هزینه لیزر زگیل تناسلی +کرایو💵 “قیمت جدید۱۴۰۳”

هزینه لیزر زگیل تناسلی

از آنجایی که اولین موضوع و دغدغه مهم برای مبتلایان به زگیل تناسلی بحث درمان و هزینه آن است در این مطلب از پرتو کلینیک قصد داریم به بیان مسائلی مانند هزینه لیزر زگیل تناسلی چقدر است؟ ، هزینه لیزر co2 برای زگیل تناسلی، قیمت تقریبی درمان زگیل تناسلی با لیزر و شرایط و تعرفه پرداختی بیمه بپردازیم. 


طبق آخرین مصوبه وزارت بهداشت می توان گفت که هزینه لیزر زگیل تناسلی و هزینه کرایوتراپی برای هر زگیل یا زائده از ۲۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان متغیر می باشد. اما معمولاً بیشتر افرادی که برای درمان به مراجعه می کنند به دلیل تاخیر در مراجعه و پخش شدن ویروس بیش از یک زگیل دارند. 

☎️ برای اطلاع از هزینه لیزر زگیل تناسلی و مشاوره رایگان : ۰۲۱۸۶۰۸۴۹۷۳ ☎️


همانگونه که برای درمان زگیل تناسلی روش های گوناگونی مانند لیزر، کرایو و جراحی وجود دارد بدیهی است که هزینه درمان با هریک از این روش ها متفاوت است. پس “هزینه درمان زگیل تناسلی” به طور کلی بستگی به انتخاب روش درمانی از سوی بیمار و دکتر زگیل تناسلی دارد. 

زگیل تناسلی 

زگیل تناسلی یکی از رایج ترین بیماری های مقاربتی یا (STD) می باشد که ویروس عامل آن اچ پی وی HPV نام دارد. فقط تایپ های خاصی از این ویروس موجب زگیل در ناحیه تناسلی، مقعد، کشاله ران و زگیل دهانی می شوند و اصلی ترین راه انتقال آن رابطه جنسی و تماس پوست با پوست می باشد. 

مطلب مرتبط: درمان قطعی مولوسکوم تناسلی

با توجه به اینکه احتمال ابتلاء به این ویروس به شدت به سیستم ایمنی بدن فرد مرتبط است ممکن است با استفاده از برخی روش های درمانی بتوان در ظاهر زائده ها را از بین برد اما ممکن است ویروس همیشه در بدن فرد باقی بماند. در مورد اینکه از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و آن را با سایر مشکلات پوستی اشتباه نگیریم باید به متخصص پوست یا دکتر زگیل تناسلی مراجعه کنیم.

زگیل تناسلی چیست

هزینه لیزر زگیل تناسلی

لیزر یکی از روش های نوین و قطعی برای درمان و برداشتن زائده ها می باشد. در روش لیزر زگیل تناسلی که توسط پزشک متخصص پوست و یا جراح عمومی در مطب به صورت سرپایی انجام می شود، بیمار با استفاده از بی حسی موضعی، بی حس شده و سپس با استفاده از اشعه لیزر، زگیل ها و زائده ها از ریشه سوزانده می شوند. هزینه لیزر برای زگیل تناسلی بدون ویزیت و معاینه مشخص نمی شود ولی قیمت لیزر زگیل تناسلی به موارد زیر بستگی دارد:

  • تعداد زگیل ها 
  • اندازه زائده ها و بزرگ و کوچک بودن آن ها 
  • میزان پخش و پراکندگی آن ها 
  • ناحیه و محلی که زگیل ها به وجود آمده اند (ممکن است بعضی از افراد داخل واژن، مقعد یا مجرای ادراری زگیل داشته باشند که با چشم به راحتی دیده نمی شوند و باید معاینه شوند. )
  • هزینه درمان زگیل های داخل واژن یا نواحی حساس معمولاً بیشتر است. 
  • هزینه برداشتن زگیل با لیزر با توجه به مسطح بودن و یا برجسته بودن زگیل متفاوت است. 
  • کلینیک و پزشکی که برای درمان انتخاب کرده اید. 

مطلب مرتبط: ایا دختر مجرد هم زگیل تناسلی میگیرد

متاسفانه بسیاری از مبتلایان که به ما مراجعه می کنند به دلیل ناآگاهی و ترس از بالا بودن هزینه لیزر برای درمان زگیل تناسلی ،در مراحل اولیه با مشاهده زگیل ها سعی در خود درمانی با استفاده از روش های خانگی و خطرناک می کنند که نتیجه ای جز ازدیاد زگیل ها، پخش شدن آن ها و بیشتر شدن هزینه و طول درمان ندارد. 

لیزر زگیل تناسلی

هزینه کرایو زگیل تناسلی 

کرایو یا سرما درمانی روشی است که در آن نیتروژن مایع روی زائده ها اسپری شده و باعث انجماد و نابودی زگیل می شود. در مورد هزینه و قیمت فریز زگیل تناسلی باید بگوییم که هزینه کرایوتراپی تقریباً با لیزر برابر است و با این تفاوت که در کرایوتراپی با توجه با تعداد و اندازه زگیل ها ممکن است درمان طی چند جلسه صورت بگیرد.

ولی روش لیزر یکبار برای همیشه زائده ها را از بین می برد و از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه تر خواهد بود. در ادامه هزینه برداشتن زگیل تناسلی با لیزر و کرایو را با هم مقایسه می کنیم:

مقایسه هزینه تقریبی لیزر و قیمت کرایو 

در روش کرایو ممکن است نیاز باشد بیمار چندین جلسه برای درمان مراجعه کند و در نهایت هم امکان بازگشت دوباره زگیل ها وجود دارد. اما در روش درمان با لیزر تنها در یک جلسه زائده ها از بین می روند و این امر حاکی از به صرفه تر بودن هزینه لیزر زگیل تناسلی نسبت به هزینه کرایو می باشد. در روش کرایو اکثر مبتلایان حداقل ۳ جلسه برای درمان مراجعه می کنند و هر جلسه هزینه جداگانه برای آنها خواهد داشت. 

آیا بیمه هزینه درمان زگیل تناسلی با لیزر را پرداخت می کند؟

در مورد شرایط و تعرفه بیمه برای هزینه لیزر باید بگوییم که به صورت کلی بیمه تامین اجتماعی برای درمان های سرپایی (مانند لیزر و کرایو) که بدون بیهوشی و زیر ۶ ساعت هستند، هزینه ای را پرداخت نمی کند. اما در مورد بیمه تکمیلی می توانید از شعبه بیمه خودتان پیگیری نمایید. ممکن است که بخشی از هزینه ها را پوشش دهد. 

سوالات متداول درباره هزینه لیزر زگیل تناسلی

هزینه لیزر زگیل تناسلی بیشتر است یا کرایو؟

با توجه به چند جلسه ای بودن کرایو و احتمال بازگشت دوباره زگیل ها در کرایوتراپی بیمار هزینه بیشتری نسبت به لیزر پرداخت می کند.

آیا لیزر زگیل تناسلی باعث پخش شدن ویروس می شود؟

خیر. دستگاه وکیوم در لیزر زگیل تناسلی همزمان دود حاصل از لیزر را داخل خود می کشد و مانع پخش شدن آن می شود.

ایا لیزر موهای زائد باعث زگیل تناسلی میشود؟

بله. اگر از سری مشترک برای همه استفاده شود ممکن است باعث انتقال ویروس اچ پی وی شود.

11 دیدگاه دربارهٔ «هزینه لیزر زگیل تناسلی +کرایو💵 “قیمت جدید۱۴۰۳”»

    1. سلام دوست عزیز
      واکسن زگیل تناسلی پیش از ابتلا بهتر است که تزریق شود و اگر مبتلا شده اید ابتدا برای درمان و برداشتن زگیل ها با لیزر اقدام کنید و سپس واکسن را برای پیشگیری از ابتلا به سایر گونه ها تزریق نمایید.

  1. با سلام
    روی بیضه چند لکه قرمز به مانند جوش وجود داره که احتمالا آنژیوکراتوم هست، اگر برای از بین بردنش از لیزر استفاده بشه باید برای هر کدوم از این لکه ها ۲۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومن پرداخت بشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر هزینه گفته شده برای لیزر زگیل تناسلی هست و برای آنژیوکراتوم پس از معاینه و ویزیت هزینه دقیق مشخص می شود. برای راهنمایی بیشتر با کلینیک تماس بگیرید: ۰۲۱۸۶۰۸۴۹۷۳

  2. سلام من مشهد هستم و اینجا بهم گفتن هزینه برداشتن زگیل با لیزر هر دونه حدود یه تومن هست و تازگی ها هم قیمت گرفتم یعنی بیشتر از تهران میشه!

  3. سلام میخواستم بدونم هزینه لیزر co2 برای زگیل تناسلی کمتره یا هزینه کرایوتراپی؟ من مشکل مالی دارم و واقعا هزینه برام مهمه

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به اندازه و تعداد زائده ها دارد اما معمولاً هزینه لیزر چون در یک جلسه انجام می شود و نیازی به تکرار جلسات نیست کمتر می شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا