درمان شقاق مقعدی(فیشر ) مزمن با لیزر-قیمت, هزینه و سایر راه های آن

شکاف مقعدی یک پارگی در اطراف مقعد و قسمت انتهایی روده است و حرکات روده را بسیار دردناک می کند و حتی منجر به درد چندین ساعته بعد از دفع میشود. حتی بعضی افراد به علت درد از رفتن به سرویس بهداشتی خودداری میکنند.

شکاف مقعدی معمولا یک مشکل کوتاه مدت (یا مزمن) همراه با علائمی کمتر از 6 هفته میباشد و اگر علائم بیشتر از 6 هفته به درازا کشید ممکن است مزمن شود. شکاف مقعدی مزمن درمان سخت تری داشته و ممکن است علائم دیگری از یک بیماری مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو باشد.

برای درمان شقاق, لیزر مناسب ترین راه است.

درمان شقاق با لیزر

عمل لیزر در عرض یک روز و در مدت 30 دقیقه تحت بیهوشی انجام می شود که پس از آن  بیمار مرخص میشود. انرژی لیزر توسط فیبر شعاعی مستقیما به گره های شقاقی برخورد کرده و باعث کوچک شدن آنها میشود. علاوه بر این ، انرژی لیزر خونرسانی به گره ها را کاهش میدهد. جراحی لیزر از بروز یا عود پرولاپس جلوگیری می کند.

در بیشتر مواقع موثرترین جراحی برای از بین بردن شقاق میباشد.

مزیت های درمان با لیزر

• درد بسیار کم
  • میتوانید به فعالیت های روزمره ی خود ادامه دهید
  • موجب اعتماد به نفس بیمار شده
  • اسفنکتر مقعد به خوبی کار میکند ، بنابراین هیچ گونه احتمال بی اختیاری یا نشت مدفوع وجود ندارد
  • احتمال خونریزی بسیار پایین است
  • مراحل عمل لیزر بین 10-15 دقیقه طول میکشد
  • در روز مراجعه میتوانید عمل را انجام دهید
  • بعد از عمل بیمار هیچگونه اذیتی ندارد
  • بهبود سریع
  • بیمار اضی است

هزینه درمان با لیزر

هزینه ی آن را به طور قطع نمیتوان بیان کرد.بسته به نوع و اندازه ی آن دارد ولی هزینه ی ان از عمل جراحی پایین تر است و عمل شما فقط و فقط در یکروز انجام میشود. برای اطلاع از قیمت دقیق شما میتوانید با کارشناسان ما تماس گرفته یا حضوری مراجعه فرمایید.

دلایل انتخاب پرتو کلینیک

• محیطی آرام
  • دارای پزشکان و نیروهای متخصص و ماهر
  • مجهز به دستگاه های پیشرفته
  • رعایت موارد بهداشتی
  • استفاده از مواد بیهوشی استاندارد,دارای عوارض کمتر

سایر روش های درمانی

سایر روشهای درمانی بیشتر مواقع مطمئن و تاثیر گذار است ولی بسته به نوع بواسیر و اندازه ی آن دارد.لیزر بواسیر راهی مطمئن تر از سایر روش های درمانی میباشد و امکان برگشت پذیری ندارد.

روش های درمانی بدون جراحی

نیتروگلیسیرین خارجی

به منظور افزایش جریان خون در شکاف , تقویت و کمک به آرامش اسفنکتر مقعد استفاده می شود. به طور کلی نیتروگلیسیرین در صورت عدم موفقیت سایر درمان ها ، درمان پزشکی محسوب می شود. عوارض جانبی آن شامل سردرد میباشد که می تواند شدید باشد.

کرمهای بی حسی موضعی

مانند هیدروکلراید لیدوکائین (زایلوکائین)  برای تسکین درد مفید می باشد.

تزریق سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس)

برای فلج کردن عضله اسفنکتر مقعد و اسپاسم راحت موثر است.

داروهای فشار خون

مانند نیفدیپین خوراکی  یا دیلتیازم می توانند به اسفنکتر مقعد کمک کنند. این داروها خوردنی یا استعمال خارجی دارند و در صورت موثر نبودن نیتروگلیسیرین تجویز میشوند و عوارض جانبی دارند.

درمان با جراحی

اگر شما به شقاق مزمن مبتلا هستید و یا علائم شما شدید است , امکان جراحی وجود دارد. پزشکان این جراحی را اسفنکتروتومی داخلی جانبی می نامند که در آن یک قسمت از اسفنکتر مقعد بریده شده تا اسفنکتر بتواند اسپاسم راحت و بدون دردی داشته باشد و شروع به بهبود میکند.

جراحی نیز موثر است ولی پس از جراحی بیمار شرایط سختی را تجربه خواهد کرد. همچنین احتمال بی اختیاری مدفوع و نشت گاز را به همراه خواهد داشت.

درمان خانگی

• آب زیاد بنوشید