عکس فیستول مقعدی

فیستول مقعدی, کانالی است که از داخل مقعد عبور می کند– کانالی برای خلاص شدن از مواد جامد زایل– جایی که اطراف آن پوست قرار دارد. پزشک ممکن است فیستول را به طور موقت درمان کند ولی ممکن است نیاز به جراحی باشد.

علت ایجاد فیستول مقعدی

درون مقعد تعداد زیادی غده وجود دارد که مایع درست می کنند. گاهی اوقت آنها بسته و مسدود می شوند , هنگامی که این اتفاق می افتد باکتری ها توده ای از چرک و مایعات ایجاد می کنند. پزشکان این را آبسه می نامند.

اگر شما آبسه را درمان نکنید رشد می کند و سرانجام توده خارج شده و سوراخی در پوست در نزدیکی مقعد ایجاد می کند و چرک از آن خارج می شود. فیستول کانالی است که به مقعد وصل شده و منجر به باز شدن غده می شود.

اکثر مواقع آبسه منجر به فیستول می شود، ولی تحت شرایطی مانند:سل ، بیماریهای مقاربتی یا بیماری های مداوم بر روده تأثیر می گذارد که البته این موارد بسیار نادر است.

• قرمزی
  • تورم اطراف مقعد
  • حرکات روده یا دفع ادرار دردناک
  • استشمام بوی ناخوشایندی از مقعد

اگر یکی از این علائم را داشتید پزشک خود را مطلع سازید.

برای درمان، راه چرک و عفونت باید مسدود شود. روش های درمانی بسیاری وجود دارد که باید از درست ترین آن را انتخاب کرد.

درمان

• لیزر: پرتئ اشعه لیزر به فیستول برخورد کرده و راه آن را می بندد. درمان فیستول مقعدی با این روش بهترین ره حل است.
  • ستون: یک ستون برای محکم نگه داشتن ستون در فیستول باقی می ماند تا چرک و عفونت خشک شود
  • تزریق چسب فیبرین: چسب فیبریت به فیستول تزریق میشود تا چرک و عفونت خشک شود.
  •  فیستولوتومی: دراین روش کل فیستول برداشته میشود و یک زخم ایجاد میشود که زخم طی مدت چند هفته بهبود می یابد.