هموروئیدوپکسی با استاپلر برای درمان بواسیر+ “فیلم”

هموروئیدوپکسی چیست

عمل هموروئید با استاپلر یا جراحی بواسیر به روش هموروئیدوپکسی (PPH) روشی است که برای بواسیر داخلی درجه ۳ یا ۴ به کار گرفته می شود. از یک منگنه دایره ای برای کاهش شدت علائم پرولاپس استفاده می شود.
یک منگنه جراحی، هموروئید پرولاپس شده داخل راست روده را ثابت می کند و جریان خون رسانی را قطع می کند تا بافت کوچک شده و دوباره جذب شود.

فیلم جراحی هموروئید با استاپلر را در ادامه مشاهده می کنید:

این روش معمولاً برای بواسیر داخلی درجه ۳ (پرولاپس با دست به داخل باز می گردد) و درجه ۴ (بیرون زدگی حتی با فشار دست هم داخل نمی رود) بیشتر کاربرد دارد و تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی به صورت یک جراحی یک روزه در بیمارستان انجام می شود.

روش های مختلفی برای عمل جراحی بواسیر وجود دارد:

• هموروئیدکتومی Hemorrhoidectomy
  • بستن نوار لاستیکی Rubber band ligation
  • اسکلروتراپی Sclerotherapy
  • منگنه زدن هموروئید Hemorrhoid stapling
  • انعقاد الکتریکی Electrocoagulation
  • هموروئیدکتومی منگنه با PPH PPH stapled hemorrhoidectomy
  • هموروئیدوپکسی Hemorrhoidopexy

هریک از این روش ها معایب و مزایای خاص خود را دارند و چون جراحی هستند معمولاً با درد همراه هستند، تنها روشی که بدون جراحی و خونریزی با کمترین میزان درد و خونریزی وجود دارد لیزر بواسیر و درمان هموروئید با لیزر می باشد.

📞 برای مشاوره رایگان و تعیین نوبت لیزر بواسیر در پرتو کلینیک تماس بگیرید

درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر در یک جلسه سرپایی بدون جراحی، تضمینی و بدون بازگشت

هموروئیدوپکسی چیست

هموروئیدوپکسی با استاپلر برای درمان بواسیر

هموروئیدوپکسی منگنه، روش جراحی است که از یک دستگاه منگنه برای برداشتن بواسیر داخلی درجه ۳ و ۴ استفاده می کند. پزشکان این روش را برای بیمارانی که هموروئید شان پرولاپس شده یا به طور غیر طبیعی بزرگ شده یا برای بیمارانی که با درمان غیر جراحی نتیجه ای نگرفته اند، توصیه می کنند.

مزایای هموروئیدوپکسی یا عمل هموروئید با استاپلر

مزایای هموروئیدوپکسی
  • این روش هموروئید را به جایی میبرد که انتهای عصبی کمتری وجود دارد، بنابراین درد کمتری نسبت به هموروئیدکتومی سنتی دارد.
  • بهبودی سریعتر و خونریزی و خارش کمتر
  • عمل بواسیر با استاپلر” نیازی به برش خارجی ندارد.
  • بافت هموروئیدی با بخیه به داخل حلقه‌ای از بافت‌ها کشیده می‌شود و دستگاه منگنه‌کننده هموروئیدها را برمی‌دارد و به طور موثر جریان خون را به بافت قطع می‌کند.
  • افراد پس از این روش زمان کمتری برای اجابت مزاج می گذارند و پس از ۴ هفته تقریباً تمامی زخم ها بهبود یافته است.
  • خونریزی، تورم و خارش کمتری را در اطراف مقعد و داخل راست روده خواهید داشت.
  • جراحی هموروئید با استاپلر ممکن است احتمال بی اختیاری مدفوع پس از عمل را کاهش دهد.

با این حال، شواهدی مبنی بر افزایش میزان عود هموروئید و پرولاپس نیز وجود دارد.

معایب و خطرات جراحی هموروئید به روش pph

عوارض هموروئیدوپکسی

عوارض گزارش شده برای هموروئیدوپکسی منگنه مشابه عوارض هموروئیدکتومی باز است.
علاوه بر این، عوارض دیگری مانند:

مراقبت های لازم بعد از عمل بواسیر با استاپلر

پس از جراحی، دکتر بواسیر ممکن است برای تسکین درد، داروی مسکن تجویز کند. بهبودی کامل بعد از عمل بواسیر با استپلر معمولاً حدود دو هفته طول می کشد.

استفاده از حمام سیتز، که شامل نشستن در یک لگن یا وان با آب گرم به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای کمک به تمیز نگه داشتن ناحیه و افزایش جریان خون توصیه می شود.

پس از جراحی، بیماران می توانند با اصلاح رژیم غذایی و تغییرات در سبک زندگی از عود مجدد هموروئید جلوگیری کنند:

• نوشیدن آب بیشتر
  • داشتن یک رژیم غذایی با فیبر بالا
  • مصرف ملین ها و مواد غذایی نرم کننده مدفوع برای جلوگیری از یبوست
  • ورزش و تحرک منظم
  • پرهیز از نشستن طولانی مدت

عمل بواسیر با استاپلر (هموروئیدوپکسی) بهتر است یا هموروئیدکتومی؟

هموروئیدکتومی روشی برای برداشتن بواسیر با تیغ جراحی (برش) است اما هموروئیدوپکسی شامل منگنه کردن آخرین بخش روده بزرگ است که باعث کاهش خون رسانی به هموروئیدها و کوچک شدن تدریجی آنها می شود. بنابراین یک روش کمتر تهاجمی نسبت به هموروئیدکتومی بوده و با درد کمتری همراه است.

جراحی هموروئید با استاپلر بهتر است یا لیزر؟

در لیزر درمانی، بیمار یک درمان بدون درد را تجربه می کند زیرا بریدگی یا بخیه ای وجود ندارد و پس از آن بیمار می تواند ظرف ۴۸ ساعت به سر کار خود بازگردد.

اشکال اصلی جراحی استپلر در مقایسه با لیزر، درد زیاد و خطر عود بواسیر بعد از جراحی استپلر است، بنابراین ممکن است بیمار نیاز به درمان مجدد داشته باشد.

جراحی با لیزر یک گزینه ایمن‌تر، سریع‌تر و مؤثر برای از بین بردن بواسیر است.

سوالات متداول درباره عمل جراحی بواسیر با استاپلر

مدت زمان بهبودی پس از عمل هموروئید با استاپلر چقدر است؟

بیماران می‌توانند تمام فعالیت‌های عادی خود از جمله بازگشت به سر کار را ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی از سر بگیرند.

آیا منگنه زدن هموروئید دردناک است؟

تمامی روش های جراحی بواسیر با درد همراه هستند اما هموروئیدوپکسی درد کمتری نسبت به هموروئیدکتومی سنتی دارد.