عکس شقاق مقعدی[فیشر بیرون زده+مزمن+بعد از عمل]

عکس بیماری شقاق مقعدی

شقاق مقعدی یک پارگی در اطراف مقعد و قسمت انتهایی روده است و ممکن است حرکات روده را بسیار دردناک کند و حتی منجر به درد چندین ساعته بعد از دفع شود. در ادامه ی مطلب با نگاه کردن به عکس بیماری شقاق مقعدی میتوان پی برد که آیا به این بیماری مبتلا هستید یا خیر.

شقاق مقعدی معمولا یک مشکل کوتاه مدت (یا مزمن) همراه با علائمی کمتر از ۶ هفته است و اگر علائم بیشتر از ۶ هفته به درازا کشید مزمن میشود. درمان نوع مزمن سخت تر است و جراحی شقاق پیشنهاد میشود و شاید نشان دهنده ی علائم دیگری از یک بیماری مانند:

برای درمان شقاق لیزر مناسب ترین راه است. لیزر شقاق به صورت سرپایی و بدون درد و خونریزی در یک جلسه نیم ساعته انجام می شود. برای تعیین نوبت ویزیت و مشاوره رایگان در مورد درمان شقاق با لیزر تماس بگیرید:

بیشتر بخوانید: بهترین پماد برای شقاق مقعدی چیست؟

در برخی موارد خونریزی شقاق شدیدتر میشود  و شکاف بزرگتر میشود که در این حالت بیماری مزمن محسوب میشود و برای درمان شقاق مقعدی باید با پزشک مشورت کرد. عکس انواع شقاق مقعدی در زیر نشان داده شده است:

عکس انواع شقاق

عکس شقاق بعد از عمل

تا ۱ هفته بعد از عمل از انجام فعالیت های شدید خودداری کنید. سه بار در روز و بعد از هر بار اجابت مزاج در چند روز اول حمام سیتز (به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب گرم بنشینید). اگر در دوران نقاهت دچار خونریزی، ترشح یا خارش شدید نگران نباشید. طبیعی است.

عکس شقاق و بواسیر

شقاق مقعدی پارگی یا ترک در مقعد شما است. گاهی اوقات شقاق با هموروئید اشتباه گرفته می شود. بواسیر رگهای خونی ملتهب در داخل یا خارج از مقعد هستند. هم شقاق و هم بواسیر اغلب از دفع مدفوع سفت به وجود می آیند.

ممکن است فرد همزمان به شقاق و بواسیر با هم دچار شده باشد و تشخیص آن سخت باشد. گرچه برخی از علائم و نشانه های این دو بیماری مشابه هم هستند اما علت و نحوه درمان شقاق و بواسیر با هم متفاوت است. عکس شقاق و بواسیر را در ادامه مشاهده می کنید:

عکس شقاق و بواسیر

برای تشخیص تفاوت های شقاق و بواسیر مطلب ۵ تفاوت شقاق و بواسیر را حتما مطالعه نمایید.

علائم شقاق

• یک شکاف قابل مشاهده اطراف مقعد
  • درد در هنگام حرکات روده
  • مشاهده خون در دستمال کاغذی یا دستشویی
  • خون بر روی سطح مدفوع
  • خونریزی که رنگ آب  را تغییر می دهد
  • ترشحات بدبو

خونریزی شقاق

در هنگام ابتلا به بیماری شقاق، در دفع مدفوع، شقاق خونریزی میکند و رنگ آن مایل به قرمز روشن است که نشان دهنده ی خونریزی قسمت انتهایی روده است، این خون  در دستمال کاغذی و بر روی سرویس بهداشتی مشاهده میشود. عکس خونریزی شقاق مقعدی:

خونریزی در بعضی موارد شدید میشود و منجر به کم خونی میشود. بیماران سعی میکنند تا شقاق خود را در خانه درمان کنند ول یاین درمان موقت یاست و پس از مدتی علائم شقاق باز میگردد. برای درمان شقاق حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان شقاق

روش های درمان شقاق
  • لیزر: پرتو اشعه ی لیزر به شقاق برخورد میکند و موجب کوچک شدن آن میشود.
  • جراحی: قسمتی از عضله های مقعد بریده میشود.
  • ترزیق بوتاکس: تزریق بوتاکس منجر به بهبود موقتی شده و درد را کاهش میدهد.
  • اسفنکتروتومی داخلی جانبی: تقریبا مانند عمل جراحی عمل میکند.
  • اتساع مقعدی: قسمت سالم عضله ی مقعد به قسمت آسیب دیده پیوند میخورد.
  • درمان خانگی: بیماران سعی میکنند با استفاده از روش های درمان خانگی شقاق مثل عسل برای درمان شقاق بهبود یابند اما این روش ها درمان قطعی نبوده و به طور موقت علائم را کاهش می دهد.