تشخیص زگیل تناسلی از چه روشهایی می باشد

تشخیص

از آنجا که تشخیص زگیل تناسلی اغلب دشوار است. پزشک ممکن است با مراجعه به زگیل شما بتواند عفونت HPV را تشخیص دهد.

علت زگیل تناسلی در مردان

تست پاپ اسمیر

برای خانم ها، داشتن معاینات منظم لگن و تست های پاپ اسمیر، که می تواند به تشخیص تغییرات واژن و دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی یا علائم اولیه سرطان دهانه رحم کمک کند. یک عارضه احتمالی از عفونت HPV دستگاه تناسلی است.در حین انجام آزمایش پاپ، پزشک شما از دستگاهی به نام اسپکولوم استفاده می کند تا مهبل شما باز شود. وی سپس از یک ابزار بلند استفاده می کند تا بتواند یک نمونه کوچک از سلولهای دهانه رحم شما را جمع کند – گذر از واژن و رحم شما.

نوع زگیل تناسلی

اگر زگیل تناسلی شما ناراحتی ایجاد نمی کند ، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. اما اگر علائم شما شامل خارش، سوزش و درد باشد، یا زگیلهای قابل رویت باعث پریشانی شما می شوند، پزشک شما می تواند در رفع شیوع بیماری با استفاده از داروها یا جراحی به شما کمک کند.

درمان زگیل تناسلی که مستقیماً روی پوست شما اعمال می شود شامل موارد زیر است:

ایمیکیمود (آلدارا ، زیکلارا). به نظر می رسد این کرم توانایی سیستم ایمنی بدن شما را در مبارزه با زگیل تناسلی تقویت می کند. در زمان که کرم روی پوست شماست از تماس جنسی خودداری کنید.

تری کلرواستیک استیک (TCA). این روش درمانی شیمیایی زگیل های تناسلی را می سوزاند و برای زگیل های داخلی نیز قابل استفاده است. عوارض جانبی می تواند شامل تحریک خفیف پوست، زخم یا درد باشد.

بهترین راه درمان سنتی زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یکی از بیماری های آزلر دهنده می باشد که از طریق فرد آلوده به دیگری منتقل می شود. راه های درمانی زیادی وجود دارد. در صورت شدت گرفتن این بیماری بهترین راه مراجعه به پزشک می باشد ولی راه دیگر برای درمان زگیل تناسلی درمان طب سنتی می باشد.

درمان زگیل تناسلی با ویتامین C

یکی از راه های مقابله با این بیماری ویتامین سی می باشد. یک عدد قرص ویتامین سی را خورد کرده با آب مخلوط کنید و به نقاط زگیل بزنید توجه داشته باشید که یک روز روی آن بسته باشد. ویتامین سی گروهی از زگیل های تناسلی را درمان می کند.

درمان زگیل تناسلی با روغن درخت چای

روغن درخت چای می تواند به صورت قطعی زگیل تناسلی را از بین ببرد. شما با پنبه ی آغشته به روغن بر روی زگیل ها بزنید و این کار راه هر روز یک بار به مدت ده روز ادامه دهید تا زگیل ها خشک و سفید شوند.

سرکه سیب برای از بین بردن زگیل تناسلی

سرکه سیب برای از بین بردن این بیماری بسیار موثر می باشد. پنبه آغشته به سرکه را روی زگیل ها بگذارید و تا مدتی چند ساعت روی آن بماند. این کار را تا از بین رفتن زگیل ها هر روز انجام دهید.

سرکه سیب

درمان با جوش شیرین

روغن کرچک را با جوش شیرین مخلوط کنید به صورتی که شکل خمیر به دست آید آن را بر روی زگیل تناسلی قرار دهید و با باند ببندید تا تاثیر خود را بگذارد.

درمان زگیل با الکل

درمان زگیل تناسلی با الکل نیز امکان پذیر می باشد. الکل را به زگیل ها زده و مدت یک هفته تا 1 ماه این کار را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

زگیل تناسلی و سیر

برای از بین بردن زگیل سیر را پوس کننده و بر روی زگیل ها قرار دهید به مدت چند ساعت بر روی زگیل ها بماند این کار را یک هفته ادامه دهید تا نتیجه بگبرید.

آلوئه ورا و زگیل تناسلی

آب آلوئه ورا را، به طور مستقیم بر روی زگیل های تناسلی استفاده کنید ؛ آن را به طور منظم بر روی سطح مورد نظر پخش کنید ،این روش درمان، زگیل ها را به طور طبیعی حل خواهد کرد.از آنجا که زگیل های تناسلی مسری هستند، باید مراقب باشید که از عفونت جلوگیری کنید.