تشخیص زگیل تناسلی از چه روشهایی می باشد

آگوست 17, 2019
تشخیص زگیل تناسلی از چه روشهایی می باشد

تشخیص

از آنجا که تشخیص زگیل تناسلی اغلب دشوار است. پزشک ممکن است با مراجعه به زگیل شما بتواند عفونت HPV را تشخیص دهد.

علت زگیل تناسلی در مردان

تست پاپ اسمیر

برای خانم ها، داشتن معاینات منظم لگن و تست های پاپ اسمیر، که می تواند به تشخیص تغییرات واژن و دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی یا علائم اولیه سرطان دهانه رحم کمک کند. یک عارضه احتمالی از عفونت HPV دستگاه تناسلی است.در حین انجام آزمایش پاپ، پزشک شما از دستگاهی به نام اسپکولوم استفاده می کند تا مهبل شما باز شود. وی سپس از یک ابزار بلند استفاده می کند تا بتواند یک نمونه کوچک از سلولهای دهانه رحم شما را جمع کند – گذر از واژن و رحم شما.

نوع زگیل تناسلی

اگر زگیل تناسلی شما ناراحتی ایجاد نمی کند ، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. اما اگر علائم شما شامل خارش، سوزش و درد باشد، یا زگیلهای قابل رویت باعث پریشانی شما می شوند، پزشک شما می تواند در رفع شیوع بیماری با استفاده از داروها یا جراحی به شما کمک کند.

درمان زگیل تناسلی که مستقیماً روی پوست شما اعمال می شود شامل موارد زیر است:

ایمیکیمود (آلدارا ، زیکلارا). به نظر می رسد این کرم توانایی سیستم ایمنی بدن شما را در مبارزه با زگیل تناسلی تقویت می کند. در زمان که کرم روی پوست شماست از تماس جنسی خودداری کنید.

تری کلرواستیک استیک (TCA). این روش درمانی شیمیایی زگیل های تناسلی را می سوزاند و برای زگیل های داخلی نیز قابل استفاده است. عوارض جانبی می تواند شامل تحریک خفیف پوست، زخم یا درد باشد.