هزینه درمان شقاق با لیزر در سال 1401 + شرایط پرداخت بیمه

دی ۱۳, ۱۴۰۱

هزینه درمان شقاق با لیزر از مواردی است که دغدغه بسیاری از افراد مبتلا به شقاق مقعدی بوده و با مشاهده علائم این بیماری اولین سوالی که ذهن آن ها را مشغول می کند اینست که هزینه ی عمل شقاق چقدر است؟

شقاق مقعدی یا فیشر مقعدی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی می باشد که به شکل یک بریدگی یا شکاف در سطح پوست اطراف مقعد ظاهر می شود و اگر با روش های مناسب به موقع درمان نشود موجب خونریزی و عفونت خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این بیماری و علائم آن مطلب زیر را بخوانید:

بیشتر بخوانید : شقاق مقعدی چیست

هزینه درمان شقاق مقعدی با لیزر
هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است

ممکن است در مراحل اولیه بیماری بتوانید با استفاده از دارو، پماد یا روش های خانگی درد آن را تسکین دهید اما این راهکارها موقتی بوده و درمان قطعی شقاق مقعد، جراحی یا لیزر می باشد.

هزینه عمل شقاق با لیزر به موارد مختلفی تاثیر دارد که در ادامه به آن می پردازیم. بدون ویزیت و معاینه نمی توان هزینه مشخصی را بیان کرد.

همین حالا برای اطلاع از هزینه لیزر شقاق و تعیین وقت تماس بگیرید:

☎️ ۰۲۱۰۰۰۰ ☎️

هزینه درمان شقاق با لیزر به چه عواملی بستگی دارد؟

برآورد هزینه عمل شقاق با لیزر بر اساس فاکتورها و موارد مختلفی انجام می شود که در ادامه ذکر می کنیم:

• شدت علائم شقاق مقعدی و اندازه فیشر
  • تعداد زخم های شقاق و حاد یا مزمن بودن فیشر
  • کلینکی که انتخاب می کنید و تجهیزات و امکانات آن
  • پزشک متخصص و دستمزدی که می گیرد.
  • آیا شقاق عفونت کرده است یا نه

نکته قابل توجه این است که اگر روش لیزر را برای درمان شقاق انتخاب نمایید فقط یک بار هزینه خواهید کرد و مطمئن هستید که عود مجدد ندارد. همچنین این روش نیازی به طی کردن دوران نقاهت ندارد و در کاهش هزینه درمان بسیار موثر است.

هزینه جراحی شقاق در بیمارستان

اسفنکتروتومی یا همان عمل جراحی سنتی شقاق در بیمارستان با تیغ جراحی انجام می شود که ممکن است پس از مدتی مجدد بیماری عود کند و نیازمند درمان دوباره باشد.

جراحی سنتی شقاق

هزینه جراحی شقاق باید با توجه به هزینه های جانبی مثل هزینه آزمایش های قبل جراحی، هزینه داروی بیهوشی و متخصص بیهوشی، دستمزد جراح، هزینه اتاق عمل، بستری و نقاهت در بیمارستان و… حساب شود که مطمئناً در نهایت از هزینه لیزر شقاق بیشتر خواهد شد.

هزینه عمل شقاق با لیزر بیشتر است یا جراحی در بیمارستان؟

هزینه عمل شقاق با لیزر ممکن است در نگاه اول بیشتر از هزینه جراحی به نظر برسد اما با در نظر گرفتن هزینه های جانبی جراحی و بستری شدن در بیمارستان خواهیم دید که هزینه لیزر شقاق به صرفه تر می باشد.

با این حال که هزینه درمان این عارضه توسط بیمه قابل پرداخت نمی باشد، اما باز هم در مقایسه با روش جراحی سنتی در بیمارستان روش مقرون به صرفه تری می باشد. چرا که جراحی شقاق در بیمارستان شامل هزینه های جانبی متعددی مثل هزینه بستری شدن، دوران نقاهت طولانی و … می باشد.

همچنین با توجه به خصوصی یا دولتی بودن بیمارستانی که برای جراحی انتخاب می کنید ممکن است بیمه تمامی هزینه ها را پوشش ندهد و به جز بیمه خود شما نیز هزینه اضافی تری هم بپردازید.

اما با انتخاب روش لیزر فیشر مقعدی در یک جلسه بدون نیاز به بیهوشی و به صورت سرپایی درمان خواهید شد در نتیجه دوره نقاهت و بستری شدن پس از جراحی، در لیزر درمانی وجود ندارد.

به غیر از مواردی که در مورد هزینه درمان ذکر کردیم انتخاب روش جراحی سنتی شقاق مقعدی، مدت زیادی است که منسوخ شده زیرا علاوه بر هزینه های اضافی و جانبی، جراحی شقاق همراه با درد زیادی برای بیمار می باشد و نتیجه درمان هم صد در صد قطعی نبوده و احتمال بازگشت و عود مجدد عارضه وجود دارد.

در پرتو کلینیک، لیزر شقاق مقعدی به صورت روزانه برای صدها بیمار انجام می شود که همگی آن ها با موفقیت درمان شده و با رعایت مراقبت های لازم احتمال بازگشت مجدد را تقریباً به صفر رسانده اند.

آیا بیمه هزینه لیزر شقاق را پرداخت می کند؟

همانطور که میدانید در قوانین بیمه اجتماعی، هزینه روش های سرپایی که بدون نیاز به بیهوشی ودر کمتر از ۶ ساعت انجام می شود و همینطور بیمار برای حداقل ۲ روز بستری نباشد، پرداخت نمی شود و بر عهده خود بیمار می باشد. اما برخی از بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه های درمان را پوشش می دهند که برای اطلاع دقیق باید از اداره بیمه سوال نمایید. در این صورت می توانید از پرتو کلینیک نامه ای با مهر پزشک متخصص دریافت کنید که بتوانید قسمتی از هزینه عمل شقاق با لیزر را از بیمه دریافت کنید.

سخن آخر اینکه در نهایت با توجه به وضع مالی و اهمیت سلامتی، این خود شما هستید که تصمیم می گیرید با روش جراحی درمان شوید یا اینکه با استفاده از لیزر؟ نباید گمان کنید که چون بیمه تامین اجتماعی هزینه درمان شقاق با لیزر را پرداخت نمی کند پس روش جراحی بهتر است! مزایای لیزر و طول درمان و نقاهت کوتاه مدت را به هیچ وجه نمی توان با روش پر خطر و دردناک جراحی مقایسه کرد.