برای تشخیص و درمان کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

دکتر کیست مویی

کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال Pilonidal sinus بیماری عفونی است که در اثر برگشت مو به داخل پوست و ایجاد عفونت زیر پوست ظاهر می شود. تنها راه درمان موثر برای این عارضه عمل سرپایی کیست مویی با جراحی و لیزر می باشد که باید عفونت زیر پوست تخلیه شود.

این بیماری ممکن است در ابتدا علائم زیادی از خود نشان ندهد و تنها به صورت یک برجستگی نمایان شود و در صورتی که عفونی شود ممکن است به یک کیست بسته و یا آبسه تبدیل شود.

در این مرحله این سوال که بهترین دکتر و بهترین جراح کیست مویی کیست و باید به چه پزشکی مراجعه کرد برای بیمار پیش می آید. انتخاب پزشک متخصص و جراح حاذق و با تجربه، مهم ترین مرحله در درمان بیماری بوده و باید بهترین جراح را انتخاب کنید. دکتر کیست مویی در پرتو کلینیک کسی است که :

بهترین جراح کیست مویی در تهران

دکتر متخصص، متخصص جراح و دارای بورد تخصصی جراحی و همینطور عضو هیئت علمی دانشگاه هستند که بیشتر از ۲۰ سال تجربه درمان انواع بیماریهای وریدی و جراحی های مقعدی را داشته و تا به حال درمان موفق هزاران بیماری مشابه را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.
همچنین کادر این مرکز درمانی از افراد متخصص و دوره دیده انتخاب شده است که می توانند به درمان موثر بیماری شما کمک شایانی کنند.

بیشتر بخوانید : هزینه درمان کیست مویی با لیزر چقدر است؟

برای کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

دکتر خوب برای کیست مویی
فوق تخصص کیست مویی در تهران

اگر دچار این بیماری شدید و یا در تشخیص آن سردرگم هستید و نمیدانید باید به چه دکتری مراجعه کنید مواردی که در ادامه گفته می شود را به خاطر داشته باشید:

• جهت تشخیص این عارضه هم می توانید به جراح عمومی و هم دکتر پوست و یا متخصص گوارش مراجعه نمایید. ولی اگر از همان ابتدا به متخصص عمل جراحی کیست مویی در پرتو کلینیک مراجعه کنید در وقت و هزینه تان هم صرفه جویی خواهد شد.
  • به این دلیل که تنها راه درمان قطعی برای این بیماری جراحی با لیزر می باشد و در نهایت شما را به سمت پزشک جراح عمومی و متخصص جراحی کیست مویی در تهران ارجاع می دهند.
  • پزشک جراح عمومی برای درمان کیست مویی باید تجربه های متعددی از درمان های موفق خود داشته باشد.این مورد را می توانید با توجه به نظریات بیمارانی که قبلاً توسط او درمان شده اند به خوبی متوجه شوید.
  • حتما توجه داشته باشید که پزشکی که انتخاب می کنید دارای تخصص و یا فوق تخصص باشد و مهارت بالایی در لیزر درمانی با جدیدترین و به روزترین دستگاه ها داشته باشد زیرا در غیر اینصورت ممکن است هنگام درمان به بافت های اطراف هم آسیب وارد شود و یا کیست مویی مجدد عود کند.
  • دارای اخلاق حرفه ای باشد و پس از معاینه و ویزیت به خوبی بیمار را از روند درمان و نحوه درمان و روش های درمان موجود برای کیست مویی آگاه نماید. هزینه هر روش، مزایا و معایب، عوارض احتمالی و نکات مربوط به دوران نقاهت را کامل برای بیمار شرح دهد.
  • پس از اینکه بیمار به او اعتماد کرد و پزشک کیست مویی او را درمان کرد بعد از مدت مشخصی برای معاینه مجدد، مشاهده تاثیر درمان کیست و بررسی روند بهبودی، بیمار را ویزیت نماید.

نکاتی که باید قبل از مراجعه به متخصص کیست مویی در تهران بدانید

قبل از اینکه به دکتر کیست مویی مراجعه کنید باید اطلاعاتی مثل علائم اولیه و زمان دقیق شروع آن، داروهایی که مصرف می کرده اید یا می کنید، عوامل موثر بر شدت و یا کاهش علائم، وجود این بیماری در خانواده را به خاط داشته باشید. پس از معاینه و ویزیت توسط متخصص جراحی کیست مویی، سوالات زیر را از او بپرسید:

• چه روش هایی جهت بهبودی من وجود دارد و بهترین روش برای درمان چیست؟
  • پس از درمان دوره نقاهت بعد از عمل کیست مویی چقدر است و رژیم غذایی من چگونه باید باشد؟
  • چه مواردی را رعایت کنم تا عارضه مجدد عود نکند؟

بیشتر بخوانید: ایا کیست مویی دوباره عود می کند

کیست مویی خارج شده
توده کیست مویی

در ادامه تعریف کیست مویی را از سایت healthline با هم میخوانیم (منبع)

A pilonidal sinus (PNS) is a small hole or tunnel in the skin. It may fill with fluid or pus, causing the formation of a cyst or abscess. It occurs in the cleft at the top of the buttocks. A pilonidal cyst usually contains hair, dirt, and debris. It can cause severe pain and can often become infected. If it becomes infected, it may ooze pus and blood and have a foul odor.

A PNS is a condition that mostly affects men and is also common in young adults. It’s also more common in people who sit a lot, like cab drivers.

سینوس پیلونیدال (PNS) یک سوراخ یا تونل کوچک در پوست است. ممکن است با مایع یا چرک پر شود و باعث تشکیل کیست یا آبسه شود. در شکاف بالای باسن رخ می دهد. کیست پیلونیدال معمولاً حاوی مو، کثیفی و مواد زائد است. می تواند باعث درد شدید شود و اغلب ممکن است عفونی شود. اگر عفونی شود، ممکن است چرک و خون ترشح کند و بوی بدی داشته باشد.

PNS وضعیتی است که بیشتر مردان را درگیر می کند و در بزرگسالان جوان نیز شایع است. همچنین در افرادی که زیاد می نشینند، مانند رانندگان تاکسی، شایع تر است.

بیشترین نوع این عارضه در بالای باسن و انتهای دنبالچه می باشد که اکثراً در جوانان و مخصوصاً مردان به شکل سوراخ یا حفره آشکار می شود. اگر از علائم و نشانه های این بیماری در خود مطمئن نیستید بهتر است به مطالب بیشتر در این مورد مراجعه نمایید.

پس از اینکه با مشاهده و تشخیص نشانه های اولیه متوجه این بیماری در خود شدید اولین اقدام مراجعه به یک دکتر کیست مویی در تهران می باشد.

باید توجه داشته باشید که این بیماری با روش های خانگی و دارو و پماد برای کیست مویی در پایین کمر ممکن است به طور موقت بهبود یابد اما تنها راه درمان قطعی آن همان لیزر درمانی می باشد که باید توسط جراح و فوق تخصص کیست مویی انجام شود. حال این سوال برایتان پیش خواهد آمد که دکتر خوب برای کیست مویی چه کسی است؟ یا اینکه متخصص عمل کیست مویی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ در ادامه همراه پرتوکلینیک باشید تا به بررسی این موارد بپردازیم:

پیشنهاد میکنیم برای درمان کیست مویی نزد بهترین متخصصان و پزشکان حاذق و با تجربه، با بهترین مرکز لیزر کیست مویی در تهران یعنی پرتو کلینیک تماس بگیرید و در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون درد و خونریزی و یا عوارض، بهبودی را تجربه نمایید.

برای مراجعه حضوری به کلینیک به راحتی از نقشه زیر برای مسیریابی استفاده کنید:

بیشتر بخوانید: عوارض جراحی نکردن کیست مویی

سوالات متداول درباره بهترین دکتر کیست مویی در تهران

برای درمان کیست مویی به چه دکتری باید مراجعه کنیم؟

متخصص و یا فوق تخصص جراحی کیست مویی در تهران که با تسلط و مهارت ویژه ای بتواند شما را درمان کند. دکتر متخصص در پرتوکلینیک از پزشکان حاذق است که می توانید برای رزرو وقت ویزیت تماس بگیرید: ۰۲۱۸۶۰۸۴۹۷۳

آیا در همان روز مراجعه لیزر و جراحی کیست مویی انجام می شود؟

بله. در صورتی که تعداد مراجعین خیلی زیاد نباشد و پس از پیشنهاد روش درمان و هزینه آن، بیمار موافقت نماید همان روز درمان انجام می شود.

آیا برای درمان کیست مویی می توان به دکتر پوست مراجعه کرد؟

خیر. دکتر پوست شاید بتواند در تشخیص بیماری به شما کمک کند اما برای درمان شما را به یک جراح عمومی و متخصص کیست مویی ارجاع می دهد.

16 دیدگاه دربارهٔ «برای تشخیص و درمان کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم؟»

1. سلام من برادرم قبلا کلینیک شما کیست مویی شو لیزر کرده و خیلی راضی بود الان خانمم هم همین مشکلو داره فقط میخاستم بدونم که ایا دکتر کیست مویی خانم هم توی پرتو کلینیک هست؟ کمی خانم حساس و خجالتی هست

1. سلام دوست عزیز
      پزشک کلینیک آقا هستند اما برای راحتی خانم ها شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده و دستیاران خانم در کلینیک حضور دارند که بیمار را با استفاده از گان های مخصوص آماده کرده و فقط ناحیه ای که باید معاینه شود مشخص می شود.

2. سلام من حدود یک ماهه که عمل باز کیست مویی و انجام دادم و الان زخمم تقریبا بسته شده فقط یک هفته پیش یکمی باز شد و ترشحات سفیدی از ش میاد که بو هم نداره به نظرتون خطرناکه و ممکنه که خوب نشده باشه؟

1. سلام دوست عزیز
      ترشحات و خونابه تا مدت ها بعد از عمل طبیعی بوده و در صورت زیاد و طولانی شدن آن با پزشک جراح خود مشورت نمایید.

3. سلام من نزدیک مقعدم یک جوش ریزی دراوردم و نمیتونم تشخیص بدم که ایا کیست مویی هست یا زگیل مقعدی ؟ میشه راهنمایی کنید بعضی موقع ها خارش داره و قرمز هم میشه

1. سلام دوست عزیز
      از نظر ظاهری کاملا متفاوتند و کیست مویی در انتهای دنبالچه و ستون فقرات ایجاد می شود اما زگیل مقعدی در اطراف و یا داخل مقعد رشد می کنند.

4. سلام خسته نباشید میخاستم ازتون تشکر کنم و بگم واقعا بهترین جراح کیست مویی در تهران و بهترین مرکز لیزر کیست مویی در تهران شما هستید من خیلی خیلی راضی بودم . هم پزشک تون متخصص بودن و هم محیط کلینیک بهداشتی و اروم بود. دستگاه های لیزر هم کاملاً جدید و مجهز بود

5. سلام وقت بخیر من دو روزه که درد خیلی زیادی پایین کمرم دارم و فکر میکنم که کیست مویی به آبسه تبدیل شده با توجه به اینکه شغل من نگهبانی هستش ایا اگر با لیزر درمان بشم باید بستری بشم یا نیازی نیست؟

1. سلام دوست عزیز
      بهتر است هرچه سریع تر برای درمان اقدام کنید تا به آبسه تبدیل نشده . درمان با لیزر هم نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد و به صورت سرپایی در کلینیک قابل انجام است.

6. سلام خسته نباشید من شغلم راننده تاکسی هست و کیست مویی داشتم چون نمیتونم زیاد تو خونه استراحت کنم و دوره نقاهت داشته باشم خودم کیست و فشار دادم و ترکوندمش و مایع داخلش هم خارج شد اما دو روز پیش متوجه شدم دوباره همونجا درد و برامدگی داره ایا کار اشتباهی کردم کیست و ترکوندم؟ الان در راه رفتن و نشستن هم دچار مشکل هستم لطفا راهنمایی کنید.

1. سلام دوست عزیز
      کیست ها باید از ریشه درمان شوند و تا زمانی که درمان اصولی برای آن انجام نشود به ابسه تبدیل می شوند بهتر است اینکار را دیگر انجام ندهید و برای درمان با لیزر که نقاهت کمتری هم دارد اقدام کنید.

7. سلام من برای عمل کیست مویی در تهران از اراک اومدم یه کلینیک دیگه بود متاسفانه و خیلی اذیت شدم کاش زودتر با پرتو اشنا مشدم الان هم دوباره کیست موییم عود کرده و فقط پول و زمان منو اون کلینیک هدر داد

1. سلام دوست عزیز
      در انتخاب کلینیک ها حتما وسواس به خرج دهید و سلامتی و هزینه و وقت خود را هدر ندهید. از طریق تجربه ها و نظرات سایر بیماران درباره کلینیکموردنظر می توانید اطلاعات خوبی به دست ییاورید.

8. سلام،کیست مویی من تبدیل به آبسه شده وچون تب کردم باید به فوریت درمان شود .
    لطفا بفرمایید با توجه به مصرف پلاویکس و آسپرین ،جهت درمان با لیزر ،نیازی هست که قرصهای مذکور چند روز مصرف نشود؟
    باتشکر

1. سلام دوست عزیز
      در روش لیزر نیازی به قطع مصرف دارو نیست چرا که خونریزی زیادی ندارد و مصرف اسپرین مشکلی ندارد. برای احتیاط حتما قبل از عمل به جراح خود این موضوع را بگویید. شرایط عمل هر پزشکی فرق می کند و باید صلاحدید ایشان را بپرسید.