هزینه درمان فیستول با لیزر{خصوصی-دولتی}+قیمت جراحی1403

هزینه عمل فیستول با لیزر

هزینه درمان فیستول با لیزر در سال *۱۴۰۳* طبق تعرفه ها و نرخ های مصوب معمولاً از ۴ میلیون تومان شروع شده و با توجه به شدت عفونت و پیشرفت فیستول متغیر است. به همین دلیل هزینه دقیق و قیمت عمل فیستول با لیزر پس از معاینه و ویزیت بیمار توسط پزشک جراح فیستول تعیین می شود.

فیستول مقعدی یکی از بیماری های عفونی ناحیه نشیمنگاه می باشد که درمان قطعی آن یا جراحی فیستول است یا لیزر فیستول. با توجه به دغدغه اکثر بیماران در مورد هزینه های درمان برخی تصور می کنند که این بیماری در خانه و یا با روش های سنتی بهبود می یابد در حالی که درمان خانگی فیستول تنها برای کاهش علائم و درد به صورت موقت موثر است و این تعلل در درمان بخاطر هزینه ها موجب می شود فیستول پیشرفت کرده و تبدیل به آبسه مقعدی شده و در نتیجه هزینه های بیشتری برای بیمار در پی خواهد داشت.

هزینه جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی

از میان روش های قطعی برای درمان فیستول، لیزر بهترین روش درمانی می باشد که هیچ گونه درد و خونریزی نداشته و به صورت سرپایی قابل انجام است. در مورد اینکه عمل فیستول با لیزر بهتر است یا جراحی باید بگوییم که لیزر فیستول مقعدی هیچ یک از عوارض های دردناک جراحی را نداشته و بدون نیاز به بیهوشی می باشد.

بیشتر بخوانید: داروی فیستول مقعدی چیست

هزینه جراحی فیستول مقعدی در بیمارستان دولتی

هزینه جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی” با توجه به هزینه دریافت داروی بیهوشی، هزینه بستری شدن بیمار دو روز قبل و دو روز بعد از عمل در بیمارستان، هزینه پانسمان ها، اتاق عمل، دارو و دوران نقاهت طولانی در روش جراحی (۸ تا ۱۲ هفته) محاسبه می شود.
با وجود تمامی این هزینه ها در روش جراحی سنتی فیستول امکان عود مجدد و بازگشت فیستول بعد از عمل، عفونت و یا عوارضی مثل بی اختیاری برای بیمار وجود دارد که به جز تلف شدن هزینه ها و وقت بیمار، سلامتی او را به خطر می اندازد.
جراحی فیستول در بیمارستان به این شکل است که پس از بستری شدن بیمار و دریافت داروی بیهوشی عمومی، کانال فیستول که با تیغ جراحی برش داده می شود یا باز می ماند یا اینکه پزشک آن را بخیه می زند.

درمان فیستول مقعدی با روش vaaft و مراقبت های پس از عمل

قیمت عمل فیستول با لیزر بهتر است یا جراحی

ممکن است این سوال پیش بیاید که هزینه عمل فیستول در بیمارستان دولتی نسبت به لیزر کمتر است پس روش جراحی روشی کم هزینه تر نسبت به جراحی می باشد؟
باید بگوییم هزینه عمل فیستول در بیمارستان دولتی در نگاه اول یا به عبارتی هزینه آشکار این روش ممکن است کمتر به نظر برسد اما دارای هزینه های پنهان زیادی مثل هزینه بیهوشی، هزینه بستری شدن، هزینه دوران نقاهت طولانی و …. می باشد. داروی بیهوشی که در جراحی استفاده می شود به جز هزینه، عوارض زیادی هم برای بیمار دارد.

مقایسه هزینه لیزر فیستول با قیمت جراحی

در صورتی که روش لیزر با بی حسی موضعی می باشد و نیازی به بستری شدن و بیهوشی ندارد. در روش لیزر بیمار به سرعت می تواند به کارها و زندگی روزمره خود برسد در حالی که اگر با تیغ جراحی درمان شود نیاز به گذراندن دوران نقاهت طولانی تری است.
لیزر فیستول مقعدی تنها روش بدون عوارض و قطعی برای این بیماری می باشد که در پرتو کلینیک فقط در یک جلسه انجام می شود در صورتی که روش جراحی در اکثر موارد با عود مجدد و عوارض پس از عمل همراه است.

آیا هزینه عمل لیزر فیستول مقعدی توسط بیمه پرداخت می شود؟

هزینه عمل فیستول مقعدی با لیزر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیست و بیمه معمولاً هزینه درمان های سرپایی و کمتر از شش ساعت را پرداخت نمی کند. اما ممکن است برخی از بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه های درمان فیستول با لیزر را پرداخت کنند که در اینصورت از طرف پزشک و کلینیک یک نامه دریافت کرده و از بیمه تکمیلی طرف قرارداد خود اطلاعات لازم را بگیرید.

سوالات متداول درباره هزینه درمان فیستول با لیزر

هزینه جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی بیشتر است یا لیزر؟

هزینه جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی با توجه به هزینه های بیهوشی و بستری شدن بیمار بیشتر از هزینه لیزر فیستول می باشد.

هزینه عمل فیستول با لیزر چقدر است؟

هزینه لیزر از ۴/۰۰۰/۰۰۰تومان شروع شده برای اطلاع از هزینه دقیق با شماره ۰۲۱۸۶۰۸۴۹۷۳ تماس بگیرید.

هزینه عمل فیستول در بیمارستان دولتی چقدر است؟

هزینه عمل فیستول در بیمارستان دولتی بستگی به دستمزد جراح، هزینه های بیمارستان، بیمه بیمار و طرف قرارداد با بیمارستان دارد.