درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی1

ویروس اچ پی وی یکی از خطرناک ترین و رایج ترین بیماری ها به شمار می رود و در زنان بیشتر از مردان شایع می باشد. این ویروس بافت های مرطوب ناحیه تناسلی را درگیر می کند. این ویروس در مواردی آنقدر کوچک است که با چشم قابل دیدن نیست.
این زگیل در زنان بین دهانه رحم و معقد رشد می کند و در صورتی که در معقد زده شود به آن زگیل ناحیه معقد گفته می شود.

از علائم این بیماری

خارش و ناراحتی در ناحیه تناسلی
خونریزی هنگام مقاربت
تورم کوچک گوشتی و چند زگیل به شکل گل کلم

روش های درمان زگیل تناسلی

روش های درمانی زیادی وجود دارد که با توجه به نوع و وسعت بیماری باید روشی انتخاب شود.
درمان زگیل تناسلی از طریق کرم های موضعی
کرم هاى موضعى زیکلارا، آلدرا و ایمیکویمود، توانایی سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با زگیل های تناسلی افزایش می دهند.
زمانی که از این کرم ها استفاده می کنید باید از داشتن رابطه جنسی اجتناب کنید چرا که این کرم ها مقاومت کاندوم را پایین آورده و پوست شریک شما اذیت می شود.
این داروها عوارضی نیز دارند. از جمله تاول، قرمزی و درد بدن.

لیزر درمانی زگیل تناسلی

یکی از پیشرفته ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن زگیل تناسلی لیزر درمانی می باشد.این روش بسیار قطعی می باشد و به هیچ عنوان درد و خونریزی به همراه ندارد و نیازی به بستری شدن شما در بیمارستان ندارد.
لیزر درمانی زگیل تناسلی بدون بیهوشی و به صورت سرپایی انجام می گیرد.مدت زمان از بین رفتن زگیل تناسلی با لیزر در بسیاری از موارد با یک جلسه از بین می رود و نیازی به جلسه دوم نیست.

درمان زگیل تناسلی به روش کرایوتراپی

این روش که به نام فریز کردن و منجمد کردن هم شهرت دارد برای از بین بردن بسیاری انواع زگیل تناسلی و ضایعات پوستی کارآمد می باشد. در این روش در بسیاری از موارد موفقیت آمیز است ولی امکان بازگشت وجود دارد.

مزیت درمان زگیل تناسلی با لیزر نسبت به کرایو تراپی

اثربخشی بیشتر در روش لیزر درمانی نسبت به کرایوتراپی
اتمام دوره ی درمان در یک جلسه در روش لیزر درمانی در حالی که کرایوتراپی به چندین جلسه نیاز دارد .
در روش لیزر درمانی بیمار با هیچ درد و سوزشی روبرو نخواهد شد در حالی که در روش کرایوتراپی ممکن است اندکی درد و سوزش احساس شود .
در روش لیزر درمانی احتمال بازگشت مجدد زگیل ها و عود بیماری بسیار کم و در حد صفر است در حالی که در روش کرایوتراپی مواردی دیده شده است که زگیل های تناسلی پس از درمان دوباره به وجود آمده اند .

درمان گیاهی زگیل تناسلی

در طب سنتی روش ها و دستورالعمل های زیادی در رابطه با انواع درمان های گیاهی و خانگی برای درمان زگیل های تناسلی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد .

سرکه سیب
عسل