عکس فیستول مقعدی

فیستول مقعدی یک اتصال غیرطبیعی بین مقعد و پوست است و زمانی که دهانه ی این اتصال به مقعد راه یابد باعث ترشح چرک و عفونت می شود. پزشک ممکن است فیستول را به طور موقت درمان کند ولی ممکن است نیاز به جراحی باشد. در ادامه عکس فیستول مقعدی مشاهده می شود:

علت ایجاد فیستول مقعدی

درون مقعد تعداد زیادی غده وجود دارد که مایع درست می کنند. گاهی اوقت آنها بسته و مسدود می شوند و هنگامی که این اتفاق می افتد باکتری ها توده ای از چرک و مایعات ایجاد می کنند. پزشکان این را آبسه می نامند.

اگر شما آبسه را درمان نکنید رشد می کند و سرانجام توده خارج شده و سوراخی در پوست در نزدیکی مقعد ایجاد می کند و چرک از آن خارج می شود. فیستول کانالی است که به مقعد وصل شده و منجر به باز شدن غده می شود.

اکثر مواقع آبسه منجر به فیستول می شود، ولی تحت شرایطی مانند:سل ، بیماریهای مقاربتی یا بیماری های مداوم بر روده تأثیر می گذارد که البته این موارد بسیار نادر است.

• قرمزی
  • تورم اطراف مقعد
  • حرکات روده یا دفع ادرار دردناک
  • استشمام بوی ناخوشایندی از مقعد

اگر یکی از این علائم را داشتید پزشک خود را مطلع سازید.

برای درمان، راه چرک و عفونت باید مسدود شود. روش های درمانی بسیاری وجود دارد که باید از درست ترین آن را انتخاب کرد.

درمان

• لیزر: پرتئ اشعه لیزر به فیستول برخورد کرده و راه آن را می بندد. درمان فیستول مقعدی با این روش بهترین ره حل است.
  • ستون: یک ستون برای محکم نگه داشتن ستون در فیستول باقی می ماند تا چرک و عفونت خشک شود
  • تزریق چسب فیبرین: چسب فیبریت به فیستول تزریق میشود تا چرک و عفونت خشک شود.
  •  فیستولوتومی: دراین روش کل فیستول برداشته میشود و یک زخم ایجاد میشود که زخم طی مدت چند هفته بهبود می یابد.