درمان بواسیر و عمل هموروئید با لیزر

بواسیر که توده نیز نامیده می شود, رگ های متورمی در انتهای کانال مقعدی می باشند. گاهی اوقات این رگ ها چنان نازک میشوند که موجب خونریزی مقعدی میشوند. خونریزی هم در بواسیر داخلی و هم در نوع خارجی اتفاق می افتد. این بیماری یکی از دلایل شایع خونریزی مقعد می باشد. آنها به ندرت خطرناک می باشند و اگر خفیف باشند معمولا ظرف مدت چند هفته با رعایت نکاتی از بین میروند.

برای اطمینان کامل از بحرانی نبودن بیماری بهتر است به پزشک مراجعه کنید. او میتواند هموروئید را از بین ببرد. گاهی اوقات هموروئید مزمن میشود که نیاز به عمل جراحی دارد و پس از عمل جراحی شرایط سختی برای بیمار بوجود می آید. جراحی راه پیشنهادی آخر همه ی پزشکان است زیرا عوارض زیادی دارد.

برای آشنایی با این روش با کادر درمانی ما تماس حاصل نمایید تا نیازی به عمل جراحی سخت نباشد. درمان بواسیر و عمل هموروئید با لیزر پیشنهاد اکثریت پزشکان است.

درمان بواسیر با لیزر

درمان هموروئید با لیزر امکان پذیر است و با انجام آن یکبار و برای همیشه میتوان از شر آن خلاص شد.

لیزر بواسیر یک عمل سرپایی است. به بیمار آرامش بخش تزریق می شود تا در خواب راحت باشد و هیچ دردی نداشته باشد. به همین دلیل می توانیم با خیال راحت بیماران را  درمان کنیم. بیمار دراز کشیده روی پشت معالجه می شود ، به طوری که تنفس بدون فشار و آسان  است.

درمان بواسیر با لیزرپرتو لیزر با عبور جریان الکتریکی قوی از طریق یک لوله حاوی چندین گاز ایجاد می شود. گاز موجود در لوله CO2 است. جریان الکتریکی CO2 را تحریک می کند و یک پرتوی باریک از نور ایجاد میکند. برای این که جراح بتواند پرتو لیزر را ببیند ، نور قرمز به آن اضافه می شود.

دلیل استفاده از CO2 این است که گازهای مختلف پرتوهایی با خاصیت های مختلف تولید می کنند. لیزر از دو تنظیم که یک تیر باریک برای برش و یک پرتو برای تبخیر استفاده می کند. در حالت برش ، پرتو فقط به بخش کوچکی از بافت نفوذ می کند ، بنابراین به ساختارهای زیرین آسیب نمی رساند. در حالت تبخیر ، پرتوی لیزر به آسانی بواسیر را تبخیر می کند و جای زخم خشک کوچکی را به جای می گذارد. این کار با قیچی جراحی قابل انجام نیست. به همین دلیل بواسیر را می توان با لیزر ، کاملتر اما با آسیب کمتر به بافت درمان کرد.

مزیت های عمل لیزر هموروئید

• درمان با لیزر موثر است.
  • با آسیب کمتر همراه است.
  • قابلیت این را دارد که بیشتر هموروئید را از بین ببرد.
  • به دلیل آسیب کمتر, درد کمتری نیز دارد.
  • بهبود آن سریع است(طول درمان حدود یک روز است)
  • مهمتر از همه عوارض آن کمتر است.
  • در لیزر هموروئید بیماری برگشت پذیر نیست و معمولا بین ۱۰۰ نفر یک نفر به این مشکل دچار میشود.
  • احتباس ادرار (عدم توانایی در عبور ادرار) به ندرت اتفاق می افتد ، و تقریباً همیشه در مردان با سابقه بیماری پروستات وجود دارد. شاید سالانه ۲ نفر از ۷۵۰ بیمار به این مشکل دچار شوند.
  • عفونت پس از عمل ظاهر نمی شود پس نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست.
  • هیچ بیماری از درمان با لیزر رنج نمی برد یا نیازی به بستری در بیمارستان نیست.
  • هرینه ی درمان با لیزر نسبت به سایر روش ها کمتر است و شامل بیمه نیز میشود.

مراقبت بعد از عمل

•  سریع به هوش می آیید و گیجی یا سردرد و هیچ دردی را احساس نمیکنید.
  • در منزل بعد ار جراحی در صورت لزوم ، می توانید از مسکن استفاده کنید.
  • می توانید اگر احساس ناراحتی کردید در وان آب گرم بنشینید.
  • از نرم کننده ی مدفوع استفاده کنید.
  •  ناحیه مورد نظر را با دستمال نرم تمیز کنید.

مقایسه ی لیزر و عمل جراحی

• درمان لیزر موثرتر از جراحی است.
  • با آسیب کمتر همراه است.
  • قابلیت این را دارد که بیشتر هموروئید را از بین ببرد.
  • و به دلیل آسیب کمتر درد کمتری نیز دارد.
  • بهبود آن سریع تر است.
  • و مهمتر از همه عوارض آن کمتر است.
  • لیزر نسبت به جراحی به مراقبت کمتری نیاز دارد و شما میتوانید کارهای روزمره ی خود را تنها بعد از یک روز استراحت انجام هید.

دلایل انتخاب پرتو کلینیک

• محیطی آرام
  • دارای پزشکان و نیروهای متخصص و ماهر
  • مجهز به دستگاه های پیشرفته
  • رعایت موارد بهداشتی
  • استفاده از مواد بیهوشی استاندارد,دارای عوارض کمتر

سایر روش های درمان هموروئید

سایر روشهای درمانی بیشتر مواقع مطمئن و تاثیر گذار است ولی بسته به نوع بواسیر و اندازه ی آن دارد.درمان هموروئید با لیزر تضمینی بوده و امکان برگشت پذیری ندارد.

رابر بند(بندینگ)

پزشک شما یک بند کوچک لاستیکی , دور بواسیر خارجی شما می اندازد تا خونریزی را قطع کند. توده(فقط با یک بند) طی چند هفته از بین رفته و می افتد.درمان هموروئید با رابربند

اگر شما مبتلا به بواسیر مزمن باشید هر چند هفته یکبار باید این عمل را انجام دهید. این روش می تواند دردناک باشد و یا موجب خونریزی شود و در موارد نادر می تواند باعث لخته شدن خون و عفونت شود.

اسکلروتراپی

پزشک توسط وسیله ای مواد شیمیایی را در بافت بواسیر قرار می دهد. این مواد شیمیایی بافت بواسیر را خشک کرده و خونریزی را قطع می کند. ممکن است نیاز باشد شما هر چند هفته یکبار این کار را انجام دهید تا توده از بین رود.

شما ممکن است بعد از آن  درد خفیفی را احساس کنید اما عفونت نادر است. با این روش درمان ممکن است بواسیر بعد از چند سال باز گردد.

الکتروکوآگولاسیون

این روش مشابه انعقا مادون قرمز است ولی به جای مادون قرمز از گرمای الکتریکی برای از بین بردن آن و جلوگیری از خونریزی استفاده می شود.

ترمیم شریان هموروئید و ترمیم مقعد رکتو (HAL-RAR)

ترمیم شریان هموروئید و ترمیم آنالوگ رکتو (HAL-RAR) روشی جدید است که طی آن یک سنسور مینیاتوری داپلر در داخل مقعد برای تشخیص رگ های خونساز قرار می گیرد.جراح می تواند رگ های بواسیر را مشخص کرده و آنها را قطع کند تا خون دوباره جریان یابد. توده طی مدت چند هفته و سریعا از بین رفته و قابل مشاهده نیست.این روش موثر بوده و درد کمتری دارد.

درمان خانگی

درمان خانگی بواسیر

• مواد غذایی پرفیبر مصرف کنید زیرا باعث نرم و روان شدن مدفوع میشود.(مانند غلات و نخودها)
  • مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید.
  • ورزش کنید (روزی ۱۵-۲۰ دقیقه)
  • مدت طولانی نشینید.اگر مدت طولانی می نشینید هر یک ساعت یکبار بلند شوید.
  • در وان آب گرم بنشینید.
  • روی ناحیه ی مورد نظر کمپرس یخ قرار دهید.
  • روی ناحیه ی مورد نظر وازلین بمالید.
  • از خوردن مواد غذایی که موجب یبوست میشود پرهیز کنید.
  • در هنگام دفع زور نزنید.
  • مدت طولانی در دستشویی ننشینید.