عکس فیستول مقعدی + تصاویر واقعی فیستول چرکی در کودکان

عکس فیستول مقعدی

فیستول مقعدی یک اتصال غیرطبیعی بین مقعد و پوست است و زمانی که دهانه ی این اتصال به مقعد راه یابد باعث ترشح چرک و عفونت می شود. پزشک ممکن است فیستول را به طور موقت درمان کند ولی ممکن است نیاز به جراحی باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین پماد انتی بیوتیک برای فیستول مقعدی

شکست جراحی فیستول شامل سه تعریف مختلف است: { تداوم، عود، و فیستول de-novo. }

• تداوم فیستول مقعدی به عنوان عدم بهبود کامل فیستول مقعدی بیش از شش ماه پس از جراحی تعریف می شود.
  • عود به عنوان ظهور مجدد بالینی فیستول پس از بهبود کامل زخم جراحی تعریف می شود که در عرض یک سال پس از عمل اتفاق می افتد.
  • در حالی که فیستول de-novo ظاهر بالینی فیستول پس از بهبود کامل زخم جراحی است که بیش از یک سال پس از عمل رخ می دهد.
عکس بعد از عمل جراحی فیستول

یکی از عوارض شایع جراحی فیستول مقعدی، تداوم عارضه یا عود مجدد فیستول است که هر دو به عنوان شکست در جراحی تعریف می شوند. فیستول های مقعدی مکرر پس از جراحی قبلی، مشکل چالش برانگیزتری را نشان می دهد، زیرا معمولاً با خطر بالاتر عود مجدد و بی اختیاری مدفوع در بزرگسالان همراه است.

در ادامه عکس فیستول مقعدی و عکس فیستول چرکی، “عکس فیستول مقعدی در کودکان”، عکس جراحی فیستول مقعدی (قبل و عکس بعد از عمل فیستول ) را برای شما قرار داده ایم. در روش جراحی امکان بازگشت و عود دوباره فیستول بیشتر بوده و به همین دلیل اکثر پزشکان لیزر فیستول را به بیماران خود پیشنهاد می دهند.

این عارضه عموماً پس از یک مشکل نشیمنگاهی مثل آبسه مقعدی، بواسیر و یا کیست مویی ایجاد می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد فیستول مقعدی کلیک کنید:

مطلب مرتبط : هزینه عمل فیستول با لیزر چقدر است

دکتر … و تیم حرفه ای و متخصص او در پرتو کلینیک با سابقه ای بیش از صدها مورد عمل موفق فیستول مقعدی قادر است فیستول شما را در کمتر از یک ساعت و بدون درد و خونریزی با کمترین عوارض به شکل برگشت ناپذیری درمان کند.

برای ویزیت و مشاوره رایگان تماس بگیرید: ☎️ ۰۲۱۸۶۰۸۴۹۷۳ ☎️

عکس بعد از عمل فیستول

در ادامه عکس فیستول مقعدی را قبل و بعد درمان مشاهده میکنید:

عکس بعد از عمل فیستول

پس از جراحی، شکل انواع فیستول بسته به تکنیک مورد استفاده در طول عمل می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال در روش فیستولوتومی که شامل باز کردن مجرای فیستول و بهبود آن از داخل به بیرون می باشد، می تواند منجر به یک اسکار قابل مشاهده و یک سوراخ کوچک در نزدیکی مقعد شود که فیستول در آن قرار دارد.

در برخی موارد، سوراخ ممکن است به حال خود رها شود تا بهبود یابد، در حالی که در برخی دیگر، ممکن است یک زهکش کوچک برای کمک به بهبود قرار داده شود.

عکس قبل و بعد از عمل فیستول

در روش قرار دادن ستون که در آن از یک قطعه نازک ماده برای ایجاد یک حلقه در اطراف مجرای فیستول استفاده می شود تا جریان خون تدریجی قطع شود، در این روش نیز ممکن است یک سوراخ خارجی کوچک در جایی که ستون از پوست عبور می کند وجود داشته باشد.

عکس بعد از عمل فیستول
عکس زخم فیستول قبل و بعد از درمان با لیزر (ترمیم زخم فقط در طی چند روز)

عکس نخ فیستول

اگر فیستول شما از بخش قابل توجهی از عضله اسفنکتر مقعد عبور کند، جراح ممکن است در ابتدا نخ ستون در عمل فیستول را توصیه کند. ستون قطعه ای از نخ جراحی است که برای چند هفته در فیستول باقی می ماند تا باز بماند.

این نخ باعث تخلیه فیستول می شود و به التیام آن کمک می کند، در حالی که نیازی به برش ماهیچه و عضلات اسفنکتر نیست.

عکس فیستول مقعدی در کودکان

ندول منفرد، کوچک، قرمز، متورم، گنبدی شکل واقع در ناحیه پری آنال، با دهانه ای به اندازه نقطه ای که مایعی بی رنگ و بی بو را تخلیه می کند.

فیستول مقعدی در کودکان ممکن است در بدو تولد وجود داشته باشد (مادرزادی). همچنین ممکن است به دلیل آبسه مقعدی ، عفونت یا شرایطی مانند بیماری کرون رخ دهد. ضربه به کانال مقعد و جراحی نیز می تواند منجر به فیستول مقعدی در کودکان شود.

به طور کلی میانگین سنی افراد مبتلا به فیستول آنورکتال حدود ۴۰ سال است

علت ایجاد فیستول مقعدی

درون مقعد تعداد زیادی غده وجود دارد که مایع درست می کنند. گاهی اوقت آنها بسته و مسدود می شوند و هنگامی که این اتفاق می افتد باکتری ها توده ای از چرک و مایعات ایجاد می کنند. پزشکان این را آبسه می نامند. اگر شما آبسه را درمان نکنید رشد می کند و سرانجام توده خارج شده و سوراخی در پوست در نزدیکی مقعد ایجاد می کند و چرک از آن خارج می شود. فیستول کانالی است که به مقعد وصل شده و منجر به باز شدن غده می شود.

اکثر مواقع آبسه منجر به فیستول می شود، ولی تحت شرایطی مانند:سل ، بیماریهای مقاربتی یا بیماری های مداوم بر روده تأثیر می گذارد که البته این موارد بسیار نادر است.

آبسه مقعدی
تصویر آبسه

بیشتر بخوانید : بهترین جراح فیستول

علائم فیستول مقعدی

• قرمزی
  • تورم اطراف مقعد
  • حرکات روده یا دفع ادرار دردناک
  • استشمام بوی ناخوشایندی از مقعد

اگر یکی از این علائم را داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. برای درمان، راه چرک و عفونت باید مسدود شود. روش های درمانی بسیاری وجود دارد که پزشک بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهد.

درمان فیستول

• لیزر: پرتو اشعه لیزر به فیستول برخورد کرده و راه آن را می بندد. درمان فیستول مقعدی با این روش بهترین راه حل است.
  • ستون: یک نخ برای محکم نگه داشتن ستون در فیستول باقی می ماند تا چرک و عفونت خشک شود.
  • تزریق چسب فیبرین: چسب فیبرین به فیستول تزریق میشود تا چرک و عفونت خشک شود.
  •  فیستولوتومی: دراین روش کل فیستول برداشته میشود و یک زخم ایجاد میشود که زخم طی مدت چند هفته بهبود می یابد.
  • روش های درمان طبیعی فیستول در خانه که فقط باعث کاهش علائم شده و درمان قطعی نمی باشد.