درمان بواسیر و عمل هموروئید با لیزر

بواسیر یا هموروئید زمانی اتفاق می افتد که رگ های انتهای کانال مقعدی متورم شوند. گاهی اوقات این رگ ها چنان نازک میشوند که موجب خونریزی مقعدی میشوند. خونریزی هم در بواسیر داخلی و هم در نوع خارجی اتفاق می افتد. این بیماری یکی از دلایل شایع خونریزی مقعد می باشد. این مشکل نگران کننده نیست اما اگر به موقع درمان نشود باعث بیماری های دیگری می شود.

برای اطمینان کامل از بحرانی نبودن بیماری بهتر است به پزشک مراجعه کرد. او میتواند هموروئید را از بین ببرد. گاهی اوقات هموروئید مزمن میشود که نیاز به عمل جراحی دارد و پس از عمل جراحی شرایط سختی برای بیمار بوجود می آید. جراحی راه پیشنهادی آخر همه ی پزشکان است زیرا عوارض زیادی دارد.

برای آشنایی با عمل هموروئید با لیزر با کادر درمانی ما تماس حاصل نمایید تا نیازی به عمل جراحی سخت نباشد. درمان بواسیر و عمل هموروئید با لیزر پیشنهاد اکثریت پزشکان است.

درمان بواسیر با لیزر

درمان هموروئید با لیزر امکان پذیر است و با انجام آن یکبار و برای همیشه میتوان از شر آن خلاص شد.

لیزر بواسیر یک عمل سرپایی است. به بیمار آرامش بخش تزریق می شود تا هیچ دردی نداشته باشد. به همین دلیل می توانیم با خیال راحت بیماران را  درمان کنیم. بیمار دراز کشیده روی پشت معالجه می شود، به طوری که تنفس بدون فشار و آسان  است.

درمان بواسیر با لیزرپرتو لیزر توسط جریات برق قوی، چندین گاز تولید میکند. گاز موجود در لوله CO2 است و جریان الکتریکی CO2 را تحریک می کند و یک پرتوی باریک از نور ایجاد میکند. برای این که جراح بتواند پرتو لیزر را ببیند ، نور قرمز به آن اضافه می شود.

لیزر از دو تنظیم که یک تیر باریک برای برش و یک پرتو برای تبخیر استفاده می کند. در حالت برش ، پرتو فقط به بخش کوچکی از بافت نفوذ می کند ، بنابراین به ساختارهای زیرین آسیب نمی رساند. در حالت تبخیر، پرتوی لیزر به آسانی بواسیر را تبخیر می کند و جای زخم خشک کوچکی را به جای می گذارد. این کار با قیچی جراحی قابل انجام نیست. به همین دلیل بواسیر را می توان با لیزر، کاملتر اما با آسیب کمتر به بافت درمان کرد.

مزیت های عمل لیزر هموروئید

• درمان با لیزر موثر است.
  • با آسیب کمتر همراه است.
  • قابلیت این را دارد که بیشتر هموروئید را از بین ببرد.
  • به دلیل آسیب کمتر, درد کمتری نیز دارد.
  • بهبود آن سریع است(طول درمان حدود یک روز است)
  • مهمتر از همه عوارض آن کمتر است.
  • در لیزر هموروئید بیماری برگشت پذیر نیست و معمولا بین ۱۰۰ نفر یک نفر به این مشکل دچار میشود.
  • احتباس ادرار (عدم توانایی در ادرار کردن) به ندرت اتفاق می افتد ، و تقریباً همیشه در مردان با سابقه بیماری پروستات وجود دارد. شاید سالانه ۲ نفر از ۷۵۰ بیمار به این مشکل دچار شوند.
  • عفونت پس از عمل ظاهر نمی شود پس نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست.
  • هیچ بیماری از درمان با لیزر رنج نمی برد یا نیازی به بستری در بیمارستان نیست.
  • هرینه ی درمان با لیزر نسبت به سایر روش ها کمتر است و شامل بیمه نیز میشود.

مراقبت بعد از عمل

•  سریع به هوش می آیید و گیجی یا سردرد و هیچ دردی را احساس نمیکنید.
  • در منزل بعد ار جراحی در صورت لزوم ، می توانید از مسکن استفاده کنید.
  • می توانید اگر احساس ناراحتی کردید در وان آب گرم بنشینید.
  • از نرم کننده ی مدفوع استفاده کنید.
  •  ناحیه مورد نظر را با دستمال نرم تمیز کنید.

مقایسه ی لیزر و عمل جراحی

• درمان لیزر موثرتر از جراحی است.
  • با آسیب کمتر همراه است.
  • قابلیت این را دارد که بیشتر هموروئید را از بین ببرد.
  • و به دلیل آسیب کمتر درد کمتری نیز دارد.
  • بهبود آن سریع تر است.
  • و مهمتر از همه عوارض آن کمتر است.
  • لیزر نسبت به جراحی به مراقبت کمتری نیاز دارد و شما میتوانید کارهای روزمره ی خود را تنها بعد از یک روز استراحت انجام هید.

دلایل انتخاب پرتو کلینیک

• محیطی آرام
  • دارای پزشکان و نیروهای متخصص و ماهر
  • مجهز به دستگاه های پیشرفته
  • رعایت موارد بهداشتی
  • استفاده از مواد بیهوشی استاندارد,دارای عوارض کمتر

سایر روش های درمان هموروئید

سایر روشهای درمانی نیز تاثیر گذار است ولی معمولا نیاز به چندین مرتبه تکرار درمان دارد تا بیماری کاملا از بین برود. درمان هموروئید با لیزر یکبار انجام میشود و بیماری برگشت پذیر نیست.

رابر بند(بندینگ)

پزشک یک بند کوچک لاستیکی , دور بواسیر داخلی می اندازد تا خونریزی را قطع کند. هموروئید (فقط با یک بند) طی چند هفته از بین رفته و می افتد.درمان بواسیر با رابربند

اگر مبتلا به بواسیر مزمن باشید هر چند هفته یکبار باید این عمل را انجام دهید. این روش می تواند دردناک باشد و یا موجب خونریزی شود و در موارد نادر می تواند باعث لخته شدن خون و عفونت شود.

اسکلروتراپی

پزشک ماده شیمیایی را به بافت بواسیر تزریق می کند. این مواد شیمیایی بافت بواسیر را خشک کرده و خونریزی را قطع می کند. ممکن است نیاز باشد هر چند هفته یکبار این کار را انجام شود تا بواسیر از بین رود و بعد از عمل بیمار درد خفیفی دارد.

الکتروکوآگولاسیون

این روش مشابه انعقا مادون قرمز است ولی به جای مادون قرمز از گرمای الکتریکی برای از بین بردن آن و جلوگیری از خونریزی استفاده می شود.

ترمیم شریان هموروئید و ترمیم مقعد رکتو (HAL-RAR)

ترمیم شریان هموروئید و ترمیم آنالوگ رکتو (HAL-RAR) روشی جدید است که طی آن یک سنسور در داخل مقعد برای تشخیص رگ های خونساز قرار می گیرد. جراح می تواند رگ های داخل مقعد را که باعث خونریزی می شوند را مشخص کرده و خونریزی را متوقف کند و بواسیر طی مدت چند هفته و سریعا از بین رفته و قابل مشاهده نیست. این روش موثر بوده و درد کمتری دارد.

درمان خانگی

درمان خانگی بواسیر یا هموروئید

• مواد غذایی پرفیبر مصرف کنید زیرا باعث نرم و روان شدن مدفوع میشود.(مانند غلات و نخودها)
  • مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید.
  • ورزش کنید (روزی ۱۵-۲۰ دقیقه)
  • مدت طولانی نشینید.اگر مدت طولانی می نشینید هر یک ساعت یکبار بلند شوید.
  • در وان آب گرم بنشینید.
  • روی ناحیه ی مورد نظر کمپرس یخ قرار دهید.
  • روی ناحیه ی مورد نظر وازلین بمالید.
  • از خوردن مواد غذایی که موجب یبوست میشود پرهیز کنید.
  • در هنگام دفع زور نزنید.
  • مدت طولانی در دستشویی ننشینید.