوش یک گاز تازه در زخم قرار دهید.پانسمان جراحی را تا روز بعد از عمل در جای خود بگذارید. در فیلم تعویض پانسمان کیست مویی و نحوه صحیح شستشو را مشاهده می کنید: یکی از مراقبت های لازم بعد از عمل کیست مویی که نقش زیادی در بهبودی دارد، “نحوه تعویض پانسمان کیست مویی” است.با توجه به روش درمان کیست مویی (عمل جراحی باز، عمل بسته و یا لیزر کیست مویی) نحوه پانسمان

نحوه تعویض پانسمان و شستشوی کیست مویی +{فیلم طریقه صحیح} ادامه مطلب »

دیورتیکولیت + دارو و آنتی بیوتیک مناسب برای درمان قطعی

دیورتیکولیت چیست

دیورتیکولا اصطلاح پزشکی است که برای توصیف برآمدگی‌های کوچکی که از کنار روده بزرگ (کولون) بیرون می‌زند، استفاده می‌شود. دیورتیکول ها شایع هستند و با افزایش سن ایجاد می شود. روده بزرگ با افزایش سن ضعیف‌تر شده و فشار مدفوع سفت که از روده بزرگ عبور می‌کند باعث ایجاد این برآمدگی‌ها می‌شود. حدوداً ۵ درصد از افراد در سن ۴۰ سالگی و حداقل ۵۰ درصد از افراد در سن ۸۰ سالگی دچار بیماری دیورتیکولیت می شوند. دیورتیکولیت چیست؟ دیورتیکولیت چیست؟ بیماری دیورتیکولیت (diverticulitis) عارضه گوارشی ست که روده بزرگ (کولون) را تحت تاثیر قرار می دهند. در بیماری دیورتیکولیت، برآمدگی

دیورتیکولیت + دارو و آنتی بیوتیک مناسب برای درمان قطعی ادامه مطلب »

عود کیست مویی بعد از عمل{علائم عفونت + پیشگیری}

علائم عود کیست مویی بعد از عمل

آیا کیست مویی دوباره عود می کند؟ علائم عود کیست مویی بعد از عمل چیست؟ این ها از سوالاتی هستند که بسیاری از بیماران پس از درمان کیست مویی در پرتو کلینیک از ما میپرسند که آیا بعد از درمان امکان عود مجدد کیست مویی هست و برای جلوگیری از بازگشت کیست مویی چه باید کرد؟ به طور کلی در هر عمل جراحی امکان عود مجدد وجود دارد. زیرا درصد موفقیت بعد از عمل و نتیجه گیری از آن به مراقبت های ویژه در دوره نقاهت مثل نحوه خوابیدن بعد از عمل کیست مویی و موارد زیاد دیگری بستگی دارد.

عود کیست مویی بعد از عمل{علائم عفونت + پیشگیری} ادامه مطلب »

علت سوزش مقعد و طریقه درمان آن در خانه

سوزش مقعدی چیست

سوزش مقعد ممکن است ناشی از عوامل زیادی مثل تغذیه و رژیم غذایی و یا عارضه هایی مانند بواسیر یا هموروئید، شقاق مقعد، بیماری مقاربتی و بی اختیاری مدفوع باشد. سوزش مقعد عارضه شایع همراه با درد آزاردهنده ای است که شدت آن ممکن است با توجه به علت سوزش، از تحریک خفیف تا ناراحتی شدید باشد و می تواند در کار یا فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. سوزش مقعدی در ۵٪ از جمعیت (بیشتر در سنین ۴۰ تا ۶۰) رخ می دهد و مردان را بیشتر از زنان مبتلا می کند. درمان سوزش مقعد با توجه به علت